וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכרת רכב באיטליה - מה חשוב לדעת

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'

24.3.2019 / 10:54

החלטתם לשכור רכב באיטליה ולהינות מטיול נוח וגם לבקר בארצות השכנות, ישנם מספר דברים חשובים שכדאי שתהיו מודעים אליהם

איטליה זהו יעד קרוב יחסית וגם ידידותי לתיירים ישראלים. מזג האוויר הנוח ברוב ימי השנה הופך אותה ללא פחות מאידיאלית עבור סוגי חופשה שונים. אם תבחרו לשכור רכב באיטליה, תוכלו ליהנות מטיול נוח היוצר חוויה איטלקית בלתי נשכחת.

עם זאת, הנהיגה בבירת המדינה, רומא, אינה כה פשוט ולעתים קרובות אינה מומלצת עבור תיירים שאינם מכירים את המקום. במרבית האזורים ההיסטוריים בערים הגדולות אסורה כניסה לרכב שאינו מחזיק בתו מתאים - מה שמסכן את הנהג בקבלת קנס. ישנן מצלמות משטרתיות רבות באזור וקיים סיכוי גבוה שתצולמו ותזכו לדו"ח שיגיע אליכם עד לארץ; חברת ההשכרה תגבה מכם תשלום נוסף - אז סתם חבל.

מעבר למדינות שכנות

השכרת רכב באיטליה תאפשר לכם לנסוע ולטייל ברכב לארצות שכנות, כדוגמת צרפת, שווייץ, אוסטריה, סלובניה ועוד אחרות. בדקו אילו מדינות דורשות מדבקה מיוחדת לנסיעה בכבישים מהירים; את אלו אפשר להשיג בקיוסקים שבמעברי גבול. רצוי לברר לגבי מדבקה כזו בכל עת שאתם יוצאים ממדינה ונכנסים לאחרת. השכרת רכב בארץ הפסטה והספגטי תאפשר לכם גם העברת הרכב במעבורת לסרדיניה וסיציליה, אולם יש לוודא שהכרטיס למעבורת שלכם כולל ביטוח מתאים לרכב שכור (שכן חברות השכרה לא מבטחות כלי רכב העוברים במעבורת).

מתכננים לנהוג באיטליה? היו מודעים לאזורי תנועה מוגבלים (Limited Traffic Zones), ובראשי תיבות באיטלקית - ZTL. בערים איטלקיות רבות יש מרכזים היסטוריים שהוכרזו כאזורי תנועה מוגבלת, במטרה להיאבק בבעיות זיהום וצפיפות. קנסות אכזריים נרשמים למי שנכנס לאזור בלא הרשאה. מספר מגוחך של תיירים מתלוננים על קבלת קנס בשל הגבלות ה-ZTL.

ZTL - באילו קנסות מדובר?

קנסות ZTL מטעם משטרת איטליה מגיעים כדוחות המופקים אוטומטית באמצעות מחשב המחובר למצלמות תנועה; אלו נשלחים לנהגים בישי המזל שחצו את גבל תחום התנועה המוגבל בלא הרשאה מתאימה. אזורים אלו אינם קיימים בכל עיר, אולם לקנסות אלו כדאי להתייחס ברצינות רבה, שכן מאות אלפי דוחות נרשמו בעיר פירנצה בלבד, בשנת 2008 - רובם עקב עבירת החצייה לאזור ZTL.

גבולות ZTL מסומנים בבירור, אולם רצוי להבחין בשילוט על מנת לשים לב אליהם. המספרים ברוב השלטים מפרטים את שעות היום המוגבלות. בכיתוב הקטן שמתחת לשעות, מפורט לרוב כי הכניסה מותרת לכלי רכב עם אישור. יודגש כי רכב שכור אינו מורשה בכל מקרה להיכנס לתחום ה-ZTL, וחבל לקחת את הסיכון ולעשות זאת.

איטליה אינה רק מעצמת אוכל איטלקי משובח וגלידה איטלקית מהמהוללות ביותר ברחבי תבל - היא גם מעצמת כבישים, שכן היא מתחזקת מערכת כבישים די מתקדמת וייתכן אף שמהמתקדמות ברחבי יבשת אירופה. איטליה היא מדינה בה חוקי נסיעה נאכפים ברצינות תהומית על-ידי המשטרה, ובעזרת מכמונות מהירות שלא תוותרנה לכם. מגבלות המהירות משתנות על-פי סוגי כבישים שונים. יתרה מכך, על נהג חדש (בעל ותק שאינו עולה על 3 שנים) המגבלות מחמירות יותר ורצוי להתעדכן עליהן מראש - וטרם שמתחילים בנסיעה. כבכל מדינה עם יוקר מחיה גבוה, יש לחגור חגורות בטיחות מאחור ומלפנים.

אגרות כביש: שלא כמו בחופשה בישראל במרבית כבישיה המהירים של איטליה, אגרת כביש היא חלק מהחוויה. בעוצרכם בתחנת התשלום, תשלמו אגרה שגובהה תלוי במרחק הנסיעה. כבישי אגרה מסוימים דורשים תשלום בהתאם לגודל הרכב. זוהי אגרה שנגבית בכמה מנהרות.

אחחח הכסף (או: מהו גובה קנסות ZTL בזמן נהיגה באיטליה)

גובהם של הקנסות תלוי בעיר באיטליה בה אתם נוהגים, אולם כדאי להתכונן לכך שכניסה לתחום ZTL תעלה לכם בסביבות 50 - 80 אירו. אם שכרתם רכב דרך חברת השכרה מקומית באיטליה, צפו שהיא תגבה מכם עמלת טיפול. ייתכן שכמה ימים עם חזרתכם הביתה מהטיול הנהדר באיטליה הבלתי נשכחת, תקבלו מכתב המבשר לכם על קנס על סך למעלה מ-100 אירו שפשוט ירד לכם מכרטיס האשראי בלי לשאול אתכם אפילו.

האם ישנה דרך כלשהי להימנע מקנס ZTL באיטליה?

בדומה לכל עבירת תנועה, לא תקבלו קנס אם אתם נהגים טובים, אז נסו פשוט לא להיכנס למתחם ה ZTL המושמץ. רצוי שפשוט לא תנהגו במרכזים ההיסטוריים הצפופים וההומים של הערים הגדולות באיטליה. תוכלו לנסוע ברכבת או להחנות את הרכב מחוץ אזור ה ZTL. תוכלו להשתמש בתחבורה ציבורית, כגון מונית, חשמלית, רכבת תחתית או אוטובוס - על מנת להגיע למרכזי הערים.

אם אתם שוכרים רכב במגף האיטלקי, רצוי לשאול את מציגי חברת ההשכרה אם ישנו אזור ZTL בעיר זו והאם ישנה אפשרות לקנות כרטיס גישה. כך או אחרת, הנהג הוא האחראי הבלעדי לקנס שיקבל או לא יקבל. רצוי לשכור את רכבכם בסניף של חברת ההשכרה באיטליה - כזו הנמצאת מחוץ למרכז ההיסטורי, בכדי להימנע מקנס מיותר ומתסכל עם שובכם להחזיר את הרכב השכור, שכן עלות המונית חזרה נמוכה יותר בוודאות מעלות הקנס; כך גם תוכלו להימנע מהפקקים.

בשיתוף אתר פאמיליטור

בשיתוף דיגיטאץ', בשיתוף דיגיטאץ'
  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully