וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה האמיתית להוצאתו של אנגולו קאנטה בגמר: סבל מדלקת בקיבה

על פי "לה פריסיאן", הסיבה ליכולת החלשה יחסית של הקשר הנפלא ולהחלפתו בדקה ה-55 הייתה מחלה. בסיום המשחק, הוא התבייש לבקש להחזיק את הגביע, סטיבן אנזונזי זיהה את המצוקה ועזר

עריכת וידאו: מתן חדד

(עדכון ראשון: 9:30)

נבחרת צרפת זכתה אמש (ראשון) בגביע העולמי השני בתולדותיה, והוציאה מאות אלפים לחגוג ברחובות המדינה. הבירה פריס היתה כמובן המוקד לחגיגות, כאשר מגדל אייפל נצבע בצבעי אדום-לבן-כחול ועל שער הניצחון הוקרנו דמויותיהם של גיבורי מונדיאל 2018.

נבחרת הטריקולור גברה 2:4 בגמר במוסקבה על קרואטיה, והיום נחתה בשדה התעופה שארל דה גול ותשתתף במצעד החגיגות המפורסם שיחל בשער הניצחון. במהלך הערב גם יגיעו השחקנים ומשפחותיהם לארמון הנשיא ויתארחו אצל עמנואל מקרון.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
פול פוגבה: "הרעדנו את המדינה". הוגו לוריס: "כיף לראות את צרפת מאוחדת"
שיר אשיר בגשם: תמונות החגיגה הצרפתית בגשם של מוסקבה
בקרואטיה מהללים: "זה היה גמר הרואי, השחקנים שלנו גיבורים"
לוקה מודריץ' שחקן הטורניר, קיליאן אמבפה הצעיר המצטיין, הארי קיין מלך השערים
פוסי ריוט לקחו אחריות על הפריצה לכר הדשא, הרשת מגיבה לגמר
"מרסי": כשעמנואל מקרון לא הצליח לעצור את ההתלהבות בגמר המונדיאל

בסוף הוא החזיק את הגביע

בינתיים, בצרפת ממשיכים להתעסק בגמר עצמו. הרבה גבות הורמו אתמול בדקה ה-55 של המשחק, כאשר המוחלף הראשון של דשאן היה דווקא אנגולו קאנטה. הוא אמנם לא הבריק בגמר וספג כרטיס צהוב במחצית הראשונה, אבל היה בורג מרכזי בהגעה של הטריקולור כל כך רחוק בטורניר. ובכן, מסתבר שהייתה סיבה לכך שקאנטה נאלץ לפנות את הדשא, והיא מסבירה גם את היכולת הבינונית - הוא היה חולה. "לה פריסיאן" דיווח שהקשר סבל מדלקת בקיבה ולמעשה היה מוכרח לצאת כדי למהר לתא השירותים. בסיום המשחק "ל'אקיפ" לא התחשב במצבו (או לא היה מודע אליו) ונתן לו את הציון הדי מעליב - 3 מ-10, הנמוך ביותר אצל אלופת העולם.

בכל מקרה, קשה שלא לאהוב אותו כששומעים את הסיפור הבא - לאחר חלוקת המדליות והגביע, קאנטה התבייש לגשת ולבקש להחזיק את הגביע, וסטיבן אנזונזי הבחין בכך וביקש משאר השחקנים לתת לקשר הנפלא להצטלם עם הפרס הגדול.

אוהדי נבחרת צרפת, מהומות, שאנז אליזה פריס. רויטרס
אוהדי נבחרת צרפת, מהומות, שאנז אליזה פריס/רויטרס

מיליוני אנשים יצאו לחגוג את הזכייה, כשהמוקד היה כצפוי בשדרות שאנז אליזה בבפאריס, שם התקבצו כמיליון איש, באירוע שפוזר על ידי המשטרה המקומית. במהלך המהומות, שכללו גם התפרעויות ומקרי בזיזה, נהרגו שני אוהדים. בעיר אנסי אדם בן 50 שבר את המפרקת ונהרג אחרי שקפץ לתעלה בסיום המשחק. בעיירה סמוכה, סיינט פליקס, אדם נוסף נהרג כשהרכב שלו התנגש בעץ בזמן החגיגות. במהלך המהומות בפאריס המשטרה נאלצה לפנות את החוגגים בעזרת גז מדמיע וזרנוקים.

מגדל אייפל בצבעי דגל נבחרת צרפת עם הכיתוב: אלופי העולם. רויטרס
מגדל אייפל בצבעי הטריקולור/רויטרס

ב"לאקיפ" הבוקר היו פיוטיים ועסקו בקבוצתיות של הנבחרת הצרפתית, שידעה פילוג בעבר. "ביחד לנצח", נכתב בכותרת, "בסיומו של גמר ייחודי ושמחה עצומה. ביחד עם דשאן והחזון שלו, הכחולים שוב כבשו את העולם ביחד".

גם בגרמניה ידעו לפרגן לאלופה החדשה ובכותרת של ה"בילד" נכתב, "צרפת על כס הכדורגל", "במשך ארבע שנים קראנו לעצמנו אלופי העולם החדשים וכעת יש לנו יורשים ראויים".

ב"אס" המדרידאי עסקו באנטואן גריזמן כמובן, כוכב ריאל מדריד, ובכותרת נכתב: "אנטואן גריזמן הוא כבר המועמד מספר 1 לתואר כדור הזהב".

"כולם כאן", צייץ אחד העיתונאים. "יש פה אנשים מפריס, מהפרברים, צעירים, מבוגרים, ערבים, לבנים, שחורים. אלוהים, זה מרגיש כל כך טוב".

אבל בזמן שרוב הקהל התמקד בחגיגות, שירים לשחקנים ושירי הלל לרפובליקה שחגגה יומיים לפני כן את יום הבסטיליה, היו גם אירועים לא נעימים שכללו בזיזת חנויות ועימותים של אוהדים עם כוחות שיטור בלב פריס. לאחר מכן החלו לזרום דיווחים על הצתות במארסיי ועל תקריות אלימות גם בליון, רואן, שאלון, נאנט, פוז'ר וכמעט בכל מקום בו יצאו לחגוג ברחבי המדינה.

דמותו של אנטואן גריזמן על שער הניצחון, פריס. רויטרס
דמותו של אנטואן גריזמן על שער הניצחון/רויטרס
אוהדי נבחרת צרפת חוגגים. רויטרס
אוהדי נבחרת צרפת חוגגים/רויטרס
אוהדי נבחרת צרפת, שאנז אלינזה פריס. רויטרס
האוהדים בשאנז אליזה/רויטרס
אוהדי נבחרת צרפת, מהומות, שאנז אליזה פריס. רויטרס
היו גם מהומות/רויטרס
כוחות שיטור בפריס אחרי החגיגות של זכיית נבחרת צרפת, מונדיאל 2018. רויטרס
כוחות המשטרה הגיעו/רויטרס

חגיגות ומהומות בלב פריס

ליון

מארסיי

רואן

היה גם מי שניצל את הבלגן כדי לפרוץ לחנויות

שני משוגעים על פנס רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully