וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לב אמיץ": עיתוני קרואטיה שיבחו את "הגיבורים", המאמן: לא שורקים פנדל כזה בגמר

אין עצב, רק גאווה: למרות ההפסד בגמר המונדיאל, בקרואטיה מתייחסים לשחקנים כאל מנצחים. המאמן כעס על הפנדל המפוקפק, מודריץ' מצטיין הטורניר: "הייתי מוותר על זה בשביל הגביע". וגם: התגובה של ג'ובאני רוסו

צרפת חוגגת את הזכייה במונדיאל 2018/עריכת וידאו: מתן חדד

נבחרת קרואטיה חלמה להפוך אמש (ראשון) לאלופת עולם בפעם הראשונה בתולדותיה, אך החבורה של זלטקו דאליץ' הפסידה 4:2 צרפת ותצטרך להסתפק במחמאות בלבד. איבן פרישיץ' (28) ומריו מנדז'וקיץ' (69) מצאו את הרשת לזכות הקרואטים אך הנבחרת הבלקנית נכנעה לשערים של מריו מנדז'וקיץ' (18, עצמי), אנטואן גריזמן (38, בפנדל), פול פוגבה (59) וקיליאן אמבפה (65). אמנם הקרואטים ירדו מכר הדשא של לוז'ניקי במוסקבה כמפסידים, אך בשובם לזאגרב מובטח להם מעמד של גיבורים לאומיים עוד למשך שנים רבות.

עוד בנושא
צרפת חוגגת: "כתבנו פרק חדש בהיסטוריה, ילדים עשו את הבלתי ייאמן"
מודריץ' השחקן המצטיין, אמבפה הצעיר, קיין מלך שערים: מספרי מונדיאל 2018
הכי הרבה שערים בגמר מ-1966, אמבפה בעקבותיו של פלה: מספרי הגמר
שיר אשיר בגשם: תמונות החגיגה של נבחרת צרפת בגשם של מוסקבה

שחקני קרואטיה מאוכזבים, איבן ראקיטיץ'. רויטרס
גיבורים לאומיים, למרות ההפסד. שחקני נבחרת קרואטיה/רויטרס

עיתוני קרואטיה הגיבו הבוקר בצורה הרואית להפסד, וידעו להלל את הנבחרת. "תודה רבה גיבורים", נכתב באחד העיתונים, בעוד על שער נפרסה תמונה של שחקני הנבחרת חוגגים אחרי שער השוויון עם הכותרת "לב אמיץ". על שער מגזין אחר נרשמו כל שחקני הנבחרת זה לצד זה, עם הכותרת "הגיבורים הקרואטים, גאוות המדינה".

במאמר פרשנות בזאגרב נכתב אתמול: "אמנם זכינו במדליות הכסף, אבל התחושה היא של זהב. השחקנים שלנו אלופים. קרואטיה הגיעה למקום השני אחרי קרבי הרואי. אתם האלופים שלנו".

עוד באותו נושא

נשארו עם המחמאות: קרואטיה הפסידה לצרפת בגמר המונדיאל

לכתבה המלאה

"לב אמיץ"

עיתוני קרואטיה 1 אחרי ההפסד גמר המונדיאל. סריקה, אתר רשמי
עיתוני קרואטיה 1 אחרי ההפסד גמר המונדיאל/אתר רשמי, סריקה

"הגיבורים הקרואטים, גאוות המדינה"

עיתוני קרואטיה 3 אחרי ההפסד גמר המונדיאל. סריקה, אתר רשמי
עיתוני קרואטיה 3 אחרי ההפסד גמר המונדיאל/אתר רשמי, סריקה

"תודה רבה, גיבורים"

עיתוני קרואטיה 2 אחרי גמר המונדיאל. סריקה, אתר רשמי
עיתוני קרואטיה 2 אחרי גמר המונדיאל/אתר רשמי, סריקה

תגובות

המאמן זלטקו דאליץ' אמר לאחר שריקת הסיום: "ראשית אני רוצה לברך את הצרפתים. נתנו משחק אדיר, מה שפגע בנו זה הפנדל שנשרק נגדנו. למרות ההפסד אנחנו צריכים להיות גאים בכל מה שעשינו כאן. השגנו הצלחה אדירה עבור הכדורגל הקרואטי. עם זאת יש צביטה בלב כי היינו יכולים ללכת צעד קדימה".

לדברי המאמן, "שיחקנו טוב אבל הפנדל הזה הוציא לנו את הרוח מהמפרשים, ואחרי זה היה לנו מאוד קשה. אני רק רוצה להגיד דבר אחד: אתה לא שורק לפנדלים כאלה בגמר הגביע העולמי".

על המשך דרכו בנבחרת אמר דאליץ': "עכשיו אני צריך לנוח קצת. עכשיו אני אקח פסק זמן כדי לחשוב על העתיד שלי. אני לא מקבל החלטות פזיזות . אני רק חושב עכשיו על לחזור הביתה ולנוח".

לוקה מודריץ' שנבחר למצטיין הטורניר אמר: "אין לנו חרטות, כי למשך חלקים גדולים של המשחק היינו עדיפים. לצערי, שערים שטותיים הפכו את המשחק. הם יחגגו אבל אנחנו יכולים ללכת עם ראש מורם. אני גאה בזה שנבחרתי לשחקן הטורניר, התמיכה המדהימה של האוהדים משמחת אותי עוד יותר. הייתי מוותר על התואר בשביל הגביע. על אף ההפסד ברור לנו שהשגנו משהו גדול, אבל זה קשה כשאתה מגיע כל כך קרוב ומפסיד".

המגן שימה ורקסאליקו הוסיף באותה הרוח: "השארנו את הלב על הדשא ואנחנו לא יכולים לבוא בטענות לאף אחד. לצערי הפסדנו אבל אנחנו גאים בכל מה שעשינו ברוסיה. אני גם רוצה להודות לאוהדים הנפלאים שלנו כאן".

דאבור שוקר הודה: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה, זה הכדורגל. אני גאה מאוד בשחקנים שלנו, הם נתנו הכל. היה נפלא לקבל ברכות מכל רחבי העולם. עכשיו כולם מכירים אותנו כמעצמת כדורגל, זה אושר גדול. השחקנים לקחו את עצמם למקסימום, והגשימו חלומות של רבים".

ולדימיר פוטין שוחח עם עיתונאים על הגמר ואמר: "לא אהדתי אף קבוצה. סתם נהנתי מתצוגת כדורגל. נשיאת קרואטיה לקחה קשה את ההפסד. נדמה לי שאפילו הזילה דמעה".

אוהדי נבחרת קרואטיה קופצים למזרקה, זאגרב. רויטרס
קופצים למזרקות בזאגרב, למרות ההפסד/רויטרס

מראות מדהימים מזאגרב

ג'ובאני רוסו מתקשה לקבל את ההפסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully