וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מנדז'וקיץ' היה יותר צעיר, הוא היה שווה 200 מיליון יורו"

אפנברג החמיא לקרואטי: "מעדיף אותו פי 10 על פני ניימאר". עיתונאי מגאנה הפתיע את דידייה דשאן במסע"ת לקראת הגמר והצחיק אותו עם טעות לגבי דסאי. השופט פיטאנה חי בחלום

צילום:רויטרס עריכת וידאו:אורן אלבלק

צרפת וקרואטיה סופרות את השעות לקראת גמר מונדיאל 2018 שייערך מחר (ראשון, 18:00, כאן11) ואנחנו איתן. נבחרת הטריקולור חולמת על תואר שני, הפעם עם דידייה דשאן המאמן, 20 שנה אחרי שעשה את זה כקפטן ועבר בחצי הגמר את קרואטיה. הנבחרת הבלקנית, לעומת זאת, נמצאת במעמד הזה לראשונה בהיסטוריה ומגיעה כאנדרדוג, אבל כזה שלא נשבר - גם אחרי פיגור בשלושה משחקי נוקאאוט שנגררו ל-120 דקות - ורוצה לעשות היסטוריה עם הנפה סנסציונית. כל ההצהרות, העקיצות, התחזיות והחגיגות בצרפת, שם מציינים היום את יום הבסטיליה ומקווים שהמסיבה תימשך גם מחר.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
צרפת - קרואטיה: דאליץ' גאה ש"גרמנו לאנשים לשכוח מכל הצרות"

19:19: אפנברג מאוהב במנדז'וקיץ'

כדורגלן העבר שטפן אפנברג, שמשמש היום כפרשן: "מעולם לא הבנתי למה באיירן מינכן מכרה את מריו מנדז'וקיץ'. הוא אחד מהחלוצים הכי טובים בעולם, אם הוא היה קצת יותר צעיר, הוא היה שווה היום 200 מיליון יורו. אני מעדיף אותו פי 10 על ניימאר. הוא שחקן שאתה תמיד רוצה שיהיה בצד לך".

מריו מנדז'וקיץ' שחקן נבחרת קרואטיה. רויטרס
"שחקן שאתה תמיד רוצה בצד שלך". מנדז'וקיץ'/רויטרס

17:00: האם צרפת היא "הנבחרת האפריקאית השישית במונדיאל"?

במהלך מסיבת העיתונאים של נבחרת צרפת, פנה עיתונאי מגאנה לדידייה דשאן ושאל האם הוא מסכים להגדרה של צרפת כ"נבחרת האפריקאית השישית במונדיאל". העיתונאי שאל: "האם אתה מבין שאתם מייצגים לא רק את המדינה שלכם אלא גם אחרים? אחרי הכול, שיחקת עם מרסל דסאי, שהחל את הקריירה שלו בקבוצה אפריקאית".

דשאן צחק והגיב: "דסאי מעולם לא התאמן בקבוצה אפריקאית. אם היה שומע על זה, הוא היה כועס. אם נהיה רציניים לרגע, בנבחרת צרפת יש שחקנים רבים עם שורשים אפריקאים. זה מעשיר את הכדורגל שלנו. כולנו צרפתים וגאים בצרפת. לדבר על השורשים שלהם, על היכן העבירו את ילדותם, איפה נמצאים המשפחות והחברים שלהם - זה לא ראוי עכשיו".

דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. רויטרס
הופתע במסיבת העיתונאים. דידייה דשאן/רויטרס

15:05: עמנואל מקרון מריע ביום הבסטיליה

בצרפת כאמור מציינים את יום הבסטיליה כבכל 14 ביולי, והמצעד הצבאי המסורתי בשאנז אליזה הפך למצעד תרועה לנבחרת צרפת. הנשיא עמנואל מקרון הצטלם עם אזרחים ששרו שירי הלל לשחקני הנבחרת לקראת משחק הגמר.

עמנואל מקרון נשיא צרפת בשאנז אליזה עם אוהדי נבחרת צרפת. רויטרס
חגיגה כפולה בצרפת. עמנואל מקרון בשאנז אליזה/רויטרס

14:30: על פי הדב, קרואטיה אלופת העולם

בויאן, דב סיבירי בגן החיות רוייב רוצ'יי בקרסנויארסק, רוסיה, התבקש לחזות מי תנצח בגמר. לכבוד המשימה, הציבו לבויאן את דגלי צרפת וקרואטיה בתוך חתיכת אבטיח, והדב התנפל על חצי האבטיח בו היה הדגל הקרואטי. מחר נדע האם הוא צדק.

דב מהמר על קרואטיה כמנצחת של גמר מונדיאל 2018. רויטרס
התחזית של בויאן/רויטרס

14:00: השופט פיטאנה מרגיש כמו ביום שגילה שיהפוך לאבא

הגמר מחר יהיה אירוע עצום גם עבור האיש שנבחר לשפוט על במה הגדולה ביותר של הכדורגל העולמי. מדובר בנסטור פיטאנה הארגנטינאי, שהגדיר את התפקיד שקיבל כ"חלום", אחרי שהפך לשני בהיסטוריה ששופא באותו הטורניר גם את משחק הפתיחה וגם את הגמר. הקודם היה בן ארצו הוראסיו אליסונדו שעשה את זה ב-2006, וגם אז אחת היריבות בגמר הייתה צרפת (שהפסידה בפנדלים לאיטליה). פיטאנה כבר שפט במהלך השבועות האחרונים את שתי הנבחרות, וליווה את הטריקולור כאשר עברו את אורוגוואי ברבע הגמר ואת הקרואטים, כאשר צלחו את השמינית מול דנמרק.

"מאוד נדירות הפעמים בהן חוויתי משהו דומה בחיי", הודה השופט בן ה-43, "ההרגשה הזו, ההתרגשות. אולי אפשר להשוות את זה לבשורה שקיבלתי שאני עומד להיות אבא, במונחים של הקרבה והאחריות שזה מערב. עבור כל ילד שאוהב כדורגל, החלום הוא להגיע לגמר גביע העולם. עבדנו קשה כדי להגיע לשם, והצלחנו לעשות הישג גדול בתחום השיפוט. עכשיו אנחנו רוצים להשלים את העבודה שלנו, בצורה הכי טובה שאפשר".

השופט נסטור פיטאנה. רויטרס
פיטאנה ברבע הגמר בין צרפת לאורוגוואי/רויטרס

13:30: הפרובוקציה של איגור שטימאץ

איגור שטימאץ, חבר סגל נבחרת קרואטיה במונדיאל 1998 ומי שאימן את הנבחרת לפני שש שנים, טען כי צרפת אזרחה שחקנים שכלל לא קשורים למדינה. בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "מישהו יודע בדיוק מי ישחק בגמר? קימפמבה (קונגו), דמבלה (מאוריטניה), סידיבה (מאלי), אומטיטי (קמרון), פוגבה (גינאה), טוליסו (טוגו), מטוידי (אנגולה), קאנטה (מאלי), אנזונזי (קונגו), אמבפה (קמרון), מנדי (סנגל), מנדנדה (קונגו), פקיר (אלג'יריה)... כבוד!".

יש לציין כי מבין הרשימה שהציג שטימאץ, רק מנדנדה (יליד קינשסה, קונגו) ואומטיטי (יליד יאונדה, קמרון) לא נולדו בצרפת. בתקשורת הצרפתית הגיבו וכינו את הקרואטי "בדיחה" וגם "גזען מטופש".

פרסנל קימפמבה מכוון לעבר הכוכבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully