וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארת' סאות'גייט: "עשינו שינוי אחרי הרבה שנים שאנגליה סבלה מכדורגל"

מאמן נבחרת שלושת האריות דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש מול קרואטיה בחצי גמר המונדיאל. דאליץ': "לא צריך להיות מופתעים מזה שהגענו לארבע הגדולות" (ד', 21:00, כאן11)

חצי הגמרהסתיים11/07/2018
קרואטיה
  • פרישיץ' (68)
  • מנדזוקיץ' (109)
1:2
  • (5) טרייפיר
אנגליה
עריכת וידאו: מתן חדד

הרכבי הקבוצות

שופט: ג'ונייט צ'אקיר (טורקיה)
אצטדיון: לוז'ניקי (מוסקבה)
קהל: 78011

חצי הגמר השני של מונדיאל 2018 ייערך מחר (רביעי, 21:00, ערוץ 11) ויפגיש בין קרואטיה לאנגליה. כזכור, הקרואטים עלו לחצי הגמר אחרי שצלחו פעמיים דו קרב פנדלים: הראשון מול דנמרק בשמינית הגמר והשני נגד רוסיה ברבע. אנגליה, לעומת זאת, נזקקה לדו קרב פנדלים בשמינית מול קולומביה ועברה את שבדיה ברבע עם 0:2 משערים של הארי מגווייר ודלה עלי משתי נגיחות.

קרואטיה מאמינה ביכולת שלה לעצור את הארי קיין לאחר שהצליחה לנטרל את ליאונל מסי ולהביס 0:3 את ארגנטינה בשלב הבתים. זלטקו דאליץ' מודע לכך שהבעיה הכי גדולה שלו היא העובדה שהשחקנים שלו שיחקו פעמיים 120 דקות בתוך שישה ימים בלבד ויהיו רעננים פחות משחקני היריבה. היתרון של קרואטיה הוא בכך שמדובר בנבחרת קבוצתית מאוד. היא כבשה עד כה תשעה שערים במונדיאל והם הגיעו משמונה כובשים שונים כשרק לוקה מודריץ' מרשית פעמיים.

אנגליה לא צפויה להפתיע מבחינת ההרכב כשלגארת' סאות'גייט אין דאגות מבחינת פציעות והשעיות. אנגליה הצליחה לנצל עד כה את ההגרלה הנוחה שלה עד תום והראתה הרבה קור רוח ועוצמה מול קולומביה ושבדיה בנוקאאוט. האנגלים היו מרוצים מאוד מהיכולת המצוינת של ג'ורדן פיקפורד מול קולומביה ושבדיה ולצידו ימשיכו לשחק קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר וקיירן טריפייר.

גארת' סאות'גייט מאמן אנגליה. רויטרס
רוצה להמשיך לחגוג. סאות'גייט/רויטרס

מספרים

* קרואטיה השוותה את הישג השיא שלה מ-1998 ותופיע בחצי הגמר בפעם השנייה בהיסטוריה. בביקור הקודם במעד זה הפסידה 2:1 למארחת צרפת שגם המשיכה לזכייה, והפעם היא מקווה לחגוג גמר ראשון אי פעם.

* אנגליה עלתה לחצי הגמר בפעם השלישית בתולדותיה והראשונה מאז 1990, אז הפסידה בפנדלים למערב גרמניה שהמשיכה לזכייה בתואר.

* בביקור הראשון שלה בחצי הגמר, בטורניר הביתי ב-1966, אנגליה ניצחה 1:2 את פורטוגל בדרך לזכייה ההיסטורית. גם הפעם היא תפגוש יריבה אירופית.

* רק שבעה שחקנים מהסגל האנגלי נולדו לפני 4 ביולי 1990, אז אנגליה הייתה בפעם האחרונה בחצי גמר מונדיאל. המגן דני רוז היה אז בן יומיים, ג'ורדן הנדרסון בן שבועיים וקייל ווקר בן קצת יותר מחודש.

* זה יהיה המפגש השמיני בין הנבחרות. המאזן עד כה עומד על 2:4 לזכות אנגליה ועוד תיקו אחד.

* שני המפגשים האחרונים, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010, הסתיימו בניצחונות מוחצים של האנגלים: 1:4 (שלושער של תאו וולקוט) ו-1:5 (צמדים של פרנק למפארד וסטיבן ג'רארד).

* לפני כן, בצמד המפגשים במוקדמות יורו 2008, קרואטיה ניצחה פעמיים, כולל 0:2 בזאגרב עם השער הקומי שספג פול רובינסון מחברו גארי נוויל, ויחד עם רוסיה השאירה את אנגליה במקום השלישי בבית המוקדם ומחוץ לאליפות אירופה.

* המפגש היחיד בטורניר גדול היה ביורו 2004, אז אנגליה חזרה מפיגור בשלב הבתים וניצחה 2:4. ויין רוני, שכבש שער אחד בכל אחד מהניצחונות הגדולים על קרואטיה במוקדמות של 2010, הבקיע אז צמד.

* קרואטיה היא הנבחרת הראשונה מאז ארגנטינה ב-1990 שמנצחת פעמיים ברציפות בדו קרב מהנקודה הלבנה.

לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה. רויטרס
מודריץ' באימון/רויטרס

מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט נשאל במסיבת העיתונאים על הזכייה של אנגליה ב-1996 ואמר: "אפילו אני לא זוכר את 1966. אנחנו נהנים מהמסע שלנו כרגע, נהנים מהכדורגל שלנו ואנחנו אחת הנבחרות הצעירות והפחות מנוסות בטורניר. לא היינו בטוחים כמה רחוק נגיע. הרעב של השחקנים ברור ואנחנו גאים בסגנון שלנו ובכך שעמדנו בלחץ ותפקדנו במצבים קשים. אנחנו גאים ושמחים מאוד על התמיכה שאנחנו מקבלים. הייתה לנו הזדמנות לעשות שינוי אחרי שנים רבות שהמדינה שלנו סבלה מהכדורגל. כבשנו בדקה האחרונה, ניצחנו בדו קרב פנדלים אז עשינו כמה אירועים היסטוריים כאן, כולל הניצחון הגדול ביותר והניצחון הראשון בשלב הבתים אחרי עשור". המאמן דיבר על היריבה ואמר: "עבור מדינה קטנה, הם ייצרו שחקנים מדהימים. אנחנו מודעים לאיכויות שלהם וברור שזה מבחן גדול בשבילנו".

קשר אנגליה וליברפול ג'ורדן הנדרסון הוסיף: "אנחנו מתרכזים במה שאנחנו רוצים לעשות ומה שאנחנו רוצים לייצר. לקחנו הכול עד עכשיו משחק אחרי משחק, עומד בפנינו משחק ענק אבל אנחנו לא צריכים לעשות ממנו גדול יותר ממה שהוא. אנחנו צריכים להתמקד בהופעה שלנו. אני לא יכול לספר לכם מה התכנית שלנו לקראת המשחק. שיחקתי כמה פעמים נגד לוקה מודריץ' והוא שחקן ברמה הכי גבוהה שיש, אני מקווה שיהיה לו הפעם ערב שקט".

זלטקו דאליץ' מאמן נבחרת קרואטיה. רויטרס
דאליץ' במסיבת העיתונאים/רויטרס

בלם קרואטיה דיאן לוברן אמר במסיבת העיתונאים: "אני לא קורא מה קורה באנגליה עכשיו, אני קורא רק על מה שהולך במדינה שלי אחרי כל משחק. אני יכול לדמיין מה קורה באנגליה, בטוח שיש אווירה טובה וחיובית מאוד באנגליה. כמובן שהם מצפים לנצח, אבל האנשים במדינה שלנו מצפים שאנחנו ננצח. הולך להיות משחק קשה ומעניין עבור שתי הנבחרות". הבלם הוותיק נשאל איך ההיכרות שלו עם הפרמיירליג תעזור לו ואמר: "אני משחק בקבוצה עם ג'ורדן הנדרסון ומכיר כמובן הרבה שחקנים מהנבחרת כי אני משחק נגדם בכל שבוע".

המאמן הקרואטי זלטקו דאליץ': "לקרואטיה יש שחקנים נהדרים במועדונים נהדרים ברחבי אירופה. זה נכון שעבר הרבה זמן מאז שהשגנו תוצאות טובות בטורנירים גדולים, אבל לא צריך להיות מופתעים מזה שקרואטיה שוב בין ארבע הגדולות בגביע העולם, בטח לא כשמסתכלים על האיכות של השחקנים שלנו. השחקנים הראו את האיכות שלהם כשזה היה חשוב בגביע העולם ואולי ייזכרו בהיסטוריה כדור נהדר כמו זה שהוביל את הנבחרת אל המקום השלישי במונדיאל 1998. זו התוצאה של העבודה הקשה שהשקענו ושל איכות השחקנים שמשחקים במועדונים כמו ריאל מדריד, ברצלונה ואינטר. הם הראו כמה שהם איכותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully