וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן מאומץ לאומה בתכלת: אנטואן גריזמן "האורוגוואי" מול חבר הנפש דייגו גודין

אנטואן גריזמן מעולם לא דרך באורוגוואי, אבל מזדהה איתה מאוד, מכור לשתיית מאטה, מכיר את כל השירים של אוהדי פניארול, ודייגו גודין הוא הסנדק של בתו. באוקטובר הוא עוד לבש את חולצת נבחרת אורוגוואי, הערב הוא נגדה ונגד חבריו הטובים ביותר מאתלטיקו

AP

"אנטואן גריזמן לא אורוגוואי", הצהיר לואיס סוארס במסיבת העיתונאים, קצת בחיוך וקצת בכעס. והרי אבסורדי שהוא בכלל נדרש לנושא, כי החלוץ הצרפתי אפילו מעולם לא דרך על אדמת אורוגוואי, אבל זו בהחלט שיחת היום. האווירה במחנה הדרום אמריקאי במרכז התקשורת בניז'ני נובגורוד לקראת משחק רבע הגמר המרתק היתה אתמול מבודחת למדי. "אדינסון קבאני אולי פצוע, אבל גריזמן יהיה לצידנו", אמר בצחוק אחד העיתונאים. מבחינת המנטליות, זה לא רחוק מהאמת. גריזמן מזדהה לחלוטין עם האומה הקטנה, ובעולם המקביל לא היה מתנגד ללבוש את חולצת התכלת. לא יהיה מוגזם לומר כי חונך על ערכים אורוגוואים, וזה התהליך הזה נמשך עד עכשיו.

הכל החל לפני מעט פחות מעשור, ב-2009, כאשר גריזמן קודם מהאקדמיה של ריאל סוסיאדד לסגל הבכיר של הקבוצה ששיחק אז בליגה השניה. המאמן שזיהה את הפוטנציאל, העניק את ההזדמנות וסמך עליו היה אורוגוואי, מרטין לסארטה. גורם משמעותי אפילו יותר היה קרלוס בואנו, חלוץ אורוגוואי שהזדמן לסן סבסטיאן בהשאלה מפניארול. גריזמן היה שחקן אגף צעיר בן 18, בואנו כבר היה בן 29, והוא לקח את הנער תחת חסותו. הם עשו הכל ביחד, והשועל הוותיק לימד את עמיתו המון לא רק על כדורגל אלא על החיים בכלל. הקשר ההדוק הזה השפיע עמוקות על גריזמן. הוא באמת הרגיש אורוגוואי במובנים רבים.

אנטואן גריזמן עם דייגו גודין שחקני אתלטיקו מדריד. רויטרס
הקשר ההדוק הזה השפיע עליו רבות. אנטואן גריזמן עם דייגו גודין/רויטרס

הגיע לאתטליקו בזכות גודין

הרומן הזה הלך רחוק. הצרפתי התאהב במאטה, המשקה שכה פופולרי בדרום אמריקה, והתמכר בהדרגה. כאשר שמע מבואנו על הקהל של פניארול, הוא החל לצפות יחד איתו במשחקי הליגה האורוגוואית באינטרנט, הפך לאוהד שרוף של הקבוצה, עשה לעצמו כרטיס סוסיוס, למד את כל השירים וחגג כמו מטורף כאשר הצהובים-שחורים זכו באליפות. זה היה מרגש בערך כמו העליה של ריאל סוסיאדד עצמה.

סמלי מאוד כי כאשר הבקיע גריזמן את שער הבכורה בקריירה, גם בואנו מצא את הרשת. הצרפתי סיים את 2009/10 עם שישה כיבושים, האורוגוואי תרם כפול, אבל הוא עזב את חבל הבאסקים בתום ההשאלה. למרות זאת, החברות הקרובה לא נגמרה לרגע, וכאשר הגיעה ההצעה של אתלטיקו מדריד ב-2014, התייעץ גריזמן קודם כל עם המנטור שלו. הוא ביקש ממנו מבואנו לארגן היכרות עם דייגו גודין, הבלם האורוגוואי של קולצ'ונרוס. אחרי השיחה עם המנהיג הקשוח, לא היה אפילו צל של ספק בליבו. גריזמן השתוקק לשחק לצד גודין.

דייגו שמח מאוד לקבל את הכוכב החדש בבירת ספרד, אך נדהם כאשר נחשף להרגליו. צרפתי ששותה מאטה בכמויות מסחריות ומזמזם שירים אורוגוואים? זה היה ממש מוזר, והסקרנות היתה גדולה. הסקרנות הזו הפכה לחברות, ואי אפשר להפריד בין השניים. הם גרים בבתים כמעט סמוכים, מבלים המון ביחד, ולעתים נדמה כי גריזמן אורוגוואי בדיוק כמו גודין. כאשר נולדה לחלוץ בת לפני שנתיים וחצי, הבלם והקפטן היה הסנדק. באופן משעשע, גודין הגיע לליגה הספרדית דווקא מנסיונל, קבוצת הפאר השניה של מונטבידאו והיריבה הגדולה של פניארול בדרבי, אבל אפילו זה לא מפריע להם.

עוד באותו נושא

אורוגוואי - צרפת: "קבאני עובד קשה כדי להגשים את החלום שלו"

לכתבה המלאה
דייגו גודין שחקן אתלטיקו מדריד (ימין) עם אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד צופים במשחק בין פאבלו קואבס לבין סשה זברב. רויטרס
שמח מאוד לקבל את הכוכב החדש בבירת ספרד, אך נדהם כאשר נחשף להרגליו. גודין עם גריזמן/רויטרס

נשאר באתלטיקו בזכות גודין

זה לא הכל, כי בעונת 2014/15, אחרי ההחתמה של גריזמן, החל לעשות את צעדיו הראשונים בקבוצה אורוגוואי נוסף. חוסה חימנס, השותף הצעיר של גודין למרכז ההגנה, התחבר אף הוא לגריזמן. באימונים יש להם פעילות משותפת ענפה - צמד הבלמים מנסה לעצור את הסקורר, וכך כולם משתפרים. כי איך שלא תסתכלו על זה, קשה מאוד להתמודד עם שני האורוגוואים ברחבה על בסיס יומי. מצד שני, קשה מאוד גם לרדוף אחרי גריזמן ללא הפסקה, בכל אימון ואימון.

החברות הזו היא שסייעה להשאיר את גריזמן באתלטיקו לפני שנה, כאשר נדמה היה כי הוא נמצא בדרכו החוצה. שיחות מרובות עם גודין שיכנעו אותו לשנות את דעתו ולא לנטוש את המועדון בעיתוי הבעייתי ולא האיסור על העברות. כי הצ'אנס לשחק עם סוארס בברצלונה היה מפתה, אבל האופציה להתמיד עם גודין וחימנס קסמה אפילו יותר. כדי להבין עד כמה האהבה גדולה, די להזכיר כי הצרפתי נסע באוקטובר לשדה התעופה על מנת לברך ראשון החברים אחרי שהבטיחו העפלה לגביע העולם. והוא עשה זאת לבוש בחולצת נבחרת אורוגוואי. לראות ולא להאמין.

מעולם לא הבקיע מול גודין

החלוץ לא ידע אז שיפגוש את החברים בעימות חזיתי ברוסיה, אבל כעת - כאשר החלו ההכנות לקרב הפיקנטי מכולם - בדקו שני הצדדים את הסטטיסטיקה. כריסטיאנו רונאלדו, למשל, מעולם לא הבקיע כאשר שיחק במדי ריאל מדריד בדרבי נגד הצמד גודין וחימנס, והמסורת הזו נמשכה גם ברוסיה בשמינית הגמר. גריזמן שיחק עד עכשיו נגד שני החברים רק באימונים, אבל יש לו היסטוריה מול גודין לבדו מעידן ריאל סוסיאדד. וההיסטוריה הזו בהחלט לטובת הבלם. שמונה מפגשים - אפס שערים לצרפתי. המאזן של הבאסקים מול אתלטיקו במשחקים אלה בין 2010 ל-2014 נחרץ - ניצחון, תיקו ושישה הפסדים.

מעמדו של גריזמן השתדרג מאוד מאז, אך גם גודין השתבח. הוא אחד הבלמים הטובים בעולם, וגם אחד הקפטנים הכי טובים שאפשר לדמיין. ביחד עם חימנס, הוא חומה בצורה. התדמית הזו כה חזקה שדידייה דשאן אפילו שכח לרגע את השער של פפה וטען: "אורוגוואי טרם ספגה במונדיאל". המאמן הצרפתי נשאל, כמובן, גם על החברות הקרובה, והשיב: "זה נכון שגודין וחימנס מכירים מצוין את גריזמן ויודעים איך לעצור אותו. מצד שני, גם גריזמן מכיר אותם מצוין, ויודע את החולשות שלהם".

וכולם הסכימו שגריזמן באמת מזכיר אורוגוואי. "הוא נלחם בסגנון של אתלטיקו, הקבוצה הכי אורוגוואית שיש, ואף פעם לא מוותר", אמר עיתונאי ל'אקיפ הוגו דלום. "אני אורוגוואי כי אני נותן את הכל על המגרש", אמר גריזמן עצמו. ורק את סוארס ההמולה הזו מעצבנת. "הוא לא נולד באורוגוואי ולא באמת יודע מה זה להיות אורוגוואי", טען חלוץ ברצלונה. נחיה ונראה. למשך 90 או 120 דקות, יהפכו גריזמן וגודין ליריבים מרים, אבל אחרי שריקת הסיום הם צפויים לשתות ביחד מאטה. אולי אפילו בחדר ההלבשה של אורוגוואי.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקני נבחרת אורוגוואי אדינסון קבאני, דייגו גודין חוגגים. רויטרס
עכשיו יש לו חברים אחרים. דייגו גודין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully