וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - רוסיה: דויד סילבה - "צריכים להתעלם מהביקורות, אי אפשר לשלוט בזה"

הקשר הספרדי התייחס לביקורות מבית, המאמן פרננדו היירו הוסיף: "נצטרך למזער טעויות". צ'רישב בטוח: "אפשר לתפוס את ספרד לא מוכנה", צ'רצ'סוב מוכן "להיות אלוהים". אספס יפתח? (א', 17:00, כאן11)

שמינית הגמרהסתיים01/07/2018
ספרד
  • איגנסביץ' (12, גול עצמי)
5:4
  • (41, פנדל) דזיובה
רוסיה
רויטרס

ספרד

אחרי ה-2:2 המאכזב מול מרוקו, לה רוחה רוצה להחזיר לעצמה את כוח ההרתעה דווקא מול המארחת. דויד דה חאה ממשיך לספוג ביקורת על יכולתו בין הקורות אחרי שספג חמישה שערים משש בעיטות למסגרת, אבל ימשיך בהרכב למרות הכל. באופן מפתיע או לא, השינוי של פרננדו היירו צפוי להיות בחלק ההתקפי. יאגו אספס, שכבש מול מרוקו ובכל המשחקים בהם עלה מהספסל הוסיף התלהבות במשחק של ספרד, עשוי לפתוח, בעוד דויד סילבה עלול לרדת לספסל. החשש של ספרד הוא בעיקר ממזג האוויר באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה. התחזית מנבאת סערה וגשמים עזים בשעת המשחק ובסמוך לפתיחתו, וספרד חוששת שתנאי כר הדשא לא ייטיבו עימה ויבטלו את היתרון הטכני והיצירתי של שחקניה.

היירו התייחס לביתיות במסיבת העיתונאים: "אנחנו משחקים נגד המארחת, מול כל הקהל שלה, אבל לנו יש מיליוני ספרדים שתומכים בנו מהבית. הנבחרת מאוד ממוקדת ואנחנו רוצים להמשיך הלאה. ראינו את הלחץ הגבוה שרוסיה מפעילה, נצטרך להיות עירניים לשינויי המערך שלהם. זו נבחרת פיזית וקשה, משחקים כאלה מוכרעים על הפרטים הקטנים. נצטרך למזער טעויות ולהיות חכמים".

דויד סילבה הוסיף: "צריכים להשאיר את הביקורות בצד, להיות מקצוענים ולנסות לשנות את הדעות של כולם על המגרש. אנחנו לא יכולים לשלוט בזה, תמיד יהיה מי שיבקר. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להיות מרוכזים ב-100 אחוז במשחקק. מה שהוביל אותנו להצלחות היה החזקת הכדור. הפילוסופיה שלנו היא הנכונה, איתה ניצחנו".

פרננדו היירו מאמן נבחרת ספרד עם דויד סילבה. רויטרס
משאירים את הביקורות בצד. פרננדו היירו עם דויד סילבה/רויטרס

רוסיה

המארחת ירדה לקרקע מול אורווגוואי במשחק האחרון בשלב הבתים, אבל עדיין בטוחה ביכולתה להפתיע. ההגנה המזדקנת והבעייתית של הרוסים, שכוללת את סרגיי איגנשביץ' בן ה-38, בוודאי תתקשה מול האיכויות ההתקפיות של ספרד (מה גם שהמגן הקבוע איגור סמולניקוב מושעה). אלכסנדר גולובין ודניס צ'רישב יפתחו וינסו לעקוץ את ספרד בבטן הרכה שלה - החלק ההגנתי.

צ'רישב, השחקן היחיד בסגל הרוסי שמשחק בספרד (ויאריאל, לפני כן גם ריאל מדריד) ואחד משני הבודדים שלא משתייכים לליגה המקומית, אמר במסיבת העיתונאים: "בוודאי שמצפה לנו משחק קשה, אבל יש לנו את הנשקים שלנו ואת היכולת לתפוס אותם לא מוכנים. אנחנו צריכים לחשוב רק על ניצחון. זו אחת הנבחרות הטובות בעולם ואני אעשה את המקסימום, תהיה חגיגה במגרש. נצטרך לתת 200 אחוז ולהילחם יחד כדי לעשות את זה".

המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב נזכר בניצחון של ספרטק מוסקבה על ריאל מדריד בגביע האלופות ב-1991, כאשר היירו הצעיר לבש את מדי הבלאנקוס: "אז הקבוצות הספרדיות היו פייבוריטיות, אבל אם נשתמש בביטוי רוסי - כל אחד יכול להיות אלוהים אם הוא מנסה. ניצחנו אז ונקווה לשחזר את זה גם ביום ראשון. זה משחק פלייאוף, משחק של חיים או מוות. רק אחד יכול לעלות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סטניסלב צ'רצ'סוב מאמן נבחרת רוסיה במסיבת עיתונאים. רויטרס
משועשע. סטניסלב צ'רצ'סוב במסיבת העיתונאים/רויטרס

טריוויה

* מאז יצאה מברית המועצות, רוסיה שיחקה מול ספרד שש פעמים ועדיין לא ניצחה (ארבעה הפסדים ושתי תוצאות תיקו).

* ספרד ניצחה את רוסיה פעמיים (1:4 בשלב הבתים ו-0:3 בחצי הגמר) בדרך לזכייה ביורו 2008 וגברה עליה 0:1 ביורו 2004.

* בפעם האחרונה בה השתיים נפגשו - במשחק הכנה בנובמבר 2017 - זה הסתיים ב-3:3 מלהיב.

* הניצחון היחיד של הרוסים היה בימי ברית המועצות: 1:2 במאי 1971, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.

* מאז 1986, ספרד עולה לרבע הגמר פעם כן ופעם לא. על פי הנוסחה הזאת, היא אמורה להעפיל לשמונה האחרונות בפעם השישית. רוסיה משתתפת לראשונה בשלבי ההכרעה, אך כברית המועצות רשמה ארבעה רבעי גמר רצופים בין 1958 ל-1970.

* ספרד עומדת על רצף של 23 משחקים ללא הפסד (מאז ההפסד לאיטליה ביורו 2016). במהלך הרצף הזה היא כבשה בכל אחד מ-23 המשחקים.

* ההגנה של ספרד, כמו גם דויד דה חאה, מתקשים מאוד בטורניר. עד כה לה רוחה ספגה חמישה שערים מתוך שש בעיטות בלבד למסגרת.

* מצד שני, גם ההגנה של רוסיה לא מרשימה. ב-13 המשחקים האחרונים, היא שמרה על רשת נקייה רק פעם אחת.

* יאגו אספס, שעשוי להיות ההפתעה של פרננדו היירו בהרכב, הגיע לשישה שערים בנבחרת הכי מהר בתולדות ספרד. כדי להגיע לשם לקחו 382 דקות בלבד.

* כל שלוש המארחות האירופיות האחרונות של המונדיאל, הגיעו לפחות לחצי הגמר. רוסיה תשמור על
הרצף?

יאגו אספס, נבחרת ספרד. GettyImages
השפן של היירו? יאגו אספס/GettyImages

הרכבי הקבוצות

שופט: ביורן קאופרס (הולנד)
אצטדיון: לוז'ניקי (מוסקבה)
קהל: 78011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully