וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושכולם ישמעו: לוקאס טוריירה הוא המנהיג החדש בקישור של אורוגוואי

רגע לפני המעבר לארסנל, הצליח הקשר לשכנע סוף כל סוף את אוסקר טבארס לתת לו את המפתחות במרכז המגרש, וסיפק משחק אדיר מול רוסיה. הערב, לעיני אביו בעמדת השידור ברדיו, מחכה לו מבחן בסדר גודל אחר לגמרי

רויטרס

ריקרדו טוריירה, אביו של לוקאס, ידע כבר בפברואר שיבלה את הקיץ ברוסיה. אחד משדרי הרדיו הפופולריים ביותר בתחנה שפונה בעיקר לקהל מחוץ לעיר הבירה מונטבידאו, קיבל את האקרדיטציה למונדיאל, החל להתכונן למסע והודיע חד משמעית לבנו: "עכשיו תורך". וזה לא היה דבר של מה בכך, כי הקשר הצנום אפילו לא הספיק לערוך עד אז הופעת בכורה במדי הנבחרת. הוא חיכה לזימון במשך זמן רב, וכל מי שעקב אחרי יכולתו במדי סמפדוריה היה משוכנע שאוסקר טבארס חייב לתת לו את הבמה, אבל למאסטרו הוותיק היו תוכניות משלו. בכל זאת, מדובר במאמן בן 71, והוא מעט מקובע, טוב ככל שיהיה. הוא העדיף לסמוך על אלה שרצים איתו עוד מהמוקדמות, ולא שש לבצע שינויים מרחיקי לכת.

"פחות מכירים אותי כי מעולם לא שיחקתי בליגה האורוגוואית", הסביר לא מכבר טוריירה את מצבו. זה קצת הזוי בהתחשב בעובדה שכל השחקנים המוכשרים עוזבים את המולדת מוקדם ככל הניתן ונוהרים לאירופה, אך נכון בכל זאת. לאיטליה הגיע לוקאס כאלמוני לחלוטין בגיל 17, אחרי שגדל באקדמיה של קבוצה קטנה מעיר הולדתו פריי בנטוס. למעשה, המסע הזה היה מקרי למדי. הסוכן התכוון לקחת לארץ המגף ארבעה שחקנים אחרים, אבל שוכנע ברגע האחרון על ידי מאמני הנוער לצרף גם את טוריירה. הרביעייה המקורית שבה הביתה במהירות אחרי שלא נמצאו לה דורשים, אבל הנציג החמישי נותר בפסקארה אחרי שהרשים כפליימייקר זריז.

עוד בנושא

21:00, כאן11: טוריירה ואורוגוואי מול פורטוגול ורונאלדו בשמינית הגמר
17:00, כאן11: דשאן וצרפת מול ארגנטינה ומסי בשמינית הגמר

לוקאס טוריירה במדי פסקארה. GettyImages
מרקו וראטי החדש. טוריירה במדי פסקארה/GettyImages

היורש של וראטי בפסקארה

זה היה התפקיד המקורי של טוריירה, אבל חייו השתנו כאשר מאסימו אודו, אלוף עולם מ-2006, מונה למאמן הקבוצה הצעירה. הבוס החדש הבחין שהנער מחפש כל הזמן את הכדור והמליץ לו לעבור לתפקיד הקשר האחורי - שם הוא יכול לנווט את המשחק ולשלוט טוב יותר בקצב. זו היתה הברקה אמיתית, כי התברר שטוריירה פורח בעמדה הזאת. הוא אשף לא רק עם הכדור, אלא גם בלעדיו - רודף, מחלץ, מתקל ללא הפסקה. אנרג'ייזר בחסד ששורף שטחים ומדייק ברוב מכריע של מסירותיו שמכוונות בדרך כלל קדימה. בשלהי עונת 2014/15 הוא כבר קודם, בגיל 19, להרכב הפותח של הסגל הבכיר בליגה השנייה, והאוהדים התאהבו ממבט ראשון. האורוגוואי הזכיר להם את מרקו וראטי.

הינשוף, יליד פסקארה שגדל במועדון, עזב ב-2012 לטובת פריס סן ז'רמן, ומאז התגעגעו אליו מאוד. טוריירה, גבוה ממנו רק במקצת, כולה 169 סנטימטרים, ניחן בתכונות דומות, ויש לו גם נכס שתמיד חסר לוראטי - בעיטות עוצמתיות ממרחק. סמפדוריה מיהרה להחתימו בקיץ 2015 תמורת גרושים, אבל דאגה להשאירו בהשאלה בפסקארה על מנת שהנער יקבל ניסיון יקר, קל וחומר כאשר אודו קיבל קידום לקבוצה הבוגרת. המנטור השביח את טוריירה בעונה גדולה שהסתיימה בעליית ליגה, ומשם הדרך כבר היתה סלולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאסימו אודו מאמן אודינזה. GettyImages
המנטור. מאסימו אודו/GettyImages

"שווה 100 מיליון יורו"

בשנתיים האחרונות היה טוריירה באנקר ודאי בהרכב סמפדוריה, והמזל שוב היה איתו בכל הקשור למאמן. מרקו ג'מפאולו נהדר בטיפוח שחקנים צעירים, וטוריירה פרח. כבר בעונת הבכורה בליגה הראשונה הוא חטף יותר כדורים מכל קשר אחר, והוא נמצא באופן תמידי בצמרת גם בכל הקשור למסירות, תיקולים מוצלחים וסחיטת עבירות. חוכמת המשחק מאפשרת לו לחזות את המתרחש כדי להיות במקום הנכון בזמן הנכון, ולכן ההשוואות לא הוגבלו רק ל-וראטי. טוריירה הושווה גם לאנגולו קאנטה.

בעונה החולפת הגיעו גם השערים. זה נפתח עם צמד מול קייבו, כולל טיל אדיר ממרחק, ונמשך עם שער כביר בניצחון 2:3 מפואר על יובנטוס. ג'מפאולו יצא לא מפעם מגדרו כדי לשבח את היהלום הנוצץ שלו. "לו היה גבוה יותר, נגיד 180 סנטימטרים, לוקאס היה שווה 100 מיליון יורו כבר עכשיו. הוא עושה הכל - זוכה בכדורים ומחלק אותם במסירות קצרות או ארוכות. הוא תמיד יודע איפה הכדור אמור להיות. קבוצה גדולה שלא תחשוש ממימדי גופו תהנה ממנו מאוד", אמר המאמן. ובאמת, מועדוני צמרת רבים שלחו סקאוטים על מנת לעקוב אחרי התפתחותו של האורוגוואי, אבל הנבחרת? כלום ושום דבר.

מאמן נבחרת אורוגוואי אוסקר טבארס. רויטרס
בהתחלה הוא לא ספר אותו. אוסקר טבארס/רויטרס

הופעת בכורה במרץ

בשלב מסוים, המצב החל להטריד את טוריירה, כי השתתפות במונדיאל ברוסיה היתה בראש סדר העדיפויות. הוא חלם מאז ומתמיד ללבוש את חולצת התכלת, ובעונה האחרונה שמע רבות על הנבחרת מגאסטון ראמירס, אליל נעוריו שהיה בסגל בגביע העולם בברזיל. גם ראמירס הוא יליד פריי בנטוס, והשניים הפכו לחברים קרובים מאוד אחרי הצטרפותו ממידלסברו לסמפדוריה בקיץ שעבר. ראמירס היה הראשון לברך את עמיתו הצעיר כאשר הזימון המיוחל הגיע סוף כל סוף במרץ. הוא היה על הדשא כאשר טוריירה ערך הופעת בכורה כמחליף בטורניר ידידות בסין. השניים תכננו לבלות את הקיץ ביחד, אבל רגע לפני הטיסה לרוסיה נחתך ראמירס מהסגל הסופי. טוריירה שרד את הניפוי, אבל טבארס עדיין לא ראה בו שחקן משמעותי בתוכניותיו.

בינתיים, ארסנל העלתה הילוך בנסיונה להחתים את האורוגוואי כחלק מהמהפכה של אונאי אמרי, ולדבריו של נשיא סמפדוריה מאסימו פררו העסקה הזו כבר נסגרה תמורת כ-26 מיליון יורו. נותר רק לעבור בדיקות רפואיות, ויש בלונדון תותחן חדש. אלא שהתותחן הזה שולב רק כמחליף מאוחר בשני המשחקים של אורוגוואי במונדיאל, בעוד הנבחרת הציגה יכולת מאכזבת מאוד בלשון המעטה - למרות הניצחונות הדחוקים על מצרים וסעודיה.

לוקאס טוריירה, נבחרת אורוגוואי. רויטרס
בלט לטובה. טוריירה מול רוסיה/רויטרס

שינה את המומנטום של אורוגוואי בטורניר

אז במשחק מול רוסיה נפל האסימון, וטוריירה היה בהרכב הנבחרת, לראשונה בחייו. וזה עשה את ההבדל. הלחימה מחד והאלגנטיות מאידך הפכו את סגנון של אורוגוואי למאורגן ומבריק הרבה יותר במרכז המגרש. כדור הקרן שלו הוביל לכיבוש השער השני, ובאופן כללי לא היה על המגרש בסמארה שחקן דומיננטי ממנו.

ואבא? הוא לא ידע את נפשו מאושר. זה היה הרגע לו חיכתה המשפחה בקוצר רוח, והוא הגיע לכולם בזכות. הערב (21:00, כאן11), בשמינית הגמר מול פורטוגל, המשפחה מוכנה למופע השני. וראטי אולי לא במונדיאל, אבל יורשו כאן כדי להנהיג את התכולים מול החבורה של כריסטיאנו רונאלדו. את שאגותיו של רוברטו מעמדת השידור אפשר יהיה לשמוע גם בפריי בנטוס. תרתי משמע.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

לוקאס טוריירה, נבחרת אורוגוואי. רויטרס
המומנטום יימשך? טוריירה במרכז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully