וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת הפלא כבר לא עובדת: מדור המונדיאל של אורן נהרי על ברזיל

22.6.2018 / 7:00

המחאה נגד המונדיאל הביתי, השחיתות בצמרת וההידרדרות שלא נגמרת: מדור המונדיאל של אורן נהרי על הצרות של ברזיל, שאף הצלחה על הדשא לא תצליח לכסות

כדורגל, כידוע, הוא בין השאר משחק של קלישאות. המכונה הגרמנית, שמחת החיים הברזילאית וכל השאר. ואם ברזיל - הדימוי הקלאסי של מדינה החיה בשמחה בין קרנבל למונדיאל. אם מצליחים, כמובן. אולי לא עוד. שלא תהיינה אי הבנות - עדיין בברזיל עולצים כשארגנטינה, האוייבת המיתולוגית והמתחרה על תואר המעצמה של אמריקה הלטינית לא מצליחה. אבל ברזיל מתמודדת עם דברים לא פחות חשובים, אומר בעדינות, מאשר כדורגל. ותרופת הפלא של שעשועים לעם כבר לא עובדת.

הנה ציטוט שמעביר עידן בריר, חוקר המזרח התיכון מהפורום לחשיבה אזורית וברזילאי במוצאו. הטקסט הבא רץ ברשתות החברתיות בברזיל:
"מצטערים, ברזיל.
שלא צבענו את הקירות ברחוב שלנו ושלא תלינו דגלונים.
שלא עשינו על האש במשחקים של הנבחרת.
שלא קישטנו ג'ינגלים של ערוצי הטלוויזיה ושאנחנו אפילו לא יודעים את ההרכב של הנבחרת.
שלא חיסלנו את החולצות של הנבחרת על מדפי חנויות הספורט.
את יודעת מה הולך פה?
אנחנו מובטלים, בלי בתי חולים, בלי בתי ספר ראויים, עם דלק במחיר של יותר מ-5 ריאל לליטר, כשמעשי שוד משתלטים על המדינה, עם איומים על עוד ועוד שביתות, עם פוליטיקאים ששודדים אותנו 24 שעות ביממה, כשבית המשפט העליון הפדרלי עסוק רק בטינופת של רשויות השלטון האחרות."

זה הצילום המלווה את האמירה הזועמת - הכיתוב הוא : שיזד... המונדיאל.

אצטדיון מרקאנה, ריו דה ז'ניירו. מונדיאל 2014. GettyImages
אצטדיון מרקאנה, ריו דה ז'ניירו. מונדיאל 2014/GettyImages

על ברזיל - וארגנטינה גם - נאמר שוב ושוב שהיא מעצמת העתיד. רק שהעתיד הזה לא מגיע. היא אירחה ברצף גביע עולמי בכדורגל ומשחקים אולימפיים, וקיבלה בתמורה שורת שערוריות, גירעון וגם שבעה שערים, בבית, מגרמניה, שלקחה את התואר.

הנשיא המיתולוגי, לולה דה סילבה, הפוליטיקאי הברזילאי הפופולארי בהיסטוריה הורשע בשחיתות. יורשתו שבחר בקפידה, דילמה רוסף, הודחה על שחיתות. הנשיא בפועל טמר חשוד בשחיתות. בכל מקום שבו תיגע יש שערוריות ענק בסכומים של מיליארדים, כשחברות ענק היו הקופה הקטנה של פוליטקאים ואילי הון.

במצב כזה אפילו זכייה בגביע העולמי תהיה קצרת מועד, אקמול למחלה ממארת. אבל כמובן גם אם משככי כאבים אינם מרפאים - הם ודאי משפרים את התחושה, ולו לזמן קצר. אז כן, ברזיל יודעת בתוך תוכה את המצב, הכלכלה שהיתה בסימן עלייה מידרדרת שוב, השחיתות גוברת - הכל נכון. וברזיל מתחילה להפנים שזה יהיה נכון גם אם ניימאר, מרסלו והשאר יניפו גביע.

זאת תהיה סכיזופרניה לשכוח את כל זה בגלל איזה גביע עולם אחד בכדורגל. אני מצטער, אוקיי? המצב חרא, אבל לא ניתן לו להיות כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully