וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בגרמניה על מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן, שהצטלמו עם ארדואן

שני כוכבי אלופת העולם נפגשו עם נשיא טורקיה שנמצא בלונדון והעניקו לו חולצות של קבוצותיהם. נשיא ההתאחדות הגרמני: "מעשה לא טוב, אנחנו עומדים על ערכים אותם מר ארדואן לא מכבד"

מסוט אוזיל, אילקאי גונדואן, צ'נק טוסון עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
אוזיל, גונדואן וטוסון עם ארדואן/AP

זעם בגרמניה על שני שחקני הנבחרת אילקאי גונדואן ומסוט אוזיל. שני הקשרים, שמשחקים במנצ'סטר סיטי ובארסנל בהתאמה, נפגשו עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בלונדון, שם הוא עורך ביקור ידידותי כחלק ממסע הבחירות שלו.

נשיא ההתאחדות הגרמנית ריינהארד גרינדל השתמש בחשבון הטוויטר שלו כדי לגנות את הביקור והתמונות המשותפות וכתב: "ההתאחדות הגרמנית מכבדת את המצב המיוחד של שחקני הנבחרת שמגיעים מרקע שונה של בני מהגרים, אבל ההתאחדות הגרמנית והכדורגל עומדים על ערכים שלא מכובדים על ידי מר ארדואן. זה לא טוב לנבחרת הלאומית שלנו שמשתמשים בשחקנים שלנו על מנת לקדם קמפיין בחירות. שני השחקנים שלנו לא עזרו לתכנית האינטגרציה בפעולה הזו שביצעו".

מי שעוד צייץ בנושא היה אחד הסטיריקנים הבולטים והמצליחים ביותר בגרמניה יאן בוהמרמן, שכתב בטוויטר שלו: "אנחנו שוב מי שאנחנו, חגיגת קיץ. קדימה גרמניה!". בוהמרמן הסתבך בעבר הלא רחוק מדי עם ארדואן אחרי שעשה מספר מערכונים בוטים ומעליבים במיוחד נגד נשיא טורקיה. בוהמרמן בין היתר צחק על ארדואן ואמר שהוא "מקיים יחסי מין עם כבשים" ו"צופה בפורנו של ילדים". ארדואן דרש מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל להסגיר את בוהמרמן וכל ההסתבכות הזו הגיעה על רקע משבר הפליטים והתפקיד המשמעותי שלארדואן היה במשבר זה. מרקל מעט התלבטה ותכניתו של בוהמרמן ירדה מהאוויר, אבל הוחזרה לאחר זמן קצר יחסית ומרקל דחתה את בקשתו של עמיתה הטורקי.

בנוסף לכך, ארדואן החזיק במאסר עיתונאי גרמני ממוצא טורקי בשם דניז יוצל למשך 290 ימים בשל מה שפורש בגרמניה כניסיון לסתימת פיות והפחדה. כשאוזיל נשאל על הפגישה הוא אמר שאינו מוכן לדבר על פוליטיקה. גונדואן וגם אוזיל העניקו לארדואן חולצות של קבוצותיהם כשהראשון חותם על שלו: "לנשיא שלי, בהוקרה".

מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
אוזיל מעניק לארדואן את החולצה/AP

נשיא ההתאחדות זועם

הציוץ של בוהמרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully