וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת אנגליה מציגה: הפתרונות הביזאריים ל"קללת הפנדלים" במונדיאל

ניתוח וחיקוי ריטואל הבעיטה של כריסטיאנו רונאלדו, טורנירי מיני-גולף בחדרים, ועוד: נבחרת שלושת האריות מנסה להתמודד עם מה שנחשב מכת מדינה באמצעות עזרים חדשים, הזויים יותר או פחות

עריכה: one

בווידאו: הגול האחרון של רונאלדו בפנדל בליגה הספרדית

לכל המפלות של נבחרות אנגליה בטורנירים גדולים יש מכנה משותף אחד: תמיד, או כמעט תמיד, ההדחה מגיעה אחרי דו קרב פנדלים. לאנגליה יש את מאזן הפנדלים הגרוע בעולם כולו. היא הודחה בשלבי הנוקאאוט במונדיאל 1990, 1998 ו-2006 אחרי דו קרב מהנקודה הלבנה, ועפה באותו אופן גם מהיורו ב-1996 ו-2004.

הבעיה, אגב, לא פוסחת גם על נבחרת הנשים, שלקחה עד כה חלק בשלושה משחקי מונדיאל שהוכרעו מהנקודה הלבנה, והפסידה בכולם.

לקראת מונדיאל 2018, ההתאחדות האנגלית עושה מאמץ מיוחד כדי להסיר את "קללת הפנדלים" שרובצת על נבחרת שלושת האריות, ועושה זאת בדרך יצירתית למדי: היא לומדת לפרטי פרטים את ריטואל הבעיטה של כריסטיאנו רונאלדו, ומנסה לגרום לשחקני כלל הנבחרות להעתיק אותו אחד לאחד.

רונאלדו אומנם לא נחשב לפנדליסט מחונן ומאזנו ההיסטורי מהנקודה הלבנה עומד על 103 שערים לעומת 19 החמצות, אבל בשנה האחרונה הוא שינה את אופן הבעיטה, ומאז גם הסטטיסטיקה שלו טובה יותר, עם שמונה שערים העונה לעומת החמצה אחת בלבד. השינוי של רונאלדו נוגע בעיקר בהיערכות לבעיטה, במשך הזמן שהוא מתכונן לבעיטה ולמספר הנשימות שהוא מוציא. את הריטואל הזה מנסים באנגליה לחקות.

עוד בנושא

נבחרת אנגליה עשויה לערוך אימוני פנדלים מול וומבלי מלא
ג'ון אוגו: "לא מוטרד מלא אהיה מחליף במונדיאל, הכי חשוב שננצח"
לורן קוסיילני סובל מקרע בגיד אכילס ויחמיץ את מונדיאל 2018

שחקן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט מחמיץ פנדל ב-1996. GettyImages
גם מאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט החמיץ פנדל מפורסם ב-1996/GettyImages

"הגענו למסקנה שחייבים לפתור את הבעיה ההיסטורית שלנו בפנדלים, ולהפסיק להאמין שזה רק חוסר מזל", אמר ל"טלגרף" המנהל הטכני של הנבחרות דן אשוורת'. "הסטטיסטיקה אומרת שאם אתה רוצה לזכות בגביע העולם, תצטרך לצלוח בדרך לפחות דו קרב פנדלים אחד. לכן, חובה עלינו להשתפר בפרמטר הזה באופן מיידי. יש לנו כמה רעיונות איך לעשות את זה".

מלבד ניתוח הבעיטה של רונאלדו, החליטה ההתאחדות האנגלית לנקוט בצעדים נוספים. בין היתר הוחלט, למשל, לצייד את הנבחרת במשטחי מיני-גולף ניידים ולקיים טורנירים בין השחקנים בשטחי המלון בו יתאכסנו, כדי לדמות מצבי לחץ.

"התוכנית שלנו היא לגרום להם לשחק בזה כמה שיותר במהלך הזמן הפנוי שלהם. נחלק אותם לקבוצות של חמישה, כל אחד ייתן מכה בתורו, ובכל זמן נתון יהיה אפשר להדיח את הקבוצה היריבה", מספר אשוורת'. "מהנסיון שלנו, זה משהו שגורם לאנשים להיכנס למצב לחץ דומה לדו קרב פנדלים, גם אם הוא ברמה נמוכה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully