וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדאיג: דמבלה ופוגבה ספגו נהמות גזעניות במשחק של צרפת ברוסיה

צמד השחקנים שחומי העור של הטריקולור נפלו קורבן לאוהדי נבחרת רוסיה במהלך המשחק בין השתיים אתמול (1:3 לצרפת). בפיפ"א מודאגים: 89 תקריות גזעניות נרשמו אשתקד בליגה הרוסית

רויטרס

פיפ"א עושה מאמצים גדולים כדי למגר את תופעות הגזענות בכדורגל, אולם ייתכן שההחלטה לקיים את המונדיאל הקרוב ברוסיה תחשוף אותה בפני לא מעט תקריות גזענות ואתמול (שלישי) קיבלנו רמז נוסף לכך. ב"לאקיפ" מדווחים שעוסמאן דמבלה שחקנה שחום העור של נבחרת צרפת היה קורבן לנהמות גזעניות מצידם של חלק מאוהדי נבחרת רוסיה, כאשר גם פול פוגבה לא יצא נקי וספג נהמות במחצית השנייה. כידוע, זו לא הפעם הראשונה שרוסיה מעורבת בתקריות גזעניות במגרשי הכדורגל. ועל פי דיווחים לא רשמיים אירעו לא פחות מ-89 תקריות גזעניות בליגה הרוסית בעונת 2016/17.

נציג רשמי של ההתאחדות הרוסית, כדורגלן העבר אלכסיי סמרטין התייחס לדברים ואמר: "כרגע מתנהלת חקירה רשמית של הנושא. ברגע שיודעו התוצאות נפרסם אותן". יש לציין כי האירועים הדאיגו מאוד את הוועדה המארגנת של המונדיאל שחוששת כעת עוד יותר מגילויי גזענות מצד אוהדים רוסים בערים שונות במהלך הטורניר.

עוד בנושא:

ארגנטינה הושפלה, "ליאו מסי סבל" ועזב את היציע לפני הסיום, איסקו שלח מסר לזידאן
הכנה למונדיאל: צרפת ניצחה את רוסיה 1:3 בסנט פטרסבורג

עוסמאן דמבלה נבחרת צרפת. AP
נפל קורבן לגזענות של אוהדי רוסיה. עוסמאן דמבלה/AP

בנבחרת רוסיה ייאלצו להתמודד לא רק עם היכולת החלשה על כר הדשא, אלא גם עם התקריות ביציעים כאשר פיפ"א כבר הודיעה שלא תהיה סבלנות לאירועים מסוג זה. באשר לצרפתים, בתקשורת המקומית התלהבו מהיכולת של פול פוגבה בניצחון 1:3 על הרוסים. השחקן שמתנדנד בין ההרכב לספסל במנצ'סטר יונייטד, נתן את אחד ממשחקיו הטובים במדי הטריקולור וגם רשם בישול לאמבפה ושער יפהפה בבעיטה חופשית בדקה ה-49. לצרפת מצפים כעת שלושה משחקים מול אירלנד, איטליה וארה"ב לפני שתפתח את קמפיין המונדיאל שלה עם משחק מול אוסטרליה ב-16 ביוני.

בעניין אחר: ברוסיה קיימת אכזבה רבה מהיכולת שמפגינה הנבחרת במשחקי ההכנה וחוששים מהופעה מביכה במונדיאל. לאחר ההפסד לנבחרת הצרפתית שהתווסף למפלה מול ברזיל (3:0) בסוף השבוע, פורסם ברוסיה כי ההתאחדות שוקלת לאזרח בהליך מהיר את חלוצה הברזילאי של לוקומוטיב מוסקבה ארי. יש לציין כי כרגע נמצאים בסגל הנבחרת הרוסית שני מתאזרחים ממוצא גרמני - רומן נוישטטר וקונסטנטין ראוש.

הרעיון לאזרח את ארי זוכה גם לביקורות קשות בתוך רוסיה. כך למשל, חלוץ העבר של הנבחרת רומן פבלוצ'נקו התבטא בחריפות בנושא והכריז: "אם יזמינו את ארי לנבחרת אין מה לצפות יותר במשחקים. אנחנו לא נבחרת של אי בודד. אי אפשר לחלק דרכונים לכולם. אפשר למצוא מספיק שחקנים בתוך רוסיה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully