וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שיפודים, לא חמוצים ולא גרוגלך. לך תביא את עופר אשד

מנחם כהן

7.1.2018 / 19:37

האווירה כמו מדריד ואתונה, המאמנים כמו שועל א' ושועל ב' וחנן כמו קולמן. מנחם כהן חזר מהמשחק בין הפועל חולון להפועל תל אביב עם מוזה בוערת, ולא הצליח להתנתק מהיציעים על שם שמבן ואשד, עם הכדורסל של פעם ועם השוקו והלחמניה באוטובוס מאשדות יעקב

one

הפועל חולון לא עצרה באדום. כשהתותחים הכבדים אפעס לא בדיוק רועמים, אומרים למוזה: ריקדי, ידך הניפי. חנן קולמן עשה קולות של נעלב, למה מי מוזה? החייה שלוש שלשות וניצח את המשחק. במשחק שהיה בו הכל, שני מחנות אוהדים שנותנים מצ'אפ לברצלונה - ריאל ולאולימפיאקוס - פנאתינייקוס.

שני שועלים על הקווים ושלישיית שופטים שאמרו: חבר'ה, שחקו אותה, אנחנו כאן בשביל שלא תתפרעו. אבל לכל כותרת יש גולת, ואתמול נתנו בהפועל חולון את הכבוד לשניים שאלמלא הם, סביר מאוד להניח כי במקום משחק כדורסל היה מתקיים בהיכל מופע של פלייה, רלווה ופירואט עם הבנות של אירה ויגדורצ'יק: מיכה שמבן שהקים את הפועל חולון ועופר אשד ששם אותה על המפה.

בנוכחות משפחות שמבן ואשד, ותיקי הכדורסל לדורותיהם, אדומים וסגולים, ראש עירית חולון וחבריו לשולחן המועצה, ערכו אנשי הפועל חולון טקס מרשים ומרגש וקראו לשני יציעים על שמם של שני האייקונים.

אז לזכרם: מיכה שמבן, המאמן של הפועל חולון והאיש שהמציא אותה, ישב בביתו ולא נגע במרק העוף שהכינה לו רעייתו יהודית. "להביא לך פירה? שאעשה שניצל? כבר יומיים שאינך מכניס כלום לפה, מחקת שיפודים אצל מדינה!", נזעקה.

"תעשי לי טובה, לא שיפודים אצל מדינה ולא חמוצים אצל גמליאל", פטר אותה בלך ושוב, "שלשום קיבלנו בראש מהפועל חיפה ובשבוע הבא אנחנו באשדות יעקב ואין לי קלעי. מרור, זה מה שאני הולך לאכול, פירה היא עושה לי...".

"אתה מתכוון לשוטר", אמרה יהודית, מורה ומחנכת בבית ספר ביאליק, "יש לנו בבית הספר תלמיד שעושה בית ספר לכל הבצפר, אין אחד שמסוגל לחסום אותו, קוראים לו עופר אשד, שאכין לך גרוגלך? תראה איך אתה נראה!".

למחרת התייצב שמבן אצל מנהל בית הספר, "אני לוקח את עופר אשד מח/3", אבל נתקל בסירוב גורף, "שכח מזה, עופר אשד נרשם לתיכון חדש בתל אביב והמנהלת טוני הלה היא אדומה, רק להפועל תל אביב", כך נאמר לו.

חנן קולמן שחקן הפועל חולון עם גיא פניני. ברני ארדוב
עשו כבוד לוותיקים. שחקני הפועל חולון (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

אלא שאז ורידי הצוואר של מיכה שמבן התנפחו, הוא הוריד מכת אגרוף על שולחן המנהל ושבר אותו. "אז תגיד הפועל חולון", לחשו אנשי הנהלת בית הספר שאיבדו את קולם, "למה אתה לא אומר, קח אותו, הוא שלך".

בנסיעה לאשדות יעקב ישב אשד בירכתי המשאית. הבחורים ניצחו ב-15 הפרש, מתוכן ארבע נקודות אותן קלע אשד. אחרי המשחק הוזמנו כולם לארוחה משותפת בחדר האוכל. גם את הילד, אמרו, נשאר לנו שוקו ולחמניה מצליחת הכנרת.

לאימון הבא עופר אשד לא הופיע, שמבן נזעק לביאליק ומצא את הטאלנט משחק חיובים ולא מחטיא אפילו פעם אחת. "אתם שכונה", אמר אשד חד משמעית, "אני שחקן של 20 נקודות בממוצע, לא מסרו לי, תעלה לבוגרים את דני הדר ותשים את צחי פלד פליימייקר, בנסיעה הקרובה אני יושב ליד הנהג, שוקו ולחמניה תיתן לרמי צייג".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully