וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: ניגריה ניצחה 0:1 את זמביה ועלתה למונדיאל

הנשרים הבטיחו השתתפות שלישית ברציפות ושישית בסך הכול בגביע העולמי, אחרי 0:1 על זמביה משער של איוובי. וואקמה ואוגו לא שותפו. גאנה קופחה, הגישה תלונה נגד השופט וקרובה להדחה

שחקן נבחרת ניגריה קלצ'י איהנאצ'ו חוגג. רויטרס
סגרו עניין. נבחרת ניגריה/רויטרס

המחזור החמישי של מוקדמות המונדיאל באפריקה נמשך היום (שבת), כאשר ניגריה ניצחה 0:1 את זמביה והבטיחה את עלייתה למונדיאל שייערך הקיץ ברוסיה. הניגרים התקשו מול הזמבים העיקשים, אך שלפו מהספסל את אלכס איוובי חלוצה של ארסנל שבדקה ה-66 נכנס כמחליף ובדקה ה-70 הבקיע את שער הניצחון היקר כל כך ששווה מונדיאל שלישי ברציפות ושישי בסך הכול. הנשרים הם הנבחרת הראשונה מיבשת אפריקה שמבטיחה את מקומה ברוסיה. אנטוני וואקמה וג'ון אוגו שחקני הפועל באר שבע נכללו בסגל וישבו על הספסל, אך לא שותפו.

במשחקים שנערכו מוקדם יותר, בבית ה', גאנה איבדה ככל הנראה סיכוי לעלות לשלב הבא אחרי שנפרדה ב-0:0 בחוץ נגד אוגנדה. הכוכבים השחורים, שעלו לשלושת גביעי העולם האחרונים, קופחו בצורה בוטה בתוספת הזמן, כאשר שער חוקי שלהם נפסל. בעקבות ההחלטה השערורייתית, גאנה הגישה תלונה רשמית נגד השופט. הם יפנו את מקומם בטורניר כנראה למצרים, שתבטיח העפלה אם תנצח מחר בבית את קונגו.

בבית א', טוניסיה עשתה צעד גדול אל עבר העפלה אחרי ניצחון 1:4 בחוץ על גינאה משערים של יוסוף מסקאני, שחגג עם שלושער (45+2, 74, 90+6) ומוחמד בן אמור (83) אחרי יתרון של נאבי קייטה (36) שגם הורחק לאחר שסטר לשחקן יריב. הטוניסאים רצו לחגוג העפלה עוד הערב, אך ייאלצו לדחות את החגיגות למשחק הבית במחזור הסיום נגד לוב החלשה, בו תספיק לטוניסיה נקודה כדי להבטיח העפלה. במשחק השני בבית הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ניצחה 1:2 את לוב ותקווה לנס במחזור הסיום.

בבית ג', מרוקו גברה בבית 0:3 על גאבון ועלתה למקום הראשון בבית עם 9 נקודות, אחת יותר מחוף השנהב. חאליד בוטאיב חגג עם שלושער בדקות 38, 56 ו-72, וקבע שמרוקו תתארח במחזור הסיום למשחק על כל הקופה בחוף השנהב, בו כל תוצאה פרט להפסד תעלה את מרוקו למונדיאל. חוף השנהב ינסו להיעזר בתנאי הבית כדי לנצח ולהעפיל בפעם הרביעית ברציפות.

סנגל עשתה גם היא צעד משמעותי לעבר הבטחת המקום הראשון בבית ד' והכרטיס למונדיאל, אחרי שניצחה 0:2 בחוץ את קייפ ורדה וקפצה מהמקום השלישי אל הפסגה. דיאפרה סאקו כבש בדקה ה-82 והמחליף שייח' אנדוי סגר עניין בתוספת הזמן. לסנגל יש גם משחק חסר אותו היא צריכה להשלים מול דרום אפריקה, שניצחה 1:3 את בורקינה פאסו, מי שהובילה את הבית. פרסי טאו (1) מנגיחה שלא עברה את הקו, טמבה זוואנה (34) וסיבוסיסו וילאקאזי (45+1) סגרו עניין מוקדם והספיקו למקומיים למרות הרחקה של בנג'אני זונגו (67) ושער מצמק של אלן טראורה (87).

עוד בנושא:

אנטה צ'אצ'יץ' פוטר מנבחרת קרואטיה, זלטקו דאליץ' יחליפו
הסיאסטה של מסי והגובה של קיטו: ארגנטינה דרוכה לקראת משחק ההכרעה
מוקדמות המונדיאל: ארה"ב הביסה 0:4 את פנמה, הצגה לפוליסיץ'

צפו בשער של נבחרת דרום אפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully