וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תשע שנות מאסר: או ג'יי סימפסון שוחרר מבית הכלא בנבאדה

חודשיים וחצי לאחר ששכנע את ועדת השחרורים להמיר את מאסרו לעונש על תנאי, אגדת הפוטבול, שהורשע בחטיפה ושוד מזוין בלאס וגאס ונכלא ב-2008 ל-33 שנים, יצא לחופשי באישון לילה

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

בווידיאו: רגע הזיכוי של סימפסון ב-1995

אחד משחקני הפוטבול האמריקאי הגדולים אי פעם, או ג'יי סימפסון בן ה-70, שוחרר הבוקר (ראשון) מהכלא בנבאדה בתום תשע שנות מאסר.

סימפסון, שהואשם ב-1995 ברצח אשתו לשעבר ניקול בראון וחברה רון גולדמן, וזוכה בסיומו של משפט שהסעיר את ארצות הברית למשך חודשים ארוכים, נכלא לבסוף בשנת 2008, זאת לאחר שהורשע בחטיפה ושוד מזוין לאחר שהתפרץ לחדר מלון בלאס וגאס ולקח ממנו מזכרות אשר לטענתו, היו שייכות לו מלכתחילה. האישום החמור, שהוביל לשליחתו של סימפסון ל-33 שנות מאסר (שהומרו עם שחרורו בעונש על תנאי), נבע מכך שבמהלך אותו עימות במלון נשלף גם אקדח.

עוד בנושא:

או.ג'יי. סימפסון בדיון על קיצור עונשו בוועדת השחרורים של נבאדה, 20 ביולי 2017. אי-פי, AP
אדם חופשי, בערך. סימפסון/AP, אי-פי

לפני כחודשיים וחצי, בסיומן של כמה שעות דרמטיות במהלכן סימפסון עצמו וכמה עדים מטעמו (כולל בתו ולא אחר מאשר אחד משני האנשים אותם שדד באותו יום) ניצבו בפני ועדת השחרורים, נקבע כי כוכב העבר ישוחרר על תנאי, מה שאכן קרה, בשעה שמונה דקות לאחר חצות על פי שעון נבאדה. דוברת בתי הכלא של המדינה אמרה כי היא לא יודעת מי הגיע לאסוף את סימפסון ברגע בו הפך שוב לאדם חופשי. היא גם לא ידעה לספר לאן יפנה סימפסון בשעותיו הראשונות מחוץ לכלא: "שחררנו אותו באמצע הלילה כי היינו צריכים לוודא שאין המולה ציבורית סביב העניין", אמרה. עורך דינו סיפר לאחרונה כי סימפסון "מחכה למפגש עם בני משפחתו ורק רוצה לאכול סטייק טוב, קצת פירות ים ולחזור לגור בפלורידה".

למרות שחרורו, ובניגוד לפעם ההיא בשנות ה-90' כאשר המשפט הסתיים והוא יצא לחופשי, הפעם סימפסון ייאלץ להתמודד עם מספר הגבלות, במסגרת שחרורו על תנאי. הוא יהיה בהשגחה במשך חמש השנים הקרובות וייאסר עליו לעזוב את גבולות ארצות הברית. מעבר לכך, הוא יצטרך לפגוש כמובן את הציבור האמריקאי, אשר העריץ את סימפסון בימיו כשחקן NFL נהדר וכוכב קולנוע וטלוויזיה והפך אותו לנבל בשל ההסתבכויות מחוץ למגרש לאחר הפרישה.

או ג'יי סימפסון במהלך המשפט שלו ב-1995. Vince Bucci, AP
סימפסון והכפפה המיתולוגית במשפט ב-1995/AP, Vince Bucci

סימפסון, שגדל לילדות קשה בסן פרנסיסקו ונבחר במקום הראשון בדראפט ה-NFL של 1969 על ידי בפאלו בילס, נודע תחילה בשל יכולתו הכבירה על המגרש, שהביאה לו בין היתר את פרס ההייזמן לשחקן המצטיין במכללות ב-1968 (במדי מכללת USC), תואר ה-MVP ושחקן ההתקפה של העונה ב-NFL ב-1973, כמו גם חמש בחירות רצופות לפרו בול (האולסטאר של הפוטבול) ולאול פרו (נבחרת העונה) בין 1972 ל-1976.

כעשור וחצי לאחר שפרש התפרסם סימפסון, שעד אז הספיק להופיע גם בשלל סדרות טלוויזיה וסרטים בתפקידים קטנים, בצורה הרבה יותר שלילית, כאשר הואשם בדקירתם למוות של אשתו לשעבר ניקול בראון סימפסון ושל חברה, רון גולדמן, בביתם בלוס אנג'לס. ב-17 ביוני 1994 התנהל אחריו המרדף המיתולוגי בכבישי LA, תוך שהוא נוסע במכונית פורד ברונקו ומאיים להתאבד והמשטרה בעקבותיו, כל זאת בשעה שמשחק 5 בגמר ה-NBA בין יוסטון לניו יורק ניקס מתקיים במקביל ושידורו נקטע לטובת המרדף.

באוקטובר 1995, בתום משפט ממושך, שכלל כמה רגעים מפורסמים ביותר ובשיאם, הכפפה שלא תאמה את היד של סימפסון ("If it doesn't fit, you must acquit", אמר אז בחוכמה אחד מעורכי הדין של סימפסון, ג'וני קוקרן, שייצג אותו במשפט אחרי שגם רוברט שפירו ורוברט קרדשיאן, אבי המשפחה המפורסמת וחברו הטוב, עשו זאת בין היתר), שחקן העבר זוכה בהחלטה שנויה במחלוקת של חבר מושבעים שהורכב ברובו מאפריקאים-אמריקאים ופעל בתקופה סוערת לשחורים בארצות הברית.

שנה וחצי אחרי אותו זיכוי, סימפסון הורשע בבית משפט אזרחי ונדרש לשלם 33.5 מיליון דולר, אך בפועל שילם למשפחות הנרצחים סכום זעום. בסופו של דבר, לאחר אי אילו הסתבכויות קטנות עם החוק, הוא הורשע ב-2008 ונשלח ל-33 שנות מאסר כאמור. יחד עם זאת, באותה הרשעה נקבע כי כעבור תשע שנים הוא יוכל להגיש בקשה להמרת המאסר ל"על תנאי", מה שאכן קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully