וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש מדינות ערב פנו לפיפ"א בדרישה: לבטל את אירוח המונדיאל בקטאר

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפטינו אישר כי הארגון קיבל פנייה לשלול מהקטארים את אירוח הגביע העולמי ב-2022 מאחר שהמדינה מהווה "בסיס לטרור": "הם הזהירו מהסיכונים לאוהדים ולשחקנים"

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו. Paul Gilham, GettyImages
הטורניר בקטאר ממשיך לעורר מחלוקות. אינפטינו/GettyImages, Paul Gilham

שש מדינות ערב שמחרימות את קטאר קוראות לפיפ"א לשלול מהמדינה את אירוח הגביע העולמי בשנת 2022 מאחר שקטאר מהווה "בסיס לטרור". נשיא פיפ"א ג'יאני אינפטינו סיפר כי ערב הסעודית, תימן, מאוריטיניה, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים פנו בצורה מאוחדת לפיפ"א וביקשו לבטל את האירוח של קטאר תחת סעיף 85 של תקנון פיפ"א, שמאפשר לקבל החלטה כזו כחלק מתקנת חירום.

עוד בנושא

בעקבות החלטת מדינות ערב: פיפ"א הודיעה כי שוחחה עם ראשי קטאר 2022
גביע העולם בקטאר 2022: עוד טענות על שחיתות נחשפות בגרמניה
קטאר מבודדת: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

"המדינות הזהירו את פיפ"א מהסיכונים לאוהדים ולשחקנים במדינה שמהווה 'בסיס ובית לטרור'", אמר אינפטינו, שאף ציין שהמדינות הללו איימו להחרים את הטורניר אם בקשתן לא תתקבל.

על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, בממשלת קטאר מודעים לניסיונות שמנהלים הסעודים לפגוע באירוח ולדרוש את ביטולו, אך טרם ראו את המכתב שנשלח לפיפ"א.

כזכור, בחודש יוני ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים הפסיקו את הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר, והאשימו את המדינה בתמיכה בטרור ובאירן. בדוחא דחו את ההאשמות.

הגביע העולמי בקטאר עורר כבר שורה של תקריות שנויות במחלוקת, בעיקר בעקבות החשדות לדרך שבה המדינה זכתה באירוח, הטורניר צפוי להיערך בחודשים נובמבר ודצמבר 2022, לנוכח החום הכבד ששורר במדינה בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully