וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טויבונן ביקש מפסיכולוג הנבחרת לדבר עם הנעליים שלו, וזה עבד"

מאמן נבחרת שבדיה חשף סיפור מוזר אחרי שער הניצחון המדהים על צרפת. הוגו לוריס לוקח אחריות על הטעות, דשאן: "זה תסריט אימים". באנדורה חוגגים ניצחון היסטורי: "סופסוף, השני הגיע"

אולה טויבונן חוגג עם שחקני נבחרת שבדיה. רויטרס
טויבונן חוגג עם החברים/רויטרס

משחקי המחזור השישי במוקדמות המונדיאל באירופה יצאו לדרך אמש (שישי) ובסיומם, כמעט כולם דיברו רק על דבר אחד: הטעות האיומה של הוגו לוריס, שוער נבחרת צרפת, שאפשרה לאולה טויבונן השבדי לכבוש מחצי מגרש את שער הניצחון ולקבוע 1:2 בדקה ה-93.

השער הזה הקפיץ את שבדיה למקום הראשון בבית א' עם 13 נקודות, בדיוק כמו לסגנית אלופת אירופה ההמומה. "הבלוז חטפו מקלחת של מים קרים. המקום הראשון נראה בדרך, עד הטעות של לוריס שאפשרה ליריבה לחלוף על פנינו", נכתב ב"ל'אקיפ", "זה הפסד מגוחך לחלוטין".

לוריס עצמו הבטיח בסיום "להישאר עם הראש למעלה" ואמר: "הכל קרה כל כך מהר. עשיתי טעות ואני לוקח אחריות ולומד". השוער של טוטנהאם נראה מובך מאוד עם השריקה לסיום וזכה לחיבוק מבלס מטוידי ולעידוד מבנג'מין מנדי ואוליבייה ז'ירו. "לצערי, היריב היה חד ועשה מהלך נכון אחרי הטעות שלי. צריך להחמיא לו על היכולת לבעוט ככה בנגיעה".

ז'ירו, שכבש שער יתרון נהדר עבור צרפת במחצית הראשונה, סיכם: "זו האכזריות של הכדורגל, המזל לא היה לצידנו. קשה להתמודד עם הפסד כזה, בשנייה האחרונה, אבל אי אפשר לפקפק בהוגו, כי הוא אחד השחקנים הכי טובים שלנו, קפטן ומודל לחיקוי. הוא תמיד עושה את העבודה עבורנו. אם טויבונן מנסה 10 פעמים את הבעיטה הזו, אולי תיכנס לו אחת. היינו צריכים לכבוש את השני, אבל הם עשו הגנה טובה במחצית השנייה. חבל שספגנו שוויון על סף ההפסקה, כי אם היינו יורדים למחצית ביתרון 0:1, הכל היה נראה אחרת".

עוד בנושא:

שבדיה היממה את צרפת בדקה ה-93, אנדורה ניצחה את הונגריה
שבת במוקדמות המונדיאל: סקוטלנד נגד אנגליה בקרב על בריטניה

הוגו לוריס שוער נבחרת צרפת מאוכזב. רויטרס
לוריס לא מאמין/רויטרס

המאמן דידייה דשאן הוסיף: "זה תסריט האימים שלנו. אם הוגו מרחיק את הכדור טוב, המשחק נגמר, אבל זה מה שקרה ולא אעביר עליו טיפת ביקורת. הוא יודע שזו הייתה אשמתו, הוא יודע איפה הוא טעה והוא יודע שזה גרם להפסד".

מנגד, בשבדיה חגגו: "טויבונן הטביע את צרפת עם שער משוגע", נכתב בעיתון השבדי "GP", "קשה להאמין שמה שראינו באמת קרה. המשחק כבר היה גמור ופתאום... נס". ב"סידסוונסקן" הוסיפו: "זו קלאסיקת ספורט שבדית. סיום בלתי נשכח".

המאמן השבדי יאן אנדרסון סיפר: "השבוע, טויבונן ביקש מפסיכולוג הנבחרת לדבר עם הנעליים שלו. הפסיכולוג עשה את זה, וזה עבד. זה שער מדהים וזה נותן לי תחושה מדהימה. מהספסל, לא הייתי בטוח שזה נכנס. זה לא ייאמן". גיבור הניצחון, טויבונן, הודה: "בדרך כלל הבעיטה שלי לא מדויקת ממרחק כזה, אבל זה עבד. זה סוריאליסטי".

עוד באותו נושא

מוקדמות גביע העולם: שבדיה ניצחה 1:2 דרמטי את צרפת

לכתבה המלאה

אנדורה מציגה: מי צריך מסירות?

אלא שמלבד הלילה של שבדיה, זה גם היה הלילה של אנדורה, שהדהימה את הונגריה עם 0:1 ביתי ורשמה ניצחון ראשון מאז 2004 במשחק רשמי, אחרי 66 משחקים רצופים בהם לא ניצחה. השחקנים של אנדורה השלימו, באופן מדהים, רק 44 מסירות כל המשחק, אבל זה הספיק להם ובסיום רבים מהם הזילו דמעות של אושר.

"אנדורה חוזרת לנצח!!!!!", נכתב בהתרגשות באתר המקומי "בונדיה". "סופסוף, הפעם השנייה", קראה הכותרת ב"אל פריודיק" ואילו ב"דיאריו אנדורה" הלכו עם "ניצחון היסטורי". מארק רבס, כובש שער הניצחון, אמר: "זה כבוד גדול. אנחנו מאושרים. כבשתי עם הנשמה שלי, כי השוער כמעט עצר את הכדור. אנחנו יודעים מי ומה אנחנו ורוצים תמיד לחשוב איך להתקדם. יש מסיבה מדהימה בחדר ההלבשה שלנו". המאמן קולדו אלברס הוסיף: "זה יום בלתי נשכח. המאמץ היה מדהים והניצחון מוצדק. עשינו את הדברים נכון יותר מאשר ההונגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully