וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מהללת את מו פראח: "הטקטיקן הגדול בתולדות האתלטיקה"

ביום של אכזבות ספורטיביות, הרץ המעוטר סיפק לממלכה עוד רגע של קסם: "יש לי דרייב שאין לאף אחד, שום דבר לא מקרי". מייקל ג'ונסון: "לא היה ולא יהיה אתלט חכם ממנו". המספרים והציוצים

צילום וידאו: יניב טוכמן, עריכת וידאו: מרום שפיצר

אם יוסאין בולט כבר בן אלמוות, אז מה נאמר על מקבילו בריצות הארוכות יותר, מו פראח? האצן הבריטי הפך הלילה (בין שבת לראשון) לאצן השני בהיסטוריה שזוכה פעמיים ברצף בריצות 5,000 ו-10,000 מטר באולימפיאדה (הראשון שעשה זאת היה לאסה וירן הפיני ב-1972 ו-1976), לאחר שניצח בגמר ה-5,000 מטר עם זמן של 13:03.30 דקות. הדומיננטיות העצומה של פראח על המסלול מתבטאת, בין היתר, גם בתשע מדליות זהב בתשעת הגמרים האחרונים בהם לקח חלק בטורנירים גדולים (אולימפיאדה או אליפות עולם).

האצן הבריטי מו פראח. GettyImages
עוד ועוד מדליות, גם בגיל 33. מו פראח/GettyImages

בגיל 33, כששיאו אמור להיות מאחוריו, פראח ממשיך לכבוש פסגות. "מה שקרה בריו ממחיש שכל מה שאמרו עליי לא נכון - ההצלחה באולימפיאדת לונדון לא הייתה מקרית", אמר הבריטי הנרגש. "לזכות שוב בדאבל זה פשוט נפלא, אני לא מאמין שעשיתי את זה". פראח סיפר ש"הרגליים שלי היו קצת עייפות וכבדות אחרי גמר ה-10,000. אני באמת לא יודע איך הצלחתי להתאושש", והסתכל לאחור בערגה: "כשהייתי ילד לא חלמתי על יותר ממדליה אולימפית אחת. זה היה מסע ארוך אבל אם אתה חולם על משהו, השאיפות והרצון שלך לעבוד קשה עבורו יקרבו אותך למטרה. אני שונא להפסיד, יש לי את הדרייב הזה שאין לאף אחד".

עוד בנושא:
דאבל אמריקאי בשליחים, דאבל היסטורי לפראח: תחרויות האתלטיקה הסתיימו
כל מה שקרה הלילה: בולט עלה לפודיום, זהב אמריקאי בכדורסל נשים
כדורמים: סרביה ניצחה בגמר 7:11 את היריבה הגדולה קרואטיה וזכתה בזהב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הרץ הבריטי מו פראח. GettyImages
הרץ הבריטי מו פראח/GettyImages
רץ בריטי מו פראח. GettyImages
רץ בריטי מו פראח/GettyImages

בבריטניה, כמובן, פראח הוא כבר גיבור לאומי. יום התחרויות שחלף לא ממש האיר פנים לבריטניה ובעיקר לא לטום דיילי הנערץ, שהודח במוקדמות הקפיצה למים מ-10 מטר, אבל פראח תיקן. "איזה רגע, איזו הצגה, איזו פריבילגיה זאת לראות אצן היסטורי זוכה בארבע מדליות זהב רצופות עם סטייל כזה. מו עשה את זה בדרך שלו. הוא אוצר לאומי, האצן הטוב ביותר שלנו אי פעם", התפייט פרשת BBC ברנדן פוסטר, אצן לא רע בזכות עצמו בעבר.

מייקל ג'ונסון הוסיף ש"כולם עובדים קשה, אבל מו עובד גם חכם, מוצא את הדברים הקטנים שמבדילים אותו מאחרים, מנתח ובוחן מה הוא יכול לשפר. מה שמייחד אותו זו האינטליגנציה והיכולת להגיע לכל יום עם תשוקה בלתי נגמרת. הוא מנצח בעזרת כישרון וחכמה, הוא הטקטיקן המושלם, הגדול בתולדות האתלטיקה. זה מה שהוא עושה כל הקריירה, זה מה שהוא עשה הלילה".

סמואל ל.ג'קסון בירך

גם גארי ליניקר

  • עוד באותו נושא:
  • מו פראח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully