וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאן לוכטה מתנצל: "הייתי צריך להיות כן וזהיר יותר"

השחיין האמריקאי פרסם הודעת הבהרה ארוכה בה, בין היתר, המשיך לטעון: "טראומתי שאדם זר מכוון עליך אקדח ודורש ממך כסף, אבל הייתי צריך להיות אחראי יותר". הספונסרים מתכחשים

צילום מסך

בווידאו: התמונות ממצלמת האבטחה בתחנת הדלק

אחרי מספר ימים של שתיקה תקשורתית, התייחס היום (שישי) ריאן לוכטה באריכות לפרשת השוד המפוברק שלו ושל שלושת חבריו השחיינים. "אני רוצה להתנצל על ההתנהגות שלי בסוף השבוע שעבר, על כך שלא הייתי מספיק זהיר וכן בצורה בה תיארתי את אירועי הבוקר ההוא ובכך שגזלתי את הפוקוס מספורטאים רבים שהגשימו את חלומם באולימפיאדה", כתב לוכטה.

השחיין האמריקאי הוסיף: "חיכיתי כדי לחלוק את המחשבות הללו עד שהמצב המשפטי יתבהר וחברי לנבחרת הגיעו הביתה בשלום. זה טראומתי לבלות עם חבריך עד מאוחר במדינה זרה, מדינה עם מחסום שפה, ושאדם זר יכוון עליך אקדח וידרוש כסף כדי שתעזוב, אבל בלי קשר להתנהגות של כל אחד אחר בלילה ההוא, הייתי צריך להיות אחראי יותר בצורת ההתנהגות שלי ועל כן אני מצטער בפני החברים שלי לקבוצה, האוהדים שלי, שאר הספורטאים, הספונסרים שלי והמדינה המארחת את האירוע הנהדר הזה. אני גאה מאוד לייצג את המדינה שלי באולימפיאדה ויודע שאפשר היה להימנע מהמצב הזה. למדתי לקחים חשובים".

מוקדם יותר היום אחד מארבעת השחיינים ג'יימס פייגן הסכים לתרום 10,800 דולר לצדקה, ורק אז הוחזר לו הדרכון שלו ואושר לו לשוב לארצות הברית. גם גונמר בנץ וג'וק קונגר הורשו לשוב הביתה.

עוד בנושא:

לוכטה וחבריו פיברקו את השוד, משטרת ברזיל המליצה להגיש כתב אישום

השחיין האמריקאי ריאן לוכטה. רויטרס
בצרות. לוכטה/רויטרס

לוכטה אולי הצליח לחמוק מברזיל לפני שפרשת השוד המפוברק התפוצצה, אבל את המחיר הכבד שישלם הוא מתחיל להרגיש רק כעת. ברשת CNN האמריקאית דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) שלוכטה, שיחד עם חבריו למשלחת השחייה האמריקאית ג'ק קונגר, גונאר בנץ וג'ימי פייגן חשודים שבדו שוד באיומי אקדח בריו, עשוי לקבל מכה כואבת בכיס בקרוב מאוד. על פי הדיווח, מותגי הענק 'ספידו' ו'גייטורייד', שהעניקו חסות לשחיין האמריקאי המעוטר, "מתכחשות לו ומעוניינות להתיר את ההסכמים עמו בימים הקרובים".

אמש פרסמה 'ספידו' תגובה רשמית לחשדות הגוברים נגד לוכטה. "אנחנו עוקבים אחרי הסיטואציה, ומחובתנו לא להגיב עד תום ההליכים המשפטיים", נכתב בהודעה, אולם בארצות משוכנעים שיינקטו צעדים דרסטיים בקרוב. כמו כן, הוועד האולימפי האמריקאי סוף סוף הגיב להתפתחויות ובהודעה מטעמו נטען כי השחיינים ייענשו "בהתאם לנסיבות המקרה, שטרם התבררו לאשורן".

גם במישור המשפטי לוכטה נמצא בתסבוכת קשה. משטרת ריו כבר הודיעה כי תמליץ להגיש נגדו ונגד חבריו כתב אישום, שבמקרה קיצוני עלול להביא לעונש מאסר. ספק רב אם התרחיש הזה אכן יתממש, אבל בכל מקרה נראה שבמסגרת החקירה יוטל עליו לכל הפחות קנס כבד.

לוכטה ועורך דינו ממשיכים להכחיש שהשחיין בדה את סיפור השוד מליבו. "היינו מופתעים מאוד מכך שמשטרת ריו המליצה להגיש כתבי אישום", אמר הלילה. "הם הלכו רחוק מאוד עם הדמיונות שלהם, הם מסרבים להכיר בכך שאכן התרחש שוד. לא חשוב מה קרה בתחנת הדלק, השחיינים נשדדו על ידי כמה פושעים באיומי אקדח. אי אפשר להתעלם מהעובדות".

עדכון ראשון: 7:52

ככה נראה השער של הניו יורק פוסט הבוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully