וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיעור הבריטי: הכישלון הספורטיבי של ברזיל בריו לעומת ההצלחה הבריטית

בריטניה ממשיכה בריו את ההצלחה הענקית מהאולימפיאדה האחרונה אותה אירחה, בעוד שברזיל מתקשה להתקב לאותן פסגות. שליחנו יניב טוכמן שוחח עם עיתונאי בריטי ועיתונאי ברזילאי כדי לנסות להבין למה זה קרה

יניב פכטר

ברזיל רצתה שזה יקרה לה בדיוק כפי שזה קרה לבריטניה לפני ארבע שנים, אבל בינתיים זה עוד לא זה וספק אם תירשם בריו קפיצת המדליות של המארחת כפי שקרה לבריטניה במעבר מבייג'ינג 2008 ללונדון 2012.

את האולימפיאדה בסין סיימה בריטניה עם 19 מדליות מזהב, 13 מכסף ו-15 מארד. בלונדון השינוי הדרמטי לטובה היה באגף הזהב. לא פחות מ-29 מדליות מהמתכת הנכונה נקטפו על ידי הספורטאים מהממלכה לפני 4 שנים ובריטניה סיימה את האולימפיאדה שלה במקום השלישי בטבלת הזהב אחרי ארצות הברית וסין.

המגמה נמשכת גם בריו וכבר עתה כשיש עוד זמן לסיום המשחקים האולימפיים יש לבריטים כבר 19 מדליות מזהב, 19 מכסף ו-12 מארד והם שוב במקום השלישי בטבלת המדליות, שוב אחרי האמריקאים והסינים.

מו פראח אתלט בריטי. AP
ההצלחה הבריטית ממשיכה גם בריו. מו פראח/AP

הברזילאים יכולים רק לקנא בינתיים בשדרוג שנעשה בבריטניה. נותרו להם עוד מספר ימים לשפר עמדות בטבלה, אבל בינתיים יש להם שלוש מדליות מזהב בדיוק כפי שהיה להם בלונדון לפני ארבע שנים ובבייג'ינג ב-2008. גם במדליות האחרות אין בשורה גדולה, ובסך הכל יש למדינה המארחת כאן עוד ארבע מדליות מכסף וארבע מארד.

"רק חסר לנו שלא ניקח את הזהב בכדורגל", אמר אתמול העיתונאי הברזילאי אדוארדו זובאראן. "יש עדיין את חצי הגמר וכנראה שנפגוש את גרמניה בשבת בגמר, אבל אם אנחנו רוצים להגדיל את מכסת המדליות ולהעלות אותה ביחס ללונדון ולבייג'ינג, צריך להביא את מדלית הזהב בכדורגל, בטח אחרי שהנשים בכדורגל פישלו מול שבדיה".

למה לא חוויתם את מה שקרה לאנגלים?

"אין לנו את המסורת של האנגלים באולימפיאדות ואין לנו את הכסף שהשקיעו בבריטניה לקראת האולימפיאדה בלונדון 2012. בכל העולם כותבים על הבעיות שיש כאן בריו, אז אתם מצפים שיהיה לנו את המשאבים לעשות כזה שינוי שיביא אותנו הרבה יותר גבוה בטבלת המדליות?".

אז איך זה יגמר?

"אני מאמין שיהיו לנו יותר מדליות מזהב מאשר באולימפיאדות הקודמות. אולי אפילו כפול. זה לא בשמיים וכשהקורקובדו שומר עלינו, הכל יכול לקרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני נבחרת ברזיל גבריאל ז'סוס, ניימאר. AP
הרבה מאוד על הכתפיים של ניימאר וחבריו/AP

מי שהקשיב לזובאראן הוא פול בירץ' מה-BBC שמבין את האכזבה. בניגוד לברזילאים, האנגלים הרימו את עצמם עד לונדון ובזכות לונדון. "הרבה מאוד כסף מושקע בספורט הבריטי", אומר בירץ'. "אתם מכירים את זה בעיקר מהכדורגל, אבל גם בענפים האולימפיים משקיעים המון. זה התחיל בדרך ללונדון כשרצינו שהאולימפיאדה שלנו תהיה הכי מוצלחת והכי הישגית וזה נמשך מאז. מסורת לונדון נמשכת גם בריו".

זה רק כסף?

"כסף ומאמנים. יש השקעה עצומה במתקנים ובספורטאים".

הברזילאים מקנאים בכם.

"אין לברזיל את המשאבים שיש לבריטניה ולכן קשה להם לעשות את הקפיצה שהם קיוו לעשות בזכות האולימפיאדה".

בעלים פרטיים משקיעים מיליונים בפרמייר ליג. מי מביא את הכסף לענפים האולימפיים?

"הממשלה, אבל בעיקר הכסף שנכנס מכרטיסי הלוטו. זה מושקע מיידית בספורט. כל עוד זו הייתה השקעה רק של הממשלה, לא היו כאלה שינויים וכאלה תוצאות".

מי הספורטאי הכי מוצלח שלכם?

"מו פראח מאוד מוצלח, אבל יש לו בהחלט מתחרים כמו מקס וויטלוק שזכה בשתי מדליות מזהב בהתעמלות מכשירים, יש את לורה טרוט וג'ייסון קני שזכו בשתי מדליות מזהב באופניים וכמובן גם אנדי מארי. כולם היו מצויינים בלונדון והם ממשיכים ביכולת הזו בריו. הבאנו לכאן 300 ספורטאים ורבים מהם ברמה מאוד גבוהה. אל תשכח את אדם פיטי שקבע שיא עולם בשחייה ב-100 מטר חזה".

אבל עם כל הכבוד לספורט האולימפי, מתי יחזרו המועדונים הבריטיים לקדמת הבמה האירופאית בכדורגל?

"אנחנו מקווים שעכשיו כשמוריניו וגווארדיולה במנצ'סטר וקונטה בצ'לסי נראה את השינוי. בסופו של דבר חמישה מהמנג'רים הטובים באירופה, נמצאים אצלנו אז צריך לראות סוף סוף שינוי".

פול בירץ' עיתונאי BBC. יניב טוכמן, ריו, מערכת וואלה! NEWS
הכסף לענפים האולימפיים בבריטניה? "מהממשלה, אבל בעיקר הכסף שנכנס מכרטיסי הלוטו". פול בירץ, עיתונאי ה-BBC/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן, ריו

יש ויכוח גדול באשר לזהות הספורטאי האולימפי הגדול ביותר. מה חושבים על השאלה הזו בבריטניה?

"אני מניח שמרבית האנשים יגידו שיוסאין בולט הוא הספורטאי הגדול בתבל".

יותר ממייקל פלפס?

"הבריטים לא אוהבים שחייה כפי שהם אוהבים אתלטיקה ובמיוחד ריצות ולכן בולט מדבר אליהם יותר מאשר פלפס".

לפחות רגוע כאן בריו בכל הקשור לחוליגנים האנגלים.

"זה לא רק בגלל שמדובר באולימפיאדה. גם בגביע העולם שנערך כאן לפני שנתיים לא היו מהומות מהכיוון של האנגלים וזאת למרות שאלפים הגיעו מאנגליה. ביורו האחרון בצרפת היה בלגאן כי זה היה קרוב אלינו והגיעו לא מעט חוליגנים".

יש לך איזו עצה לשגר לספורט הישראלי כדי שיהיו לו תוצאות טובות יותר באולימפיאדה?

"ראיתי אתכם בג'ודו וזה היה נראה טוב. אני יכול להציע לכם להצטרף אלינו או לחילופין להחזיר את שלטון המנדט הבריטי, אבל זה כמובן בצחוק. אולי תנסו פשוט לשלוח את הספורטאים שלכם להתאמן בבריטניה".

IFRAME src=https://103fm.maariv.co.il/mediaEmbed.aspx?ZrqvnVq=GJLHEJ&c41t4nzVQ=EL scrolling=no marginwidth=0 frameborder=no ALLOWTRANSPARENCY=true width=490 height=220>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully