וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון "קצת עצוב", בולט מזמין את ואן ניקרק לדו קרב: התגובות

עולם הספורט בהלם מהמירוץ ההיסטורי. האמריקאי האגדי שנושל מתואר שיאן העולם הודה ש"לא קל לעכל את זה", בולט אתגר את הדרום אפריקאי, שהקדיש את הזכייה למאמנת שלו: סבתא רבא בת 74

עריכת וידאו: בן אילן

זמן קצר אחרי ששניהם נכנסו לדפי ההיסטוריה, ווייד ואן ניקרק ויוסאין בולט התחבקו ממושכות על מסלול הריצה. בזמן שהאצן המהיר בתבל ניצח בפעם השלישית ברציפות בגמר ה-100 מטר ושוב קיבל את מרבית תשומת הלב, דרום אפריקאי בן ה-24 הפציע פחות או יותר משום מקום כדי לשיא עולם מדהים בגמר ה-400 מטר, עם זמן של 43.03 שניות, 15 מאיות פחות מהרף שהציב מייקל ג'ונסון האגדי בשנת 1999.

האצן הדרום אפריקאי וייד ואן ניקרק. GettyImages
מי היה מאמין? ואן ניקרק/GettyImages

מאחורי ההצלחה של ואן ניקרק עומד סיפור יוצא דופן: לפני קצת יותר משלוש שנים החל לעבוד עם מאמנת אישית בשם אנה בות'ה, שהחדירה בו את האמונה בעצמו והביאה לשיפור עצום ביכולתו. מה שמיוחד בנוגע לבות'ה, אצנית חובבנית בעברה, הוא גילה: בעוד שלושה חודשים ימלאו לה 74, לא פחות. בגילה המופלג היא כבר סבתא רבא, אבל פערי הגילים לא השפיעו לרעה על מערכת היחסים בין השניים, אם כבר להפך. "הם מחוברים בלב ונפש, יש להם כבוד עצום אחד כלפי השני. היא הציבה לו סטנדרטים אחרים שלא הכיר לפני כן", העיד אביו של ואן ניקרק לפני האולימפיאדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ואן ניקרק ואנה בות'ה

הלילה, אחרי השיא האדיר, ואן ניקרק רץ קודם כל לחבק אותה. זמן קצר לאחר מכן אמר ש"הרגשתי שרצתי כמו עיוור כל המירוץ הזה. הייתי בטוח שמישהו הולך לעקוף אותי, כל הזמן חשבתי 'מה קורה, מה קורה'. זה נתן לי מוטיבציה להמשיך הלאה ולא להרפות. ידעתי שאני מסוגל לעשות את זה".

"הוא לא הוריד את הקצב אפילו לשנייה", הסביר קיראני ג'יימס, שהיה מועמד בכיר לזכייה בזהב אך נדהם כמו כולם מהפתעת הלילה. "בדרך כלל רוב האצנים מורידים הילוך ב-100 המטרים האחרונים, אבל הוא פשוט המשיך. כשאתה רץ ככה, ברור שמגיע לך שיא עולם. אני שמח שהייתי שותף להיסטוריה".

האצן הג'מייקני יוסאין בולט עם האצן הדרום אפריקאי וייד ואן ניקרק. AP
הדו קרב הגדול הבא באתלטיקה? בולט מברך את ואן ניקרק/AP

בינתיים, יכול להיות שהחיבה שבולט הפגין כלפי ואן ניקרק היא זמנית בלבד. מיד אחרי המירוץ ואן ניקרק סיפר סיפר שבכוונתו להתחרות בעתיד הלא רחוק גם בריצות קצרות יותר, כך שיוכל להתמודד ראש בראש עם בולט. "למען האמת המירוץ שאני הכי אוהב הוא בכלל ה-200 מטטר. יום אחד, כשאהיה בשל יותר, אני רוצה להתחרות שם", אמר, והג'מייקני השיב מיד ש"הוא לעולם לא יוכל לנצח אותי ב-200 מטר, אני לא מודאג מזה. הייתי רוצה להתחרות מולו בריצת 300 מטר. זאת תהיה חתיכת תחרות".

האיש הכי מופתע בלילה הזה הוא ללא ספק מייקל ג'ונסון. האצן האמריקאי האגדי לא ציפה ששיאו יישבר, למרות שהחזיק 17 שנה. ג'ונסון, פרשן רשת BBC כיום, צפה במירוץ בשידור חי ונשמע המום למדי. "אלוהים, זה שיא עולם. הוא עשה את זה כל כך מהר! מעולם לא ראיתי מישהו שרף את 200 או 400 המטרים האחרונים כל כך מהר!", אמר בשידור. זמן קצר לאחר מכן, הוא הוסיף ש"מחר כבר אתעורר ליום חדש וארגיש טוב יותר. לא קל לעכל את זה, זה קצת עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully