וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וזף סקולינג: "זה שיגעון, חלום שהתגשם. אני עוד לא מאמין"

הסינגפורי הפך לגיבור לאחר שגבר על אלילו מייקל פלפס בגמר ה-100 פרפר. אביו: "צריך לצבוט את עצמי כדי לוודא שאני חי". פלפס החמיא. וגם: קייטי לדקי נכנסה להיסטוריה עם "טרבל" אולימפי

צילום מסך

בווידיאו: דב גיל-הר מדווח מסינגפור המאושרת

בוקר מיוחד עבר על סינגפור. בשעה לא שגרתית, האי-מדינה הייתה בעננים, לאחר שג'וזף סקולינג, בן 21 בלבד, הדהים את מייקל פלפס ואת שאר המתחרים, שבר את השיא האולימפי והביא מדליית זהב אדירה ב-100 מטר פרפר.

זו מדליית הזהב הראשונה בתולדות סינגפור והיא הושגה לאחר שסקולינג הגיע ליבשה בתום 50.39 שניות בלבד והשאיר מאחור לא רק את פלפס האגדי, אלא גם את צ'אד לה קלו הדרום אפריקאי ואת לאסלו צ'ה ההונגרי, שחלקו יחד עם האמריקאי את מדליית הכסף וסיימו בזמן של 51.14 שניות, הרחק מאחורי סקולינג, שקיבל חיבוק חם מפלפס מיד עם תום המשחה. סקולינג יקבל מענק של מיליון דולר סינגפורי, השווים כ-750 אלף דולר אמריקאי, על המדליה.

סינגפור, חצי מגוש דן בגודל, עוד תצא בהמשך היום מדעתה (בסגנון אסייתי מאופק), בעוד סקולינג עצמו אמר לצ'אנל ניוז אסיה: "הרגשה נהדרת, קצת סוריאליסטית. זה שיגעון. האדרנלין זורם לי בוורידים כרגע, זה חלום שהתגשם. עוד לא עיכלתי. אני מצטער אם אני לא נראה מלא ברגשות כרגע, אני פשוט עוד לא מאמין".

עוד בנושא:

סקולינג ניצח את פלפס, לדקי שברה שיא עולם

ג'וזף סקולינג שחיין סינגפורי. AP
יום קסום לסינגפור. סקולינג והזהב/AP

הוא עמד קצת נבוך על הפודיום והתקשה להאמין שניצח, בעוד הכריזמה נוטפת מפלפס שניצב לצדו, מתחתיו. אלא שבמהלך סיבוב הניצחון המשותף, האמריקאי היה חביב ומפרגן למי שמנע ממנו זהב אולימפי מספר 23: "פלפס הוא הספורטאי הכי גדול בהיסטוריה, בכל ענף ספורט שהוא. אני שמח שיצא לי לשחות לצדו ולצד צ'אד". פלפס היה המודל של סקולינג הצעיר לפני שמונה שנים, באולימפיאדת בייג'ינג בה האמריקאי זכה בשמונה מדליות זהב. השניים אף נפגשו לפני המשחקים האולימפיים ההם לצילום משותף.

אביו של סקולינג בקושי הצליח לדבר: "אני צריך לצבוט את עצמי כדי לוודא שאני חי. הדבר הכי חשוב הוא להיות שגריר לכל הילדים בסינגפור ולתת להם תקווה, שגם הם מסוגלים. אין שום דבר מיוחד בבן שלי. הוא רק ילד שהתעניין בשחייה".

גם פלפס היה מלא מחמאות למנצח: "ג'ו הוא בחור קשוח, אני מסיר בפניו את הכובע. הוא שחה נהדר. זו הייתה דרך מיוחדת וראויה עבורי לסיים את המשחה האישי האחרון שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקולינג ופלפס, ב-2008 והלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אצל הנשים היה אקשן הלילה, בעיקר בזכות קייטי לדקי. האמריקאית בת ה-19 שוב שרפה את הבריכה וזכתה במשחה ל-800 מטרים עם שיא עולם גדול, 8:04.79, ניפוץ של כמעט שתי שניות מהשיא הקודם, שגם הוא היה שייך לה. לדקי הפכה עם הזכייה לאישה השנייה אי פעם שלוקחת "טרבל אולימפי" במשחים הארוכים, ל-200, 400 ו-800 חופשי, כאשר לפניה עשתה זאת רק דבי מאייר ב-1968.

"עמדתי בדיוק בכל הציפיות שלי השבוע. פשוט רציתי לתת שם את כל מה שיש לי. אני גאה להיות חלק מההיסטוריה", אמרה לדקי, השחיינית הצעירה ביותר במשלחת האמריקאית למשחקים בריו, "זו עבודה קשה וחזון של הרבה שנים. לא התכוונתי להפסיק עד שאשיג את המטרה. רציתי לרדת מה-8:05. האולימפיאדה היא השיא של הספורט שלנו וחיכיתי לה ארבע שנים, אז אני רק רוצה ליהנות מהרגע עכשיו. הזיכרונות יהיו שווים יותר מהמדליות עבורי. זה סיומו של מסע בן ארבע שנים, היה כל כך כיף".

דארה טורס האגדית, בעלת 12 מדליות אולימפיות בשחייה בעצמה, אמרה: "זה פשוט לא ייאמן שמישהי מסוגלת לשחות ככה את כל המרחקים השונים האלה ולהיות כל כך דומיננטית. זה בערך כמו שיוסאין בולט יזכה גם ב-100 וגם ב-5,000 בקלות. אי כל כך ורסטילית, בחיים לא ראיתי דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully