וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ששון: "החלום התגשם מול עיני, ניצחתי את כל הפחדים"

הג'ודוקא הנרגש זינק אל עבר היציעים ולא הפסיק לבכות אחרי השגת המדליה: "הרגשתי שאני הולך לעשות את זה". אביו: "הוא נלחם כמו אריה". גם טדי רינר פרגן: "הוא לוחם ענק"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מרום שפיצר

אחרי ירדן ג'רבי, למשלחת הישראלית יש מדליה נוספת בריו 2016. הג'ודוקא אורי ששון קטף הערב (שישי) את הארד במשקל של למעלה מ-100 ק"ג, וסידר לישראל מדליה תשיעית במספר ורביעית בג'ודו, אחרי יעל ארד, אורן סמדג'ה וירדן ג'רבי.

מיד עם הזכייה רץ ששון לידיו של מאמנו אורן וסמדג'ה, וביחד השניים זינקו לעבר היציעים, שם התחבקו עם יושב ראש האיגוד משה פונטי ומאמן נבחרת הנשים שני הרשקו. ששון הניף את דגל ישראל מול הקהל הישראלי הנלהב, ונראה דומע מאושר.

לאחר מכן הגיעו אל עמדת הראיונות גם ראשי המשלחת, והתחבקו זה עם זה בהתרגשות. ראש המשלחת גילי לוסטיג צעק לעבר יעל ארד "הלו, יש מדליה", וגם יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי נראה נרגש מהמדליה השנייה, אחרי הפתיחה המקרטעת של המשלחת הישראלית במשחקים. ששון התחבק ממושכות עם חברי המשלחת, ודקות ארוכות אחרי הניצחון הדמעות המשיכו לזלוג מעיניו. "מהרגע הראשון שהוא עלה על המזרן הוא היה שווה מדליה", אמר לוסטיג.

בזכות הישגו הנפלא יקבל ששון 250 אלף שקל מהוועד האולימפי, משרד התרבות והספורט והטוטו. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל 125 אלף שקל.

עוד בנושא:

מדליית ארד לאורי ששון: הדרך לפודיום
מדליית ארד לאורי ששון: המספרים
מדליית ארד לאורי ששון: תמונות החגיגה
מדליית ארד לאורי ששון: תגובות הפוליטיקאים

משפחתו של אורי ששון. רוני כנפו
גם המשפחה מאושרת. אורי ששון/רוני כנפו

התגובות של אורי ששון

"זה כאילו החלום שלכם מתגשם לך מול העיניים, פתאום מתגלה בפניך. כל כך הרבה עבדתי בשביל זה, כל כך הרבה ניצחונות והפסדים, זה היום שלי. ניצחתי את כל הפחדים שיש לספורטאי, ראיתי את ירדן עושה את זה. לפני שנתיים לא הייתי מועמד למדליה, כלומר הייתי מועמד אבל מכל מיני סיבות לא האמנתי בתוך תוכי. ההתפתחות האישית שלי הייתה בשבועיים האחרונים והרגשתי שאני הולך לעשות את זה, הכל התחבר. כל פיסה מהמדליה הזאת מסמלת את כל הדרך שעברתי, את כל העבודה הקשה שהשקעתי, ואני מחזיק אותה ולא יכול לעזוב".

"ראיתי את ההגרלה וידעתי שאני יכול לעבור", הוסיף ששון. "אני מאוד חי ונושם את האווירה. לחצי הגמר עליתי כמו אריה שואג, אני מקבל המון אנרגיה מהאוהדים. בהפסקה התעקשתי לא להיכנס לאינטרנט, לא להתעדכן, כי אני מכיר את הטירוף בארץ, ראיתי מה היה עם ירדן. זה הגיוני, כי אנחנו מדינה קטנה. אני ירושלמי גאה, שמח להיות הראשון מהעיר שמביא מדליה. הקרב האחרון מול הקובני הוכרע על שידו (עונש) בודד, לא חשבתי טקטית אלא פשוט על לנצח, ידעתי לפני כן שאתן את כולי".

על הקרב עם רינר: "אני חושב שפיצחתי דרך להתמודד איתו, אבל הוא מאוד חזק פיזית ובשניות האחרונות נגמר לי האוויר והוא ניצל את זה. אמרתי לו שהוא אלוף גדול, והוא אמר לי שגם אני אלוף גדול. זה קשה, אתה יודע שכמעט היית בקרב אולימפי, נגעת בזה כבר וזה מפחיד לסיים בלי כלום וזה עבר בראש אבל בדיוק בשביל הרגעים האלה יש פסיכולוג ומאמן. היום הבנתי שהכל אפשרי. עם אורן והשיטה שלנו אני יודע שהכל אפשרי. אפשר תמיד לגעת בתהילה".

על הקרב עם היריב המצרי: "הוא היה מאוד אמוציונלי, הוא בא עם רגשות של שנאה, אני מבחינתי באתי לעשות מה שאני יודע ולא התרגשתי מזה, הכינו אותי והתמודדתי עם זה טוב. הרגשתי מצדו לחץ גדול מהרגיל. אורן אמר לי ללחוץ לו את היד, אז לחצתי. אני ממושמע. הג'ודו בנוי על כבוד הדדי. לצערי זה לא קרה אבל אני ממשיך בשלי, מתעסק בספור".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תגובות המשפחה

אביו של אורי ששון, יצחק: "הוא נלחם כמו אריה. הוא אמר - אני אביא את המדליה, וכשאני מבטיח אני מקיים. הוא עמד בזה בגדול. הוא עשה יום מדהים, כל הזמן ההרגשה היתה שהוא יעשה את זה. אתמול הוא אמר לי - מחר אעשה אתכם מאושרים. הוא נתן את כולו, ראינו את זה בכל הקרבות. הוא עשה את זה בסטייל, עם ג'ודו מעולה, מול היריבים הגדולים בעולם. זה אושר שלא ייאמן. חלום שמתגשם. לפני שלוש שנים אורי עבר פציעה מאוד קשה ביד באליפות העולם, הוא נפל וקרע את כל רצועות שורש כף היד. זו פציעה מאוד קשה שיכולה להשבית ספורטאי. הגענו להרבה מומחים. המליצו לנו לעשות את הניתוח בספרד. כשפונטי שמע את זה, הוא אמר - אתם רק תדאגו לטיסה, ואני אעשה הכל. הניתוח הזה הצליח מאוד, הוא הציל לו את כף היד".

אימו של אורי ששון, ורדה: "אני מאושרת, הוא הגשים את החלום שלו. צרחנו עד לב השמיים, התחבקנו והתנשקנו".

אחיו הגדול של אורי ששון: "אורי, שבא בעקבותי לג'ודו, הגשים גם את החלום שלי. הוא נכנס להיכל התהילה".

כל המדליות של ישראל באולימפיאדה:

1992: יעל ארד זכתה במדליית הכסף בג'ודו. יממה לאחר מכן, אורן סמדג'ה גרף את מדליית הארד, אף הוא על מזרן הג'ודו.

1996: גל פרידמן, הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות, סיים עם הארד בשייט.

2000: ביום התחרויות האחרון, מיכאל קלגנוב זכה במדליית ארד בחתירה.

2004: גל פרידמן הפך לישראלי הראשון והיחיד עד היום עם מדליית זהב. אריק זאבי השיג מדליית ארד, השלישית של הג'ודו.

2008: שחר צוברי סיים עם מדליית הארד בשייט.

2016: ירדן ג'רבי הקפיצה מדינה שלמה עם מדליית ארד בג'ודו, עד 63 ק"ג.

שימוש חד פעמי, אסף קליגר
  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully