וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן: "תכנית אנטי רונאלדו? אף אחד עדיין לא מצא את המרכיבים"

מאמן צרפת שמר את הקלפים קרוב לחזה לקראת גמר היורו מול פורטוגל (ראשון, 22:00, ערוץ 2): "אין דבר טוב יותר מניצחון", לוריס: "אין פייבוריטית". רונאלדו בטוח: "אנחנו נזכה"

גמרמחצית10/07/2016
פורטוגל
    0
      צרפת
      רויטרס

      בווידאו: אימון נבחרת פורטוגל

        יורו 2016 יצא לדרך לפני כחודש, ומחר בערב (ראשון, 22:00, ערוץ 2) הוא יגיע לסיומו, עם משחק הגמר של הטורניר בין המארחת צרפת לבין נבחרת פורטוגל. הצרפתים, שעברו את נבחרת גרמניה בדרך למעמד היוקרתי, נחשבים לפייבוריטים בשל הרוח הגבית שצפויה להם מהקהל הביתי, בעוד שכריסטיאנו רונאלדו וחבריו ינסו לפצות על ההפסד בגמר היורו לפני 12 שנה.

        רגע לפני שריקת הפתיחה, ערכו באתר הרשמי של אופ"א ראיון עם שניים מכוכבי הנבחרות - רונאלדו מצד אחד ובלס מטוידי מהצד השני - על ההכנות, ההתרגשות הגדולה והיריבה שמנגד.

        "אם נזכה בתואר, זה יהיה משמעותי מאוד עבורי", אמר רונאלדו. "תמיד חלמתי על זכייה ביורו עם הנבחרת הלאומית. זכיתי בכל תואר אפשרי בקבוצות השונות במהלך השנים ובכל תואר אפשרי כאינדיבידואל, אבל להשיג משהו עם הנבחרת יהיה באמת הישג אדיר. אני מאמין שזה אפשרי, כמו גם חבריי לנבחרת. למעשה, כל המדינה מאמינה שניתן לעשות זאת. אנחנו חייבים לבוא למשחק בגישה חיובית. אני מאמין שפורטוגל תניף בפעם הראשונה תואר בסדר גודל שכזה ביום ראשון בלילה".

        "התחלנו את הטורניר קצת ברכות", המשיך הכוכב. "התוצאות במשחקים הראשונים לא היו לשביעות רצוננו, אבל האיזון וההרגשה החיובית של השחקנים קידמה אותנו לעבר המטרה, וכך הגענו לגמר. אני חושב שנבחרת צרפת פייבוריטית, אבל מאמין שפורטוגל תהיה זו שתניף את הגביע בסיום המפגש".

        עוד בנושא:
        12 שנים של עצבות: בחזרה להפסד הכואב של רונאלדו ופורטוגל ב-2004
        יאניק אומטיטי: "לסמואל לא תהיה שום בעיה לעצור את רונאלדו"

        sheen-shitof

        עוד בוואלה!

        לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

        בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
        seperator
        שחקני נבחרת צרפת פול פוגבה, פטריס אברה, בלס מטוידי. רויטרס
        צרפת נרגשת. מטוידי עם פוגבה ואברה/רויטרס

        "אני לא מתכוון להסתיר זאת - אני עייף", אמר מטוידי מהצד השני. "למרות זאת, אני נרגש ושמח לקראת המשחק שמצפה לנו. אם הוא היה נערך בעוד שבוע, זה כבר היה קשה מאוד. דידייה דשאן יכול להיות קשוח לפעמים, אבל אני מרגיש שהלכנו בדרך נכונה מאז שהוא מונה לתפקיד. אני לא חושב שיש פייבוריטית למשחק. פורטוגל עשתה טורניר מצוין עד עכשיו ומדובר בנבחרת חזקה מאוד. אבל גם אנחנו. מאז המשחק מול אירלנד, משהו קרה והפכנו לטובים יותר. בכל מקרה, יום ראשון לא יהיה יום נורמלי, גם אם ממש נרצה שהוא יתנהל על מי מנוחות. כל המדינה נרגשת".

        "הייתה אופוריה אחרי גרמניה, זה דבר טבעי, אבל אחרי הארוחה הקבוצתית ירדנו חזרה לקרקע", אמר הוגו לוריס. "הוכחנו בגרות מנטלית ואנחנו נהיה מוכנים לקרב הבא. אנחנו מודעים לחשיבות המשחק וזה גדול יותר כשזה קורה בבית שלנו. עכשיו זה הצעד המשמעותי ביותר, לא יהיה פשוט כי יש להם את רונאלדו ושחקנים מצוינים רבים, אבל יש בנו את התשוקה לזכות בטורניר".

        השוער הוסיף: "כמו שאמרתי נגד גרמניה, בשלבים האלה של הטורניר אין פייבוריטית. מה שחשוב זה לנצח. אנחנו רוצים להשלים את המשימה שלנו בצורה הטובה ביותר, אבל בשביל זה אנחנו צריכים את כולם. כמו נגד גרמניה, נצטרך להתעלות. היו לנו רגעים קשים השנה כאומה, גם בגלל הפיגועים הטראגיים שהיו במדינה. אנחנו שמחים שהקהל לצדנו, מאושרים מהחיבור הזה בין הציבור לנבחרת. זה משמח ואני מקווה שנוכל להשלים את העבודה ולחגוג יחד".

        כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
        תיקון לגמר 2004? רונאלדו/AP

        בקארי סאניה אמר: "הגנו כמו קבוצה נגד גרמניה וניצחנו כיחידה אחת. עכשיו אנחנו מתרכזים בהתאוששות ומאמינים ביכולת שלנו. כולם מודעים ליכולות המדהימות של רונאלדו, הוא אחד הטובים בעולם אם לא הכי טוב. אני משחק ברמות הגבוהות אז אני רגיל לדברים האלה. אני רוצה לראות את האומה מחייכת לאחר המשחק. אני רואה את ההתלהבות ורוצה שכולם יחגגו".

        המגן המשיך: "כולם חושבים שננצח, אבל אין באמת פייבוריטית. כמו שחשבו שגרמניה תנצח אותנו, ובסוף שמרנו על שער נקי ועברנו אותם. אין לזה חשיבות. לספורט יש כוח לאחד אנשים, לחבר אותם יחד. הטורניר הזה היווה מעין אסקפיזם עבור הציבור הצרפתי".

        סאניה נשאל על השביתה באוטובוס בזמן מונדיאל 2010: "האירוע הזה הכתים את הכדורגל הצרפתי, ברור שעשינו טעות מרה. אכזבנו את המדינה וביישנו אז את הכדורגל הצרפתי. אחרי התקרית הזו נאלצנו לחזור לבסיס כדי לקום מהקרשים ואחרי שש שנים הגענו לגמר היורו. אנחנו רוצים להראות תדמית אחרת של נבחרת צרפת ולשמח את האנשים. אני כבר לא יכול לחכות למשחק. אני רוצה להראות לפורטוגל שזה הבית שלנו ולהראות לעם הצרפתי שנלך עד הסוף בשבילו".

        גם לוריס נדרש לסוגייה: "הצלחנו להרים את עצמנו מהמשבר הזה. זה לא היה קל, אבל צעד אחר צעד עשינו את זה. קרדיט גדול מגיע להתאחדות וגם לצוות המקצועי בשנים הללו. אם מסתכלים על נבחרות כמו גרמניה וספרד, רואים שהצלחה לא מגיעה בן לילה. צריך לצבור ניסיון ומחר יש לנו הזדמנות ייחודית לעשות את זה".

        שוער נבחרת צרפת הוגו לוריס. GettyImages
        ההתרגשות ירדה. לוריס/GettyImages

        דידייה דשאן: "הגישה של השחקנים עושה את ההבדל מבחינת המנטליות של ווינרים. אנחנו מנסים לשדר את המסר הזה, השחקנים עושים כל מה שמבקשים מהם ואף פעם לא מוותרים. אני מאוד אוהב את זה. לגביי, כנראה נולדתי ככה, אני לא אוהב להפסיד. אין דבר יותר טוב מניצחון. היו מאיתנו ציפיות עצומות בשנתיים האחרונות, עכשיו זה הדבר האמיתי. גרמניה? לא, זה הגמר, הגמר האמיתי".

        על פורטוגל: "יש להם הגנה סולידית עם שלישייה משמעותית של פפה, ז'וזה פונטה והקשר האחורי וויליאם קרבאליו. הם דואגים לסדר. יש כמובן את רונאלדו שהוא שחקן-על. אם יש תכנית אנטי רונאלדו, אף אחד עדיין לא מצא את המרכיבים. נצטרך להגביל את ההשפעה שלו. הם יכולים לשנות מערכים רבים ולצאת להתקפות בצורה מהירה. אני שונא להשוות בין דורות, אבל אם שאלתם, אני יכול להגיד שפורטוגל הייתה נבחרת נהדרת ב-2000. הם עשו טורניר מצוין כאן ולא הגיעו לגמר במקרה".

        על שינוי המערך בהפסקת המשחק נגד אירלנד והשדרוג של אנטואן גריזמן, שכבש מאז חמישה מששת השערים שלו: (צוחק) "אז אתה רוצה לדעת את המערך שלנו בגמר, הא? שיניתי מערכים גם לפני כן, גריזמן שיחק בצד, באמצע וכחלוץ. ברור שהוא משמעותי מאוד מבחינתנו, הוא מציג יכולת מצוינת ויכול לשחק בכמה עמדות. אני מרוצה ממנו. ניסיתי לתת לו אוויר בתחילת הדרך, הוא הגיע אחרי עונה מתישה והופעה בגמר ליגת האלופות. הוא לא שחקן אינדיבידואל, הוא תורם רבות לקבוצה. כדור הזהב? זה כבר תלוי בכם ובמי שבוחר. אני רוצה שגריזמן יהפוך את צרפת לאלופת אירופה, וזה יכול להשפיע על הבחירה. גריזמן צעיר ויש לו עונה נהדרת, רונאלדו כבר זכה בתואר ועכשיו יכול להוביל את הנבחרת שלו. תמיד היו רק שני מועמדים, רונאלדו ומסי, אז אם גריזמן יהיה מועמד זה נהדר".

        כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל (ימין) עם פרננדו סנטוס. רויטרס
        הרצף השלילי ייעצר? סנטוס ורונאלדו/רויטרס

        על הבעיות בהגנה והפיכתו של לורן קוסיילני למנהיג ההגנה: "הוא תמיד היה שם. הוא היה חלק מהנבחרת, היה גם במונדיאל, אם כי לא שיחק באופן קבוע. הוא השחקן המנוסה ביותר שלנו מבין הבלמים, הוא משחק ברמה גבוהה בארסנל והנבחרת צריכה אותו ברמה הזו. לפני הטורניר לא דיברתי על הבעיות בהגנה, אני סומך עליו".

        על הניסיון האישי בגמרים: "זה רגע מיוחד, זו הזדמנות נדירה לזכות בתואר. אתה צריך להישאר נאמן לדרך שלך ולהתרכז במשחק ככל האפשר. ברור שיש הבדל להיות במעמד הזה כשחקן או מאמן, אבל הניסיון שלי חיובי מאוד. אני לא לחוץ או מתוח, יש התרגשות גדולה. תמיד קשה לזכות בתארים, אבל בנבחרת זה קשה עוד יותר כי יש רק שני טורנירים בהם אתה פוגש את הנבחרות הכי טובות. השחקנים מודעים לזכות הזו שיש להם להילחם על אליפות אירופה בפריס".

        על סמואל אומטיטי: "הוא לא שיחק דקה עד שקיבל את ההזדמנות ברבע הגמר, אבל אני לא מופתע ממנו על פי מה שראיתי בזמן שהוא איתנו. אחרת, כנראה הייתי מקבל החלטה אחרת. הוא יודע שיש לי הערכה רבה כלפיו. יש שחקנים בני 30 שהם לא מספיק בוגרים ויש כאלה בני 22 שיש להם את הבגרות הזו. הוא ראוי לקרדיט רב, יש לו עוצמה מנטלית ואישיות לשחק ברמות הגבוהות".

        סמואל אומטיטי. GettyImages
        מחמאות מדשאן. אומטיטי/GettyImages

        הרכבי הקבוצות

        שופט: מארק קלאטנברג (אנגליה)
        אצטדיון: סטאד דה פראנס, פריז

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            4
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully