וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד הודחה בגאווה: "זה היה מסע פנטסטי, העתיד ורוד"

עוד ערב מרגש לנבחרת הקטנה: שחקני איסלנד הודו לקהל דקות ארוכות אחרי התבוסה לצרפת וההדחה מהיורו, האוהדים הצרפתים הצטרפו לתשואות. המאמן: "זה היתרון של יורו של 24 נבחרות". סיגורדסון: "מאוכזבים אבל גאים"

רויטרס
שחקני נבחרת איסלנד אחרי ההדחה מהיורו. AP
מדינה שלמה בטירוף. איסלנד/AP

איסלנד כואבת, אבל גאה. הנבחרת הקטנה מצפון היבשת סיימה אתמול (ראשון) את דרכה באליפות אירופה לאומות אחרי שהובסה 5:2 מול צרפת ברבע הגמר, אבל האיסלנדים מסיימים את היורו עם ראש מורם, בגאווה גדולה, אחרי שלא רק העפילו לראשונה בתולדותיהם לטורניר, אלא גם הדהימו את העולם עם העפלה לשמונה הגדולות, כולל ניצחון סנסציוני על אנגליה. יותר מכך, ולא פחות חשוב, האיסלנדים כבשו את לבבות אוהדי הכדורגל בכל העולם, וסיפקו עוד סיפור ספורטיבי מעורר השראה, של סיפור הצלחה מרגש של נבחרת קטנה ולוחמנית.

עוד בנושא:
צרפת הביסה 2:5 את איסלנד והרשימה בדרך לחצי הגמר
עכשיו בצרפת כבר מתרגשים לקראת הדבר האציתי: הביאו את גרמניה!

אוהדי נבחרת איסלנד מודים לשחקנים אחרי ההפסד לנבחרת צרפת. רויטרס
רגעים מרגשים בפריס. איסלנד ואוהדיה/רויטרס

בסיום המשחק השחקנים עמדו דקות ארוכות מול אלפי האוהדים האיסלנדים והודו להם על העידוד הנפלא, לכל אורך הטורניר, במחיאות הכפיים וקריאת העידוד המסורתית של איסלנד. גם 70 אלף אוהדי נבחרת צרפת הצטרפו למחווה, ומחאו כף לנבחרת הנהדרת של איסלנד, שגם בפיגור 4:0 לא הפסיקה להילחם.

המאמן לארס לארגרבק אמר בסיום ש"זה היה מסע פנטסטי", הודה ש"לא התמודדנו מנטלית עם האתגר, צריך ללמוד מהמשחקים האלה", והתייחס למבנה של היורו: "לפני הטורניר הייתי נגד יורו של 24 נבחרות, אבל עכשיו אני כבר חושב הפוך. אם אתה מסתכל על הכדורגל העולמי כפי שאני חוויתי אותו, הרי שליותר ויותר מדינות יש שחקנים שמשחקים בליגות טובות. תמיד אפשר לתהות אולי הטורניר ארוך מדי, כשהשחקנים הטובים עוברים עונה ארוכה מדי, אבל יחסי הציבור של המשחקים האלה והעניין סביבם טובים מאוד לכדורגל. זה מפתח את אירופה כיבשת של כדורגל".

לאגרבק אופטימי בנוגע לעתיד של הכדורגל האיסלנדי, וכבר חושב על מוקדמות המונדיאל. "זה תמיד קשה להעפיל לגביע העולמי, ולאיסלנד יש בית מוקדם קשה", אמר, "אבל כשאתה בוחן את הגילאים של השחקנים בסגל שלנו, הרי שהעתיד ורוד. המדינה יכולה לנצל את ההצלחה באליפות הזאת ולקדם עוד יותר פרויקטים של כדורגל ושחקנים צעירים חדשים".

עוד באותו נושא

יורו 2016: צרפת הביסה 2:5 את איסלנד ברבע הגמר

לכתבה המלאה
יוהאן גודמונדסון שחקן נבחרת איסלנד. רויטרס
עדיין מעוררי השראה. איסלנד/רויטרס

קשר איסלנד גילפי סיגורדסון אמר בסיום: "היינו מאוכזבים מהמחצית הראשונה, אבל לצרפת הגיע לנצח. אנחנו גאים מאוד, זה היה טורניר פנטסטי בשבילנו ומשהו מיוחד מאוד בשביל נבחרת קטנה כל כך. כנראה שהשגנו יותר ממה שאנחנו שווים ועשינו משהו שאף אחד לא ציפה מאיתנו לעשות. בין 10-15 שחקנים בגיל טוב ויהיו גם במוקדמות גביע העולם. אני מקווה שהעתיד שלנו יהיה ורוד ושנוכל להמשיך להשתפר".

קולביין סיגתורסון אמר: "מאכזב להיות מודחים עכשיו, אבל אנחנו ממש גאים בכל מה שעשינו וגאים בתמיכה שקיבלנו. זה נהדר. רק תראו את האווירה כאן, זה ממש יפה. אני חושב ששיחקנו נגד אלופת אירופה הנכנסת, צרפת שיחקה טוב מאוד. ההגנה שלנו אולי לא שיחקה כמו שהיא צריכה וקשה לספוג את זה, אבל במחצית השנייה חזרנו והראינו שאנחנו תמיד יכולים לכבוש. אני חייב לתת אשראי לאופי שהראינו. רצינו להראות שאנחנו יכולים לנצח את המחצית השנייה, מה שעשינו כשכבשנו שני שערים ונשארנו נחושים עד הסוף".

ארון גונארסון שחקן נבחרת איסלנד. רויטרס
"העתיד ורוד. המדינה יכולה לנצל את ההצלחה באליפות הזאת ולקדם עוד יותר פרויקטים של כדורגל ושחקנים צעירים חדשים"/רויטרס
שחקני נבחרת איסלנד אחרי ההדחה מהיורו. AP
ועכשיו - למונדיאל. איסלנד מאמינה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully