וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חוגגת, ומחכה לגרמניה: "נרצה לנצח את הנבחרת הטובה בעולם"

דידייה דשאן חגג את ה-2:5 של צרפת על איסלנד והתייחס ליריבה בחצי הגמר, ז'ירו מחפש נקמה: "רוצים להחזיר להם על המונדיאל". גריזמן הכובש המצטיין והמבשל המצטיין: "פתחנו חזק". כל המספרים

רויטרס

נבחרת צרפת הביסה הערב (ראשון) 2:5 את איסלנד ברבע גמר יורו 2016 ועלתה לארבע הגדולות. הלה בלו נהנו מצמד של אוליבייה ז'ירו בדקה ה-12 וה-59, פול פוגבה בדקה ה-20, דימיטרי פאייה בדקה ה-43 ואנטואן גריזמן בדקה ה-45 כדי לרשום ניצחון ענק בדרך למפגש המסקרן מול גרמניה ביום חמישי במארסיי. קולביין סיגתורסון רק צימק את ההשפלה בין לבין בדקה ה-56 ובירקיר ביארנסון הוסיף עוד אחד בדקה ה-84. אוליבייה ז'ירו נבחר לשחקן המצטיין של אופ"א.

ז'ירו עם הדגל/רויטרס

המספרים

* אוליבייה ז'ירו כבש 10 שערים בתשעת המשחקים האחרונים בהם פתח בהרכב.

* סמואל אומטיטי הוא שחקן השדה הראשון של צרפת שרושם הופעת בכורה במדים הלאומיים בטורניר גדול מאז עשה זאת גבריאל דה מישל ב-1966.

* השערים של אוליבייה ז'ירו, פול פוגבה ודימיטרי פאייה היו הראשונים שנבחרת צרפת כובשת במחצית הראשונה ביורו 2016.

* השער של פול פוגבה בנגיחה היה הרביעי שצרפת כובשת ביורו בנגיחה, פי שניים מכל נבחרת אחרת.

* השער של אנטואן גריזמן היה השער ה-100 בטורניר הנוכחי.

* הניצחון הכי גדול של צרפת ביורו היה 0:5 מול בלגיה ב-1984.

* צרפת היא הנבחרת הראשונה שכובשת רביעייה במחצית הראשונה ביורו.

* אנטואן גריזמן הוא עכשיו גם המבשל המוביל (4) וגם הכובש המוביל (4) בטורניר.

* השער של אנטואן גריזמן סיים מהלך של 14 מסירות.

* קולביין סיגתורסון כבש שני שערים משתי בעיטות למסגרת בטורניר.

* כל שמונה הנבחרות ברבע הגמר כבשו.

* צרפת הפכה לנבחרת הראשונה שכובשת פעמיים חמישיות ביורו.

* אוליבייה ז'ירו הפך לצרפתי הראשון מאז ז'אן פרנסואה דומרג ב-1984 שכובש צמד במשחק נוקאאוט ביורו.

* איסלנד ספגה ברבע הגמר שער אחד יותר מאשר ספגה בכל הטורניר לפני כן.

* גרמניה פוגשת בפעם השנייה ברציפות בטורניר גדול את המארחת בחצי הגמר. בגביע העולם ב-2014 זה נגמר עם 1:7 שלה מול ברזיל.

יוהאן גודמונדסון שחקן נבחרת איסלנד. רויטרס
איזה דיכאון. גודמאנדסון/רויטרס

המאמן הצרפתי המאושר דידייה דשאן אמר אחרי המשחק: "זה לא היה משחק מושלם, אבל כמובן שיש הרבה דברים חיוביים לקחת מהמשחק הזה. אני שמח בשביל השחקנים והאוהדים שעומדים מאחורינו בחודשים האחרונים. אני שמח שיכולנו להעניק להם רגעי אושר וסיפוק. עכשיו מחכה לנו בחצי הגמר גרמניה, שהיא הנבחרת הכי טובה בעולם בלי שום ספק ולמרות שאיטליה הקשתה עליה מאוד. אנחנו בחצי הגמר ונעשה את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לנצח את הנבחרת הטובה בעולם. אני מרוצה מאוד בכל פעם שהנבחרת שלי מנצחת. זה לא היה קל, לא שלטנו בכל דבר כמו שרצינו ונרגענו קצת במחצית השנייה. רציתי לשמור את ז'ירו וקוסיילני כדי שלא יקבלו צהוב שיגרום להם להחמיץ את חצי הגמר".

בלם צרפת סמואל אומטיטי, ששיחק 90 דקות במקום עדיל ראמי המושעה, אמר: "פתחנו טוב מאוד את המשחק וזה דבר שהיה חסר לנו בתחילת הטורניר. המחצית הראשונה הייתה טובה. שלטנו במשחק לאחר מכן. היה יכול להיות משחק טוב יותר בעיניי, אבל זה ערב נהדר. אנחנו מרוצים מאוד. היה לי קשה לעכל שאני רושם את הופעת הבכורה שלו במעמד כזה. חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן. ניסיתי לתת את המיטב שלי ואני שמח מאוד. המאמן ביקש ממני לשחק פשוט. ננסה להיות מרוצים מזה. כמובן שאני רוצה לשחק גם נגד גרמניה, אבל זו החלטה של המאמן".

אנטואן גריזמן אמר: "רצינו לפתוח את המשחק חזק מאוד ועשינו את זה. חבל מאוד שספגנו שני שערים, אבל אנחנו ממשיכים הלאה. נוח לי יותר לשחק כחלוץ שני מאשר בצדדים, קל לי יותר למצוא את החברים שלי לקבוצה. אני קרוב יותר להתרחשויות וזה המקום בו אני הכי טוב". על חצי הגמר הצפוי נגד גרמניה אמר כוכב אתלטיקו מדריד: "לשחק בחצי גמר היורו מול אצטדיון מלא באוהדים צרפתים, חייבים לתת הכול במצב כזה. זה מה שנעשה כדי לעלות לגמר".

אוהדי נבחרת איסלנד מודים לשחקנים אחרי ההפסד לנבחרת צרפת. רויטרס
אוהדי איסלנד מודים לקהל בסיום. תמונה נהדרת/רויטרס

שוער וקפטן נבחרת צרפת הוגו לוריס אמר: "יש דברים שקרו במחצית השנייה ואנחנו צריכים לשפר אותם. המחצית הראשונה שלנו הייתה ברמה גבוהה מאוד, הצלחנו לכבוש הרבה שערים מהר. נמנענו מכניסה למלכודות שהאיסלנדים הכינו לנו. המאמן הצליח לשמור על השחקנים שהיו בסכנת צהובים בצורה חכמה מאוד".

דימיטרי פאייה, שכבש את השער השלישי במשחק, אמר: "אני חושב שהתכוננו בצורה טובה למשחק מול איסלנד. ידענו את החוזקות שלהם, עבדנו כדי לנצל את החולשות שלהם". על המשחק של גריזמן אמר שחקן ווסטהאם: "קל לשחק לצד שחקן ברמה כזו. אני משתדל מאוד לא לדרוך לו על הבהונות". על המפגש הצפוי מול גרמניה אמר פאייה: "אנחנו פוגשים את אלופת העולם ואנחנו מכירים את האיכויות שלה. יהיה משחק קשה, אבל היריבות הולכות ונעשות חזקות יותר".

חלוץ צרפת אוליבייה ז'ירו אמר: "כבשנו חמישה שערים ואנחנו מרוצים מאוד. איסלנד לא ויתרה, השחקנים שלה היו נחושים מאוד ואני רוצה לברך אותם, היה להם טורניר נהדר. אני לא יודע אם זו ההופעה הטובה ביותר שלי בצרפת. שיחקתי כמה משחקים טובים כבר, אבל זה בטורניר גדול, אז אולי זה באמת המשחק הכי טוב. הרגשתי טוב מאוד מההתחלה. אנחנו רגילים לפתוח רע, אבל היום התחלנו חזק ואנחנו צריכים להמשיך כך. היינו בכושר טוב כבר מהדקות הראשונות וגם להיות מדויקים מאוד".

ז'ירו הודה שהצרפתים מחפשים נקמה: "יש לנו תשוקה גדולה להחזיר להם על מה שקרה במונדיאל (הפסד 1:0 ברבע הגמר). ניצחנו אותם במשחק ידידות בנובמבר, אבל הפעם זה יהיה שונה לגמרי. אני מקווה שהקהל במארסיי יהיה קולני כמו שהיה לנו כאן בפריס".

עוד באותו נושא

איסלנד הודחה בגאווה: "זה היה מסע פנטסטי, העתיד ורוד"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully