וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד חוגגת יום היסטורי: "עדיין לא הראינו מה אנחנו באמת מסוגלים"

דנמרק 1992, יוון 2004, איסלנד 2016? אחרי הניצחון הגדול על אנגליה ("הם חשבו שזה יהיה טיול בפארק, ונכנסו לפאניקה") וההעפלה לרבע הגמר, האיסלנדים באופוריה ומאמינים: "המיטב עוד לפנינו". צפו בהתרגשות הגדולה

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

נבחרת הכדורגל של איסלנד רשמה אתמול (שני) את ההישג הגדול בתולדות הענף המקומי, כשהעפילה לרבע גמר אליפות אירופה לאומות אחרי ניצחון 1:2 על אנגליה, אבל במדינה הקטנה מודים: זה היה קל מהצפוי. מאמן הנבחרת היימיר הלגמירסון טוען שאנגליה לא הצליחה להלחיץ את האיסלנדים, והודחה כי זלזלה ביריבה הצנועה, שבהופעת הבכורה שלה בטורניר עולה לשמונה הגדולות.

עוד בנושא
יורו 2016: איסלנד הדהימה עם 1:2 על אנגליה ועלתה לרבע הגמר
ההשפלה: רוי הודג'סון התפטר מאימון הנבחרת, עיתוני אנגליה תוקפים
שליחנו ליורו מדווח: הפנטזיה של איסלנד לא נגמרת

שחקני נבחרת איסלנד חוגגים מול אנגליה, ג'ו הארט. רויטרס
יום חגם. איסלנד/רויטרס

אנגליה אמורה הייתה לשלוט במשחק, אבל למרות שפתחה עם שער מוקדם של ויין רוני בפנדל, האיסלנדים השוו תוך פחות משתי דקות והשלימו מהפך מהיר בדרך ליתרון 1:2. בשורות הנבחרת המנצחת גאים שגם ביתרון הם לחצו את ההגנה האנגלית גבוה. "אני לא חושב שאנגליה שמה עלינו לחץ גדול מדי", טוען הלגמירסון, "דיברנו על להציב עוד בלם, אבל הבנו שלא צריך לעשות את זה כי לחצנו עליהם גבוה על המגרש".

איש המשחק רנגאר סיגורדסון, שכבש את שער השוויון, סבור שאנגליה הגיעה לא מוכנה למשחק. "הם חשבו שזה יהיה טיול", אמר סיגורדסון, "הם התחילו טוב עם הרבה כוח, אבל הם קיבלו הלם מהשוויון, ואחרי השער השני שלנו הם נכנסו לפאניקה. יש להם נבחרת טובה, אבל אתם יודעים, זה לא דבר קל להבקיע מול איסלנד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני נבחרת איסלנד. GettyImages
טורניר עם היסטוריה של הפתעות. איסלנד מאמינה/GettyImages

האיסלנדים ניצחו בבית המוקדם את הולנד בבית ובחוץ בדרך לההעפלה ההיסטורית ליורו, וביורו סיימו בתיקו מול פורטוגל והונגריה וניצחו את אוסטריה. סיגורדסון מודה שהשניות האחרונות מול אוסטריה היו לחוצות יותר מאשר מול אנגליה. "זה היה שונה מהניצחון על אוסטריה, כשנדרשנו להגן הרבה ברחבה, הפעם לחצנו גבוה כך שהייתי יותר רגוע", טוען.

בסיום המשחק צהלו האיסלנדים על כר הדשא, כשהשחקנים ואלפי האוהדים ביציעים חגגו עם מחיאות הכפיים המסורתיות. כעת לאיסלנד מחכה מפגש מול צרפת ברבע הגמר בסטאד דה פראנס, לפני מפגש פוטנציאלי מול גרמניה בחצי הגמר. לאליפות אירופה יש כבר היסטוריה של אלופות סנסציוניות, כמו דנמרק ב-1992 ויוון ב-2004, ובאיסלנד לא מפסיקים להאמין. "אנחנו משתפרים יותר ויותר, ולדעתי, המיטב עוד לפנינו, עדיין לא הראינו מה אנחנו מסוגלים לעשות", טוען הלגמירסון, "אני חושב שהטוב עוד לפנינו".

שחקני נבחרת איסלנד חוגגים. רויטרס
כל נגיעה של שחקן איסלנדי בחצי המגרש של אנגליה גרמה לכל אוהד אנגלי להחסיר פעימה"/רויטרס

בעיתוני אירופה התמוגגו כמובן מההישג, במיוחד כשהוא הגיע עם הטרגדיה הקבועה של האנגלים. "איסלנד הגחיכה את את אנגליה ובעטה בה מהיורו", קראה הכותרת ב"מאררקה" הספרדי, שם נכתב ש"אנגליה לא מצאה פתרונות מול האיסלנדים האמיצים". "ל'אקיפ" הצרפתי תיאר את שער הניצחון של האיסלנדים כך: "כל נגיעה של שחקן איסלנדי בחצי המגרש של אנגליה גרמה לכל אוהד אנגלי להחסיר פעימה. איך המאמן האנגלי וחייליו מעדו כך? גונארסון בעט בכדור כמו שת'ור מטיל את הפטיש שלו. זו הייתה התקפה איסלנדית קלאסית".

"גאזטו דלו ספורט" האיטלקי עקץ את המפסידים וכתב "אנגליה, עוד ברקסיט! סיפור הקסום של איסלנד נמשך", בעוד "קיקר" הגרמני ש"סיפור הסינדרלה של איסלנד נמשך בצורה מושלמת". במדינה המנצחת עצמה העיתון "Morgunbladid" הילל את השחקנים המנצחים: "אחרי הניצחון ההיסטורי, עכשיו זה כבר ברור: איסלנד בין הנבחרות הטובות באירופה".

אוהדי נבחרת איסלנד חוגגים. רויטרס
"סיפור הסינדרלה של איסלנד נמשך בצורה מושלמת"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully