וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן סמדג'ה: "הרמה של נבחרת הג'ודו? כמו ברצלונה וריאל בכדורגל"

24.4.2016 / 9:39

"מאז שנכנסתי לתפקיד הנבחרת קטפה חמש מדליות באליפויות אירופה", "בארבע השנים האחרונות ישראל היא אחת ממעצמות הג'ודו בעולם". מאמן הג'ודו על ההישג של אורי ששון, ההתפתחות של הענף והמטרות לקראת ריו

אורי ששון, אורן סמדג'ה. איגוד הג'ודו,
גאה בהישג. סמדג'ה עם ששון/איגוד הג'ודו

אורן סמדג'ה היה מותש אמש (שבת) כאילו הוא היה על המזרן במקום אורי ששון בקרב על מדליית הזהב מול הצרפתי האימתני טדי ריינר באליפות אירופה. "עברנו יום ארוך ומעייף", אמר המאמן הלאומי של נבחרת הגברים בג'ודו. "אבל זה היה יום מאושר שסיים אליפות אירופה מוצלחת של כל הנבחרת".

הפיניש של האליפות היה כמעט מושלם כשאורי ששון זכה במדליית הכסף בקרב מול אלוף העולם והאלוף האולימפי מלונדון טדי ריינר שלא הפסיד קרב כבר שש שנים. ששון החזיק יפה כמעט לאורך חמש דקות מול הג'ודוקא שמפרק בדרך כלל את יריביו תוך מספר שניות. יתכן שגם כיוון שלא היה אתמול מחזור כדורגל בארץ עקבו רבים אחרי הקרב של ששון שהעלה את עצמו ביום אחד לדרגה מאוד גבוהה בקרב חובבי הספורט כאן בארץ. "הג'ודו פרץ את המחסום הגדול לפני יותר מ-20 שנה ומאז אנחנו בתודעה הלאומית", אמר סמדג'ה בראיון שאחרי האליפות.

משמאל: משמאל: שני הרשקו, ירדן ג'רבי, שגיא מוקי, אורי ששון, אורן סמדג'ה, נבחרת ישראל ג'ודו מוקי, אורי ששון, אורן סמדג'ה, נבחרת ישראל ג'ודו. קובי אליהו
הנבחרת מייצרת עניין. ששון, מוקי וג'רבי עם הרשקו וסמדג'ה/קובי אליהו

"הנבחרת מייצרת הרבה מאוד עניין וכלי התקשורת בכל העולם מראיינים אותנו. מאז הכניסה שלי לתפקיד יש לגברים חמש מדליות באליפויות אירופה. יש לנו עומק גדול. איגוד הג'ודו הוא אחד האיגודים המובילים בארץ והכל על טהרת הספורט. אנחנו אנשים שאוהבים את הענף הזה והציבור מחזיר לנו אהבה. יש אלפי ילדים בארץ שחולמים להיות שגיא מוקי, אורי ששון, ירדן ג'רבי, תמנע נלסון לוי. פעם היו מנסים לחקות את הספורטאים בחו"ל והיום רוצים לחקות את הספורטאים בארץ. היום הג'ודוקא שלנו נחשבים לספורטאים גדולים בכל העולם ואנחנו מרגישים את האהבה והחיבוק. קיבלנו טלפונים מכל מיני מקומות".

הרגשתם גם בקאזאן שיש כבוד גדול למשלחת הישראלית?
"מאוד מאוד. אני יכול להגיד לך שההפסד של שגיא מוקי יצר תדהמה ענקית אצל כולם בקאזאן כי ידעו שהוא הפייבוריט. הספורטאים שלנו זכו לתשואות ביציעים כשקראו בשמותיהם כי עושים להם כבוד. יש התעניינות גדולה בנבחרת ישראל. נבחרת ישראל בג'ודו נחשבת לאחת הטובות בעולם".

האליפות בקאזאן נחשבת גם עבור הרוסים? הייתה התעניינות ציבורית באליפות הזו גם ברוסיה?
"מה זאת אומרת? הנבחרת הרוסית בג'ודו היא אחת הטובות בעולם. הם לקחו המון מדליות זהב ואני לא סופר את הכסף והארד. בשנה שעברה זכינו גם במדליות באליפות אירופה והשנה המשכנו את ההישגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניימאר, ליאונל מסי, ג'ורדי אלבה שחקני ברצלונה. GettyImages
הרמה? כמו ברצלונה וריאל/GettyImages

אם יבשת אירופה היא החזקה ביותר בג'ודו, אז אנחנו יכולים להיות אופטימיים לגבי מדליות גם בריו?
"אנחנו אופטימיים תמיד אבל מה שצריך לקרות יקרה. נכשיר אותם בצורה הכי טובה למעמד האולימפיאדה אבל כל מה שיקרה שם נקבל באהבה. אנחנו רואים מגמה חיובית מאוד אצל הספורטאים שנמצאים כל הזמן בטופ העולמי".

איך שגיא מוקי לקח את ההדחה שלו בשלב כל כך מוקדם?
"אני בדרך כלל לא מדבר על שיפוט אבל נעשתה טעות איומה עם שגיא בכל מה שקשור לשיפוט. זה לא נעים. השופט לא צדק בהחלטה שלו אבל זה קורה. בשנה שעברה הוא היה אלוף אירופה ואני שמח שלפחות זה קרה לו כאן ולא באולימפיאדה שהיא המטרה הגדולה. חשוב לי שיידעו שבענף הג'ודו לכל ספורטאי כזה יש צוות גדול שמאמן אותו. זה לא רק מאמן או יושב ראש. הוועד האולימפי בראשותם של יגאל כרמי, גילי לוסטיג ודני אורן נותן לנו את המעטפת ויש צוות שלם שעובד עם הספורטאים האלה והנה זה בא לידי ביטוי עם שתי מדליות באליפות אירופה".

למה מקבילות בכדורגל שתי מדליות באליפות אירופה בג'ודו?
"ראשית אני לא מבין גדול בכדורגל. מעבר לזה אני יודע שנבחרת ישראל בכדורגל לא עלתה לאליפות אירופה ואני מאחל לה שזה יקרה. אם אתה מחפש השוואה אז ההישגים של נבחרת ישראל בג'ודו דומים באיכותם לרמה של ברצלונה וריאל מדריד בכדורגל. זכינו עכשיו בהישגים באליפות בה בדרך כלל הרוסים, הצרפתים והקזחים הם אלה ששולטים בלעדית. בארבע השנים האחרונות נבחרת ישראל היא אחת ממעצמות הג'ודו בעולם".

אריק זאבי. ברני ארדוב
לא חששתי מעזיבתו. זאבי/ברני ארדוב

אחרי אריק זאבי כולם חששו שיהיה בור גדול בג'ודו.
"אני לא חששתי שיהיה בור אותו לא נוכל למלא. אני עובד כמאמן לאומי כבר יותר מארבע שנים ואני לא בא ממקום של שחצנות. לא הייתי מרשה לעצמי להיות בתפקיד הזה אילולא ידעתי שנוכל להביא הישגים. הצלחתי כספורטאי והיום אני שמח להוביל את הנבחרת כמאמן".

יותר כיף להצליח כספורטאי או כמאמן?
"שאלה קשה. אני לא יכול לעשות את ההשוואה ולהגיד שבפן אחד אני נהנה יותר. זה כיף להצליח על המזרן וזה כיף להביא הישגים כמאמן של הספורטאים הנפלאים האלה".

זה בטח מאוד מתסכל את אורי ששון להתחרות באותו משקל עם יריב שכבר שש שנים לא הפסיד קרב.
"הקרב היה מאוד שקול. וזה ספורטאי שמנצח את כולם בשניות הראשונות. רוב הספורטאים שהתחרו מולו לא נתנו לו שום מלחמה ומכאן הגאווה הגדולה על מה שאורי עשה. עבדנו טוב ואורי הכין את עצמו מצוין. אורי לא ניצח אבל הייתה אצלו קפיצת מדרגה. אורי התחרה איתו בעבר והפסיד לו פעמיים אבל הפעם הוא היה הכי קרוב".

אתה בטח מוכן לחתום על שחזור הקרב הזה בגמר האולימפיאדה.
"אני מוכן לחתום על שחזור הגמר באולימפיאדה אבל לא על התוצאה של הקרב. אני מאמין שהרבה דברים יקרו עד אז ואני מקווה שכולם יהיו טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully