וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: אירלנד הפתיעה עם 0:1 על גרמניה, צ. אירלנד ופורטוגל עלו

שער של שיין לונג בדקה ה-70 סידר למרטין אוניל ניצחון וסיכוי לאחד משני המקומות הראשונים מול אלופת העולם, שבסכנת הדחה. צפון אירלנד ניצחה 1:3 את יוון, פורטוגל עשתה את שלה עם 0:1 על דנמרק. שער להובאן ב-1:1 של רומניה

המחזור התשיעי בבתים ד', ו' ו-ט' של מוקדמות יורו 2016 נערך הערב (חמישי) והוליד עמו כמה הפתעות גדולות וכמה נבחרות שיכולות כבר לפתוח שמפניות. אירלנד הפתיעה את גרמניה עם 0:1 בזכות שער של שיין לונג ותצא למשחק על העלייה בפולין, אלופת העולם עדיין יכולה לסיים את הבית במקום השלישי. באותו הבית הצליחה פולין לסיים ב-2:2 בחוץ מול סקוטלנד (צמד של רוברט לבנדובסקי) והשיגה נקודה יקרה מאוד. צפון אירלנד ניצחה 1:3 את יוון והשלימה קמפיין חלומי ועלייה היסטורית ליורו. הונגריה ניצחה 1:2 את איי פארו ונותרה במקום השלישי. רומניה סיימה ב-1:1 מול פינלנד בזכות שער של אובידיו הובאן בתוספת הזמן ונותרה במקום השני בבית. פורטוגל ניצחה 0:1 את דנמרק ועלתה סופית ליורו.

דחק מול שער ריק, אבל שער קריטי במיוחד לנבחרת רומניה. קשר הפועל באר שבע אובידיו הובאן חוגג/GettyImages

בית ד'

אירלנד - גרמניה 0:1

אלופת העולם ספגה הפסד שני בקמפיין למרות ששלטה לאורך כל המשחק, אבל התקשתה להגיע למצבים. גרמניה הפסידה 1:0 לאירלנד משער של שיין לונג בדקה ה-70 אחרי טעות גדולה בהגנה. שיי גיבן בן ה-39 נפצע והוחלף במהלך המשחק, כמו גם מריו גצה מגרמניה.

למרות ההפסד, גרמניה עדיין מוליכה את בית ד' עם 19 נקודות ותלויה בעצמה. גם תיקו מול גאורגיה בבית ביום ראשון יעלה את הנבחרת של יואכים לב ליורו. מנגד, הניצחון היה חשוב מאוד לאירים, ששיפרו את מאזן הנקודות שלהם ל-18, כמו של פולין. הנבחרת של מרטין אוניל הבטיחה לפחות את המקום השלישי והכרטיס להצלבה, אבל תוכל לסיים באחד משני המקומות הראשונים, אם תנצח את פולין בחוץ או שתסיים ב-2:2 ביום ראשון, או תסיים בתיקו וגרמניה תפסיד לגאורגיה.

דקה 35: אנדרה שורלה החליף את מריו גצה שנפצע.

דקה 43: שיי גיבן נפצע ומוחלף על ידי דארן רנדולף. זה נראה רע עבור השוער בן ה-39.

דקה 70: גול! כדור השוער דארן רנדולף שלח כדור ארוך אל עבר שיין לונג, שפרץ קדימה ובעט כדור אדיר לחיבורים וזה 0:1 מפתיע לאירלנד, אחרי משחק בשליטה מוחלטת של האורחת.

שחקני נבחרת אירלנד חוגגים. GettyImages
האירים חוגגים הפתעה גדולה/GettyImages

סקוטלנד - פולין 2:2

רוברט לבנדובסקי, רוברט לבנדובסקי ושוב רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני כבש צמד, השלים 14 שערים בחמישה משחקים והגיע ל-12 בקמפיין כדי לסדר לפולין 2:2 יקר מאוד בחוץ מול סקוטלנד. חלוץ באיירן מינכן כבש בדקה ה-94 כדי לשלוח את הסקוטים סופית הביתה ולקבוע שפולין תזדקק לתיקו ביתי של 0:0 או 1:1 או ניצחון מול אירלנד בבית כדי לעלות ליורו אוטומטית.

דקה 3: גול! ארקדיוש מיליק הכניס כדור עומק נהדר ללבנדובסקי, שפרץ קדימה לתוך הרחבה והפתיע את דייויד מרשל עם בעיטה לפינה הקרובה כדי לקבוע 0:1 לפולין. חלוץ באיירן מינכן לא מסוגל להפסיק לכבוש.

דקה 45: גול! סקוט בראון העביר מסירת רוחב למאט ריצ'י, שבעט מ-20 מטר כדור נהדר פנימה וזה 1:1.

דקה 62: גול! מהפך בגלזגו. מאט ריצ'י הכניס כדור עומק לסטיבן פלטשר, שבעט עם רגל שמאל כדור נהדר לפינה הרחוקה וזה 1:2 לסקוטלנד.

דקה 90+4: גול! איזו דרמה ענקית בגלזגו. לבנדובסקי הגיע ראשון להגבהה ובעט לקורה, אבל הצליח להשתלט על הכדור החוזר ולדחוק מול שער ריק פנימה. 2:2 ושריקת הסיום נשמעת מיד לאחר המהלך.

גאורגיה - גיברלטר 0:4
לגאורגיה: מאטה ואטסאדזה (30 ו-45), טורניקה אוקריאנשווילי (35 בפנדל), ולרי קזיאשווילי (87)

בית ו'

הונגריה - איי פארו 1:2

ההונגרים פתחו רע וספגו שער אומלל במיוחד, אבל הצליחו להתעשת ובזכות צמד של דניאל בודה ניצחו 1:2 את איי פארו בבית. הונגריה שיפרה את מאזן הנקודות שלה ל-16, הבטיחה לפחות את המקום השלישי בבית ותשחק מול יוון בחוץ ביום ראשון כדי לנסות ולתפוס את אחד משני המקומות הראשונים בבית. הונגריה תהיה צריכה לעשות תוצאה טובה יותר מזו שרומניה תעשה בחוץ מול איי פארו. כרגע, לרומנים יתרון של נקודה, אבל במאזן הראש בראש בין השתיים להונגריה יש יתרון. כמו כן, יש להחמיא לאיי פארו, שלא תסיים במקום האחרון בבית. הישג יפה מאוד לנבחרת הצנועה.

דקה 11: גול! רואלדור יאקובסן קיבל מסירת עומק מיואן אדמונדסון לאחר טעות קשה בהגנה ההונגרית. יאקובסן בעט למרכז השער, אבל גאבור קיראלי זינק רע וזה 0:1 מפתיע לאיי פארו.

דקה 63: גול! תמאש קדאר הגביה לרחבה, שם חיכה דניאל בודה, שנגח מעל השוער פנימה את ה-1:1.

דקה 71: גול! נמניה ניקוליץ' הכניס כדור עומק לדניאל בודה, שבעט כדור אדיר לחיבורים כדי לקבוע 1:2 להונגריה.

צפון אירלנד - יוון 1:3

ברכות לצפון אירים החביבים שהבטיחו את העלייה הראשונה שלהם ליורו אי פעם. צפון אירלנד עשתה את שלה עם 1:3 ביתי מול יוון האומללה, שתסיים את הבית במקום הראשון בוודאות. הנבחרת מהאי הבריטי, שנהנתה מצמד של סטיבן דייויס ועוד שער של ג'וש מגניס, שיפרה את מאזנה ל-20 נקודות והבטיחה את המקום הראשון בבית בלי קשר למה שיקרה במחזור האחרון. הישג ענק לצפון אירלנד.

דקה 35: גול! איזה יופי. כדור ענק של קורי אוואנס מצא את סטיוארט דאלאס, שיישר למרכז מאגף ימין ומצא את סטיבן דייויס, שדחק מקרוב פנימה. 0:1 לצפון אירלנד.

דקה 49: גול! אוליבר נורווד הגביה קרן מצד ימין, ג'וש מגניס נגח לחיבורים וקבע 0:2 לצפון אירלנד.

דקה 58: גול! עוד שער של צפון אירלנד ושוב זה אחרי מצב נייח. הפעם ההגנה האורחת לא הרחיקה מספיק טוב וזה חזר אל סטיבן דייויס, שנגח מ-16 מטר קו אלכסוני פנימה, 0:3.

דקה 87: גול! כריסטוס אראבידיס דחק מקרוב פנימה את ה-1:3 לאחר בישול של ואסיליס טורודיס.

רומניה - פינלנד 1:1

הרומנים התקשו מאוד והצליחו להשיג נקודה יקרה בזכות שער של קשר הפועל באר שבע אובידיו הובאן בדקה ה-90 בבית מול פינלנד. השער הזה קובע שרומניה תהיה תלויה רק בעצמה במחזור האחרון ותסיים במקום השני אם תנצח בחוץ את איי פארו, כשגם תיקו יספיק לה במקרה של הפסד הונגרי ביוון. במצב של שוויון נקודות, רומניה תסיים שלישית בבית ותלך לפלייאוף על העלייה לצרפת 2016.

דקה 67: גול! טמו פוקי השאיר כדור רוחב ליואל פויאנפלו, שבעט בנגיעה כדור חזק פנימה וזה 0:1 לפינלנד.

דקה 90: גול! אובידיו הובאן דחק מול שער ריק פנימה את ה-1:1 של רומניה, שכובשת שער ראשון במוקדמות אחרי 429 דקות.

בית ט'

אלבניה - סרביה 2:0

בדיעבד, ניצחון של אלבניה היה מבטיח לה כרטיס ליורו 2016 כבר הערב. אלא שסרביה הגיעה כדי לתת פייט (לשמחתנו רק ספורטיבי) והצליחה לעקוץ בשתי מתפרצות בתוספת הזמן כדי לנצח 0:2. עכשיו, אלבניה, שתסיים לפחות במקום השלישי בבית, מפגרת בנקודה אחת מאחורי דנמרק השנייה וצריכה לנצח את ארמניה בחוץ על מנת לזכות בכרטיס לצרפת בקיץ הקרוב. הבשורות הטובות מבחינת אלבניה הן שארמניה איבדה כל סיכוי לעלות, אבל מצד שני מדובר בנבחרת מסוכנת, בוודאי בבית.

דקה 90+1: גול! בישול של אדם ליאיץ' לאלכסנדר קולארוב הסתיים ב-0:1 של סרביה.

דקה 90+4: גול! האלבנים יצאו עם כל מה שיש להם קדימה ונתפסו לא מוכנים מאחור. ליאיץ', שבישל את הראשון, היה שם הפעם כדי לכבוש את השני ולקבוע 0:2.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל (ימין) מול לארס יאקובסן שחקן נבחרת דנמרק. AP
רונאלדו מול יאקובסן/AP

פורטוגל - דנמרק 0:1

בניגוד לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2014, בו הפורטוגלים אכזבו אבל הצליחו לעלות אחרי משחקי פלייאוף מול שבדיה, הפעם הנבחרת של פרננדו סנטוס עשתה את זה כמו שצריך. פורטוגל ניצחה 0:1 בבית את דנמרק בזכות שער יפה של ז'ואאו מוטיניו והבטיחה את הכרטיס ליורו 2016 דרך המקום הראשון בבית עוד לפני המשחק האחרון שלה מול סרביה. הדנים שיחקו את המשחק האחרון שלהם בקמפיין ויקוו שאלבניה לא תנצח בארמניה, מה שייתן להם את המקום השני והכרטיס ליורו 2016.

דקה 66: ז'ואאו מוטיניו הגיע ראשון לכדור תועה, הסתדר עם שני שומרים ושלח בעיטה נהדרת לפינה הקרובה ופנימה מ-16 מטר, 0:1 לפורטוגל ושער ראשון לקשר מונאקו בנבחרת מאז אוקטובר 2011.

צרפת - ארמניה 0:4

הנבחרת החופשית של בית ט' לערב זה ביקרה בניס וספגה רביעייה מצרפת, לה הפסידה 3:0 בבית לפני כשנה. לסאנה דיארה, שחזר לסגל הצרפתי אחרי כחמש שנים, פתח בהרכב וחיכה יחד עם חבריו לחגיגה הראשונה בדקה ה-35, אז אנטואן גריזמן ביצע דאבל-פס עם קארים בנזמה והרשית את השישי שלו במדי הטריקולור (והראשון כשחקן הרכב). יוהאן קבאיי סובב את השני בדקה ה-55, גריזמן החזיר בישול לבנזמה שנגח את השלישי בדקה ה-77 ובחלוף עוד שתי דקות חלוצה של ריאל מדריד השלים צמד מאסיסט של המחליף אנתוני מרסיאל, אך נפצע והוחלף.

אנטואן גריזמן שחקן נבחרת צרפת חוגג עם קארים בנזמה. רויטרס
ניצחון מרשים. גריזמן ובנזמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully