וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזקן והים: יו אינגה ברגט והזקן שלו פורצים לתודעת הכדורגל האירופי

7.9.2015 / 14:00

הוא כשל בגדול בקרדיף וסלטיק, אבל כאשר עבר למאלמו והחל לגדל את הזקן המשוגע שלו, הכוכב החדש של הכדורגל הנורבגי חווה את הפריצה לה המתין. בינתיים הוא הספיק לנקום בסקוטים ולפרק גם את קרואטיה במוקדמות היורו. רק שסבתא שלו לא תהרוס את החגיגה

רויטרס

כאשר יו אינגה ברגט הנורבגי שיחק בסלטיק לפני שנה, כמושאל מקרדיף, האוהדים תיעבו אותו. על אף שהבחור בקושי קיבל הזדמנות להוכיח את כישוריו, הם היו משוכנעים כי אין לו מושג קלוש בכדורגל, זלזלו בו בכל דרך ובחודש שעבר, נהנו עד הגג לגלות שברגט יחזור לאצטדיונם במדי מאלמו, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. הבדיחות בטוויטר היו קטלניות והגדיל לעשות אוהד בשם איידן אובריאן שצייץ: "אם ברגט יכבוש נגדנו הערב, אקעקע את שמו על הישבן שלי. הוא שחקן מזעזע".

צוחק מי שצוחק אחרון. ברגט נשאל עוד לפני ההתמודדות לגבי הניסיון להשפילו והגיב בהומור. "אני לא בטוח שהוא יעמוד במילתו", אמר הנורבגי. ואז הוא הבקיע. לא שער אחד אלא שניים. האחרון הגיע בזמן פציעות, כאשר אלופת סקוטלנד הובילה 1:3 ונראתה בדרך לשלב הבתים. ברגט קיבל כדור באגף השמאלי, שלח טיל אדיר לפינה הרחוקה, הרס את היום הגדול של ניר ביטון והשתיק את סלטיק פארק. את צרחת השמחה שלו אפשר היה לשמוע עד שבדיה והיא בהחלט הבהילה רבים, כאשר המצלמה התמקדה בחגיגה.

יו אינגה ברגט שחקן מאלמו חוגג. רויטרס
ברגט שואג על סלטיק/רויטרס

"אני שמח שהילדים שלי כבר ישנים", ציין הפרשן השבדי פר יארלה הגלונד והמראה באמת היה מפחיד. הזקן העבות של ברגט מעניק לו לוק יוצא דופן. עד לא מכבר היה לו בייבי-פייס של נער צעיר וכעת הוא מזכיר ויקינג בן 50 שירד זה עתה מספינת המלחמה בימי הביניים. הסקוטים, שזכרו את ברגט בגרסה הקודמת, לא הצליחו לזהות אותו והעיתונאים תהו אם הזקן מעניק לו כוח. ייתכן שהתשובה חיובית. מאז החל לגדל אותו, הנורבגי פשוט בלתי ניתן לעצירה. אחרי השנה המתסכלת בחייו ב-2014, הוא נהנה מהעונה הטובה בקריירה ב-2015, שובר שיאים אישיים ועוד הרגל נטויה.

לא לחינם זימן אותו המאמן הלאומי פר מתיאס הוגמו לסגל אחרי היעדרות בת יותר משנה. ברגט יחגוג החודש את יום הולדתו ה-25, אבל עד לפני שבוע היו לו רק ארבע הופעות במדי נורבגיה הבוגרת וגם הן במשחקי ידידות בלבד. היה זה מאזן קטסטרופלי עבור הקשר-חלוץ, שהוגדר בנעוריו לתקווה הגדולה של הכדורגל הנורבגי והוחתם על ידי אודינזה עוד ב-2008. המועדון מצפון איטליה מתמחה בסקאוטינג והמעבר היווה מחמאה גדולה מאוד עבור ברגט, אך ההרפתקה נכשלה. אודינזה מעולם לא שיתפה אותו, הוא הושאל חזרה למולדתו ולבסוף נמכר ללא רווח ב-2011. מבחינת האיטלקים, הוא היה פספוס אחד גדול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יו אינגה ברגט שחקן מאלמו ב-2012. GettyImages
הקריירה באיטליה ואנגליה הייתה פספוס. ברגט מינוס הזקן/GettyImages

הפספוס בקריירה האירופית נמשך, למרות שברגט הגיע למועדונים לבקשת המאמנים הנורבגים שהכירו אותו מקרוב. רוני דיילה היה זה שהחזיר אותו למסלול בסטרומסגודסט אחרי הפיאסקו באודינזה ועם אולה גונאר סולשיאר על הקווים, הוא זכה בשתי אליפויות במדי מולדה ב-2011 ו-2012. כאשר אליל מנצ'סטר יונייטד החתים אותו כמנג'ר קרדיף בינואר 2014, הוא הילל אותו כרכש נהדר, אבל זה נגמר בשני משחקים בלבד. דיילה היה זה שהושיט יד לעזרה לפני שנה כמנג'ר סלטיק וביקש ממנו אישית להגיע בהשאלה לגלזגו, אבל גם זה נגמר באסון ספורטיבי.

ברגט הבין שהקדנציה שלו בסלטיק התרסקה כאשר אוהדים צהלו משמחה בעוד הוא מוחלף לפני המחצית במשחק הליגה מול דאנדי. "הרגשתי שפתחתי טוב את העונה ושמגיעות לי הזדמנויות נוספות, אבל אחרי החילוף הזה ידעתי שזה הסוף. המאמן אמר לי שהדברים לא הסתדרו כפי שציפה. לא הסכמתי איתו, אבל הבנתי את שיקוליו", אמר לימים הנורבגי. הוא חזר אחר כבוד לקרדיף, שביטלה מיד את חוזהו בהסכמה הדדית.

אולה גונאר סולשיאר מאמן קרדיף סיטי. Scott Heppell, AP
לא נתן צ'אנס. סולשיאר/AP, Scott Heppell

זה היה הזמן לשוב לסקנדינביה. אוגה האריידה, המאמן הנורבגי של אלופת שבדיה, היה מאושר לקלוט אותו וברגט התלהב מהאתגר. "מאלמו היא קבוצה שמשחקת כדורגל אטרקטיבי על הקרקע ולא שולחת כל הזמן כדורים ארוכים. זה הסגנון שאני אוהב", אמר, ברמז ברור לקרדיף וסלטיק. הוא מצא את הרשת בתחילת השנה במשחקי הגביע, כבש צמד במשחק הבכורה בליגה ולא הביט לאחור. במקביל, הוא גם הפסיק להתגלח.

ככל שהזקן הפך לארוך יותר, כך שיחק ברגט טוב יותר. הוא הפך לאליל מאלמו בזכות שערים בשני המשחקים מול היריבה האזורית השנואה הלסינגבורג ונכון לעכשיו כבר יש לו שמונה כיבושים ב-19 משחקי ליגה, השווים למאזן השיא שלו בעונה שלמה במולדה ב-2012. הצמד בסלטיק פארק אל מול היציעים המלאים באוהדים שלעגו לו היה מתוק במיוחד. "צריך רק לתת לו את הכדור, הוא כבר יכבוש", קבע מגנוס אייקרם, כשרון נורבגי צעיר נוסף שנכשל בקרדיף ופורח במאלמו. הנקמה הושלמה כעבור שבוע, כאשר מאלמו ניצחה 0:2 בגומלין והעיפה את החבורה של דיילה מהמפעל. באופן לא מפתיע, אף אמן גוף בסקוטלנד לא דיווח על קעקועים מיוחדים באזורים רגישים. הטוויטר יכול לסבול הכול.

יו אינגה ברגט חשקן נבחרת נורבגיה (ימין). רויטרס
הזקן התארך והיכולת עלתה/רויטרס

בכושר הזה, היה ברור שברגט חייב להיות בנבחרת, ממנה יש לו זיכרונות מצוינים. ראשית, הוא היה אחד הכוכבים בנבחרת הצעירה שעשתה חיים משוגעים ביורו 2013 בישראל והעפילה לחצי הגמר. ברגט כבש אז בניצחון 1:3 על אנגליה של סטיוארט פירס באצטדיון המושבה בפתח תקוה. באשר לנבחרת הבוגרת, אולי היו לו הופעות מעטות, אבל נורבגיה לא הפסידה באף אחת מהן. את העובדה הזו הזכירו לו העיתונאים לפני המפגשים הגורליים מול בולגריה וקרואטיה וברגט השיב בחיוך: "אין שום סיבה לקלקל את המאזן. אני נמצא על הגל ואשתדל להמשיך בתנופה גם בנבחרת".

הוא עשה את זה. ברגט הפגין יכולת נהדרת בניצחון 0:1 בסופיה ביום חמישי, במשחקו המשמעותי הראשון במדי נורבגיה. אתמול הוא שידרג את ההופעה עוד יותר וכבש את השערים הראשונים שלו במדים הלאומיים, ב-0:2 על הקרואטים, שהזניק את נורבגיה למקום השני על חשבון היריבה. הראשון, בדקה ה-51, היה מעשה אמנות, עם הטעיה מבריקה שהותירה את הקפטן הקרואטי הוותיק דריו סרנה על הדשא. השני נרשם על ידי אופ"א בדיעבד כשער עצמי של ודראן צ'ורלוקה, אבל זה לא באמת משנה. מבחינת ברגט, מדובר בצמד.

ג'ו אינגה ברגט שחקן נבחרת נורבגיה. AP
נורבגיה בדרך ליורו/AP

מסתבר שהזקן מביא המון מזל. "הבקעתי לא מעט עם הזקן הזה ואני משאיר אותו בינתיים. לא תכננתי מראש שהוא יהיה כל כך ארוך. פשוט התחלתי לגדל אותו כשחתמתי במאלמו ומאז הוא צמח", אומר גיבור היום. בתקשורת הנורבגית כבר הוקדשו כתבות שלמות לזקן המפורסם. גם אוהדי מאלמו מאוהבים בו והקדישו לו שיר מיוחד. בשלב הבא אפשר יהיה אולי להפוך אותו למותג מסחרי, כפי שעשה ג'יימס הארדן, אבל מעבר לפינה מחכה הסכנה הגדולה לאופנה החדשה: סבתו של ברגט.

בתקופתו בסלטיק בשלהי השנה שעברה גידל ברגט זקן קטנטן וכאשר הגיע לאירוע המשפחתי בחג המולד, דרשה הסבתא לגלח אותו. מה יקרה בכריסמס הקרוב? הסוגיה הזו עשויה להעסיק את הנורבגים והשבדים ככל שדצמבר יתקרב. "היא רצתה שאתגלח לפני שאתיישב ליד השולחן וכך עשיתי. אני לא יודע אם תבקש שוב. נחיה ונראה", אמר הקשר.

למזלו, טורניר מוקדמות אליפות אירופה יסתיים עד אז וכך גם שלב הבתים בליגת האלופות, במסגרתו יצטרכו ריאל מדריד, פריס סן ז'רמן ושחטאר דונייצק לפגוש את הזקן. סרחיו ראמוס, ראה הוזהרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully