וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב משוכנע: "נצליח להשעות את ישראל מפיפ"א"

20.5.2015 / 9:00

יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית מאמין שיושג רוב נגד ישראל, שלטענתו "רודפת ספורטאים פלסטינים". בריאיון לוואלה!NEWS הוא מוסר את הכדור לרגליים של נתניהו, ומבהיר כי הפעם אין מקום לפשרות: "זה לא צעד אלים, והוא מגיע לכם"

צילום: יותם רונן, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

ג'יבריל רג'וב הוא ללא ספק איש השעה ברמאללה ואחד האנשים המדוברים ביותר כיום גם בישראל, לנוכח המהלך שיזם להשעייתה ממוסדות התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. בעוד שמונה ימים בלבד צפויה להיערך הצבעה בקונגרס פיפ"א, ולפי יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית - רוב גדול יתמוך בבקשתם להרחיק זמנית את כל קבוצות הכדורגל הישראליות מכל המסגרות הבינלאומיות המוכרות. בזכות המהלך הזה הצליח רג'וב להפוך ל"אויב מספר אחת" של ישראל ולהרוויח גם לא מעט נקודות בקרב הציבור הפלסטיני, בעיקר בין תומכי הפתח.

במשך שנים הציבור הישראלי הכיר את רג'וב כאיש החזק ביותר בגדה המערבית, במסגרת תפקידו כמפקד הביטחון המסכל לפחות בימיו של יאסר ערפאת. ואולם, לאחר מכן הגיעו מבצע "חומת מגן", הריסוק של המנגנון שעמד בראשותו, הסכסוך עם יריבו בפתח מוחמד דחלאן ולמעשה החלשתו הניכרת. מאז חלפו השנים ורג'וב החליט לקחת על עצמו את תפקידי יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ויו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני, צעד שנתפס תחילה כתמוה.

עם זאת, דווקא מהספורט הצליח אבו ראמי לבסס מחדש את מעמדו בפתח וברחוב הפלסטיני. מי שעוקב אחר הפוליטיקה הפלסטינית, יודע שרג'וב הפך בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים ביותר בזירה המקומית, התקרב ליו"ר הרשות אבו מאזן, מעורב בשיחות מול חמאס וישראל ונחשב לאהוד על פעילי השטח של הפתח. הוא נושא היום בתפקיד השלישי בחשיבותו בפתח (התפקיד השני, מזכ"ל הוועדה המרכזית של פתח נמצא בידי בכיר הארגון שפרש לפנסיה, אבו מאהר רנים) ורבים מקרב מושלי הערים השונות בגדה ומפקדי המנגנונים היו בעבר קצינים תחת פיקודו. וכך, לאחר שנדמה היה לישראלים שרג'וב איבד מכוחו בגדה, אבו ראמי שב לכותרות של כלי התקשורת הישראלים.

ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית מאי 2015. יותם רונן
ביסס מחדש את מעמדו. ג'יבריל רג'וב, שלשום/יותם רונן

רג'וב מצהיר כי הפלסטינים נחושים להמשיך בהליך השעיית ישראל ממוסדות פיפ"א. בשיחה עם וואלה!NEWS במשרדו שברמאללה, הדגיש רג'וב כי תהיה תמיכה גורפת בהצבעה שצפויה בעוד שמונה ימים. "אנחנו נלך להצבעה ונשעה את פעילות ישראל, כל עוד היא אינה מאפשרת להתאחדות הפלסטינית לכדורגל לפעול באופן חופשי וממשיכה ברדיפה של ספורטאים פלסטינים ובפעילות של חמישה מועדוני כדורגל של התנחלויות". הוא הדגיש כי הוא אינו מעודד אלימות ואינו קורא לאינתיפאדה, אלא להיפך - "התנגדות לא-אלימה" הוא קורא לצעדים שלו. דווקא הצעד הדיפלומטי שיזם מצליח לייצר הד תקשורתי רחב בישראל, שבדרך כלל נותרת אדישה לזירה הפלסטינית. "השעיה מפיפ"א לא הורגת אנשים. זה צעד לא-אלים של התנגדות. מה עדיף לישראלים? לקדם אתיקה וערכים של משחק בקרב בני נוער או לקדם ערכים של תתי-מקלע? על הישראלים להבין שעליהם להירתם למאמץ שלנו להפסקת הסבל של הספורטאים הפלסטינים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא פיפ"א ספ בלאטר. נועם מושקוביץ
יו"ר פיפ"א, ספ בלאטר, בישראל/נועם מושקוביץ

בשיחה הוא סיפר על לא מעט מקרים של התנכלויות של כוחות הביטחון הישראליים לספורטאים פלסטינים ולכדורגל. הוא הציג גם תמונות וסרטי וידאו של פשיטה של צה"ל על משרדי ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, מעצר של שופט כדורגל ואף פשיטה של כוח משטרה על משחק כדורגל של קבוצה פלסטינית במזרח ירושלים. "אלה בני נוער מתחת לגיל 14, מה היה דחוף להיכנס באמצע המשחק ולהפסיק אותו? אני לא רוצה לגרום לסבל של אף אחד. אני רוצה להפסיק את הסבל של הספורטאים שלי. לא מאחל את הסבל הזה לאף אחד, כולל לספורטאים ישראלים. אני מציע לאוהדי הכדורגל בישראל לא לבוא אליי בטענות, אלא לממשלה שלהם, שאחראית למצב הזה. אנחנו 48 שנים תחת כיבוש אכזרי ופוגעני והגיע הזמן לומר די".

אבל מה ייתן לכם המהלך הזה?

"אנחנו שנים מדברים בצורה ישירה ועקבית עם הישראלים ומנסים לשכנע אותם להרחיק את הספורט מהפוליטיקה. לצערי הרב, אין שום תגובה חיובית מצד ישראל. לפני שנתיים כבר פנינו לפיפ"א בבקשה לפעול כדי לפתור את הבעיות והקשיים שלנו. ספ בלאטר (יו"ר פיפ"א, א"י) קיבל ייפוי כוח מהקונגרס של פיפ"א לבוא ולשכנע את הישראלים לא לפגוע בחופש התנועה של שחקני כדורגל פלסטינים וספורטאים, אבל הם לא לקחו אותו ברצינות והמשיכו לפגוע בהם וגם בי אישית. אני ביקרתי אצל הנשיא לשעבר שמעון פרס יחד עם חוסיין א-שייח', דיברתי איתו והסברתי לו את המצב וכי שיש לפעול כדי להפסיק את ההשפלות והפגיעה בספורטאים הפלסטינים, אבל שום דבר לא עזר, והצד הישראלי לא מוכן להחליף קסטה. הבקשה שלנו היא שייתנו לנו לנהל את ענייני הספורט באופן חופשי, אך הכל בידי הצד הישראלי כרגע. זה במגרש של ראש ממשלת ישראל".

ביבי אמר שישמיע לבלאטר אמירות גזעניות שלך נגד יהודים

"הפה של ביבי לא מפיק מרגליות, אלא אמירות גזעניות. הפוסל במומו פוסל. אני מציע למר נתניהו שיבחן את עצמו כמה הוא גזעני ומוביל חלקים שלמים של החברה הישראלית לגזענות ולפשיזם. בגלל זה מגיעה לכם השעיה מפיפ"א".

ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית מאי 2015. יותם רונן
הכדור החתום שקיבל רג'וב מבלאטר/יותם רונן

על השולחן של רג'וב מונח כדורגל חתום בידי ספ בלאטר. "לחברי הגנרל רג'וב", כתב בלאטר וחתם. אותו בלאטר הגיע אתמול לישראל ובשעות הצהריים התאספו בכיכר מנארה שבמרכז רמאללה עשרות מפגינים שקראו לפיפ"א להשעות את ישראל. השלטים קראו לאסור את פעילותם של מועדוני הכדורגל הישראלים הפועלים בהתנחלויות ולידם היו גם תמונות של רג'וב.

בלאטר נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והיום הוא ייפגש עם רג'וב ועם יו"ר הרשות אבו מאזן ויעביר להם את ההצעות הישראליות שאולי יעצרו את המהלך. רג'וב, שכבר קיבל איומים מישראל בגין פנייתו לפיפ"א, הבטיח כי שום פשרה ללא תתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully