וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן מרינו חגגה, רוני התקרב לפסגת הכובשים, שיא לקסיאס

ה-0:0 נגד אסטוניה קטע עבור הנבחרת הזעירה את רצף ההפסדים הארוך בהיסטוריה. רוני הבקיע בפעם ה-44, קסיאס שיאן הניצחונות באליפויות אירופה. וגם: הממים של דני וולבק אחרי סלובניה

איקר קסיאס, נבחרת ספרד. GettyImages
אחד מהגדולים בכל הזמנים, והמספרים מוכיחים את זה. קסיאס/GettyImages

* ה-0:0 של סן מרינו נגד אסטוניה נכנס להיסטוריה. לנבחרת המזערית זו הייתה נקודה ראשונה אי פעם במוקדמות יורו (היא השיגה בעבר שתי נקודות במוקדמות מונדיאל). בנוסף, התיקו הזה ניפץ רצף של 61 הפסדים - הרצף הארוך בהיסטוריה.

* ה-0:1 של ליכטשנשטיין על מולדובה היה הניצחון השביעי שלה אי פעם במשחק רשמי. זה גם היה ניצחון החוץ השלישי שלה בהיסטוריה. הקודמים היו על לוקסמבורג (2004) וסן מרינו (2011).

* ויין רוני הפך הערב לשחקן הצעיר ביותר בתולדות נבחרת אנגליה שמגיע ל-100 הופעות בינלאומיות. הוא עשה זאת בגיל 29 ו-22 ימים.

* רוני שהבקיע בפנדל, מצא את הרשת בפעם ה-44 במדי הנבחרת. הוא השתווה לג'ימי גריבס במקום השלישי. במקום השני גארי ליניקר עם 48 שערים ובמקום הראשון בובי צ'רלטון עם 49.

* אנדריי ירמולנקו שכבש את כל השערים של אוקראינה נגד לוקסמבורג (0:3) הוא האוקראיני הראשון שכובש שלושער במסגרת של טורניר יורו, מוקדמות ו/או שלב בתים.

* ספרד שאירחה את בלארוס, שיחקה לראשונה זה תשע שנים בלי ססק פברגאס, דויד סילבה, צ'אבי או צ'אבי אלונסו בהרכב. הפעם האחרונה שאף אחד מהארבעה הללו לא פתח, הייתה ב-12.10.2005 נגד סן מרינו.

* איקר קסיאס ספג הרבה ביקורות בתקופה האחרונה, אבל אחרי שלפני כשלושה שבועות לשיאן הניצחונות בליגת האלופות (85), הערב הוא הפך גם לשיאן הניצחונות באליפויות אירופה, כולל שלבי המוקדמות (32). הוא נותר לבדו בפסגה אחרי שעבר את ליליאן תוראם (31).

* קסיאס גם מוביל בניצחונות בינלאומיים בכל הזמנים עם 115 כאלו. בהמשך: צ'אבי עם 100, אחמד חסן וסרחיו ראמוס עם 95 כ"א, ליליאן תוראם עם 94 ולנדון דונובן עם 90.

* ב-69 ההופעות הראשונות שלו בנבחרת ספרד, סרג'יו בוסקטס לא כבש אפילו שער אחד. בארבע הבאות הוא מצא את הרשת פעמיים.

ויין רוני עם בובי צ'רלטון בטקס לציון 100 הופעות שלו בנבחרת. GettyImages
חמישה שערים מפרידים ביניהם. צ'רלטון ורוני בטקס הערב/GettyImages

מי האמין או הימר, שבאותו מחזור מוקדמות ליכטנשטיין ואיי פארו ינצחו, וסן מרינו תסיים משחק בתיקו?

סן מרינו כאמור חגגה 0:0 נגד אסטוניה, תיקו שכולו ניצחון. הנבחרת הקטנה שלפני כמה שבועות הובסה על ידי אנגליה 5:0 ועל ידי שוויץ 4:0, קיימה את המשחק הרשמי הראשון שלה ב-1990 ומעולם לא ניצחה. היא מדורגת במקום ה-208 והאחרון בדירוג של פיפ"א, ביחד עם בהוטן, אבל זה היה הערב שלה.

אסטוניה החזיקה בכדור במשך 71 אחוזים מהזמן ואיימה על השער 16 פעמים (5 למסגרת), אבל לא הצליחה לכבוש. הגיבור של סן מרינו היה השוער אלדו סימונצ'יני, שסיפק כמה הצלות וירטואוזיות במחצית השנייה ושמר על התוצאה המאופסת.

אגב סימונצ'יני, השוער בן ה-28 שמר על רשת נקייה בפעם הראשונה בחייו במדים הלאומיים. ב-44 משחקים קודמים הוא ספג 176 שערים, אחד מהם אפילו היה שער עצמי. היום סוף סוף השיאים לא היו שליליים.

בסופו של יום שרשרת של 61 הפסדים ברציפות נקטעה. 13:0 לגרמניה, 11:0 להולנד, 10:0 לפולין, 9:0 לאוקראינה. זאת ועוד היו מנת חלקה של סן מרינו במשך 10 וחצי שנים, מאז ה-0:1 על ליכטנשטיין במשחק ידידות באפריל 2004. לא פלא שעם שריקת הסיום,השחקנים והצוות המקצועי חגגו ארוכות.

עוד באותו נושא

אנגליה ניצחה את סלובניה, אוסטריה גברה על רוסיה

לכתבה המלאה
שוער נבחרת סן מרינו, אלדו סימונצ'יני. GettyImages
ב-44 המשחקים הקדומים הוא ספג 176 שערים, אחד אפילו היה עצמי. סימונצ'יני/GettyImages

אנגליה חזרה מפיגור 1:0 ל-1:3 על סלובניה בוומבלי. לנבחרת שלושת האריות 12 נקודות מ-12 אפשריות ובמציאות החדשה בה שתי נבחרות עולות אוטומטית ליורו, היא כבר מאוד קרובה לשם.

המאמן רוי הודג'סון: "נחמד לשלוח את האוהדים הביתה אחרי שהשגנו ארבעה ניצחונות עוד לפני חג המולד. לא היה לנו קל, סלובניה הציגה משחק ממושמע והייתה מאוד מסודרת. אני חושב שהגיע לנו לנצח ושהיו כמה שחקנים שנתנו הצגה. המצב שלנו בבית המוקדמות בהחלט טוב".

דני וולבק שכבש צמד בניצחון של אנגליה על סלובניה, כבש כבר חמישה שערים בארבעה משחקים במוקדמות היורו. הממים מהללים:

מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully