וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון חטיפת מטוס בטורקיה: "קחו אותי לסוצ'י"

מטוס F-16 טורקי הוקפץ להנחית מטוס נוסעים בדרכו מאוקראינה לאיסטנבול לאחר שהטייס שלח איתות מצוקה. המטוס של חברת "פגסוס" הונחת בשלום והחוטף נוטרל על ידי כוחות הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטוס F-16 טורקי הוזעק אמש (שישי) להנחית מטוס נוסעים שהגיע מאוקראינה לאיסטנבול, בעקבות ניסיון חטיפה. אחד הנוסעים טען כי יש פצצה על המטוס, ודרש שייקחו אותו לאתר אולימפיאדת החורף בסוצ'י שברוסיה, לחופי הים השחור. המטוס לבסוף הונחת בשלום בשדה התעופה סביהה גקצ'ן באיסטנבול.

הטייס שלח איתות מצוקה ויידע את הגורמים בשדה התעופה באיסטנבול על ניסיון החטיפה. לפי הדיווחים, צוות המטוס ניסה לשכנע את "החוטף" האוקראיני לחזור בו מדרישתו. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי כוחות הביטחון נטרלו ולכדו את החשוד לאחר הנחיתה.

גורם בשדה התעופה מסר: "אנשים עדיין נמצאים בתוך המטוס, אך הטייס קרא לכוחות הביטחון וסימן להם כי הם יכולים להיכנס לתוכו. יש מתורגמן טורקי ליד האוקראיני שמנסה להרגיע אותו". לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן", הנוסע היה ככל הנראה שתוי, וצוות המטוס הצליח להרגיעו ולשכנע אותו לאפשר למטוס לנחות באיסטנבול סמוך לשעה 18:00.

עוד על אולימפיאדת החורף:
בצל איומי הטרור: אולימפיאדת החורף בסוצ'י נפתחת
החשש לקראת האולימפיאדה: חומרי נפץ במשחות שיניים
רוסיה הורגת אלפי כלבים לקראת סוצ'י: "זבל ביולוגי"

אנשי ביטחון רוסיים מאבטחים את טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף סוצ'י 2014. Scott Halleran, GettyImages
דיווחים רבים על ניסיונות פיגוע במהלך המשחקים התקבלו לקראת פתיחת האולימפיאדה. מאבטחים בסוצ'י/GettyImages, Scott Halleran

מרשויות שדה התעופה נמסר כי תנועת המטוסים חודשה, לאחר הפסקה קצרה, במהלכה כוחות הביטחון עמלו על מנת לוודא שלא קיימים עוד איומים על ביטחונם של הנוסעים.

גורם במשרד התחבורה הטורקי מסר כי 110 נוסעים היו על המטוס, ואישר כי התקבלה התרעה על פצצה. תת-שר התחבורה הטורקי, חביפ סולוק, אמר ל-CNN: "בעת שהמטוס היה באוויר, אחד הנוסעים אמר שיש פצצה על הסיפון, ודרש לנחות לא באיסטנבול, אלא בסוצ'י".

מרשות התעופה האזרחית של טורקיה נמסר: "טיסת פגסוס אירליינס מחרקוב לסביהה גקצ'ן נחתה בשלום לאחר שהתקבלה התרעת פצצה בעת הטיסה". דוברת החברה סירבה למסור תגובה בשלב זה.

אולימפיאדת החורף 2014 בעיר סוצ'י יצאה אמש לדרך בטקס מרשים, שמהווה יריית פתיחה לתחרויות שאותן מארחת רוסיה. ביקורת רבה הופנתה כלפי המדינה המארחת וראשיה בחודשים שקדמו לטקס. בנוסף, דיווחים רבים על ניסיונות פיגוע וכוונות טרור במהלך המשחקים התקבלו לקראת פתיחת האולימפיאדה.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully