וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן למראיין: "אלוהים? אתה מדבר איתו עכשיו"

שבדיה מתכוננת לפורטוגל ורונאלדו בפלייאוף (21:45, 5+ לייב), זלאטן בשיאו. אוקראינה - צרפת (21:45), איסלנד מול קרואטיה

וידאו: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

אחרי שאורוגוואי ומקסיקו עשו צעד ענק לקראת הופעה במונדיאל בברזיל, היום (שישי) ייצאו לדרך ארבעת המשחקים הראשונים של הפלייאוף על ההעפלה למונדיאל מיבשת אירופה. המשחק המרכזי יפגיש את כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל עם זלאטן איברהימוביץ' ושבדיה (21:45, ספורט 5+ לייב), במשחק שקורע את לבם של חובבי הכדורגל בעולם. נבחרת איסלנד תנסה לעשות היסטוריה כשתארח את קרואטיה. יוון תארח את רומניה ואוקראינה תנסה להפתיע את צרפת.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה, מאחוריו סבסטיאן לארסון. AP
"מדובר בשבדיה מול פורטוגל, לא זלאטן מול רונאלדו". זלאטן מתכונן לפורטוגל/AP

פורטוגל - שבדיה (21:45, ספורט 5+)

המשחק המסקרן ביותר ללא ספק יפגיש את כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל עם זלאטן איברהימוביץ' ושבדיה ולצערם של כל חובבי הכדורגל, אחד מבין כוכבי העל האלו, שכבשו ביחד 39 שערים בכל המסגרות, לא יהיה בחודש יוני במונדיאל בברזיל. כזכור, פורטוגל הגיעה למעמד הזה אחרי שסיימה שנייה בבית שלה, הרבה בגלל שתי תוצאות התיקו המאכזבות שהשיגה מול נבחרת ישראל של אלי גוטמן. הפורטוגלים מחפשים הופעה רביעית ברציפות במונדיאל, אבל המשימה שלהם לא תהיה קלה מול נבחרת אותה הם מעולם לא ניצחו בבית בשבעה מפגשים שקיימו. ההפסד היחיד של פורטוגל בבית המוקדמות היה מול רוסיה של פאביו קאפלו, שהקדימה את הפורטוגלים בנקודה בלבד בראשות הבית. בסגל של פאולו בנטו יש מספר שחקנים שסוחבים פציעות ביניהם פאביו קואנטראו, ז'ואאו פאריירה ומיגל ולוסו, אך על פי הדיווחים השלושה צפויים להיות כשירים להתמודדות.

מהעבר השני שבדיה, שתארח את הגומלין ב-19 בנובמבר, תגיע למשחק הזה עם הרבה ביטחון בעקבות המאזן שלה מול הפורטוגלים, להם הם הפסידו רק שלוש פעמים ב-15 מפגשים. כמובן שהשבדים יסתמכו של זלאטן איברהימוביץ', הכוכב הגדול שלהם שנמצא בכושר שיא. "אני מרגיש טוב מאוד לקראת ההתמודדות הזו", אמר איברהימוביץ' לקראת ההתמודדות והצהיר: "אני בן 32 אבל מעולם לא שיחקתי טוב יותר". על ההתמודדות עצמה, אמר זלאטן: "מדובר בשבדיה מול פורטוגל, לא צריך להתמקד ביחידים".

זלאטן, שאמר ש "המונדיאל צריך אותי יותר מאשר את רונאלדו", הוסיף לגבי יחסי הכוחות: "אנחנו הגענו למקום השני בבית שלנו מאחורי הנבחרת הכי טובה באירופה (גרמניה). הם סיימו במקום השני בבית שאותו היו צריכים לנצח. אין ספק שיותר מגיע לנו להעפיל לגביע העולמי". כשנשאל לגבי הסיכויים לגבור על פורטוגל, ענה זלאטן: "רק אלוהים יודע". המראיין אמר ש"ובכן, קצת קשה לשאול אותו עכשיו", וזלאטן ענה: "אתה מדבר איתו ברגע זה".

זלאטן: "המונדיאל צריך אותי יותר מאשר את רונאלדו"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת עם המאמן דידייה דשאן. AP
מבחן לא פשוט מול אוקראינה. ריברי עם דשאן/AP

אוקראינה - צרפת (21:45, ספורט 5)

דידייה דשאן והנבחרת הצרפתית ינסו להימנע משחזור ההיסטוריה כשיתארחו אצל האוקראינים המפתיעים במשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף. הקשר לשעבר, היה חלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לבולגריה במחזור הסיום של המוקדמות ב-1993, קמפיין שבו הנבחרת נוצחה גם מול ישראל ופספסה העפלה למונדיאל ברגע האחרון. הצרפתים מגיעים למשחק הזה כפייבוריטים ברורים אחרי שסיימו כסגנים של ספרד בקמפיין המוקדמות והעפילו לכל אחד מהטורנירים הגדולים מאז 1998, המונדיאל אותו הם אירחו וגם זכו. דשאן יהנה מסגל מלא לחלוטין במפגש מול האוקראינים, כולל כמובן פרנק ריברי, כוכבה של באיירן מינכן שנמצא בכושר שיא וכבש ארבעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים של הטריקולור.

לצרפת לא מצפים חיים קלים מול האוקראינים, שנראו טוב מאוד בבית המוקדמות ולא נוצחו ב-11 המשחקים האחרונים שלהם, כשעשרה מתוכם היו תחת שרביטו של מיקאיל פומנקו, המאמן שמונה לתפקיד בדצמבר 2012. החולייה החזקה של האוקראינים היא ללא ספק ההגנה החזקה, ששמרה על שער נקי בשבעה משחקים ברציפות. מי שיהיו אמונים על הבקעת השערים בנבחרת הם הקיצוני אנדריי יארמולנקו ויבן קונופליאנקה.

גיורגוס קראגוניס וחבריו לנבחרת יוון חוגגים את השער הגורלי מול רוסיה. רויטרס
יחגגו גם אחרי המפגשים מול רומניה? שחקני נבחרת יוון/רויטרס

יוון - רומניה (21:45, ספורט 2)

אלופת אירופה מ-2004 רוצה מאוד להעפיל למונדיאל אחרי צמד המשחקים מול הרומנים והמאמן פרננדו סנטוס זימן סגל מאוד ותיק ומנוסה שינסה לקחת אותו לברזיל. היוונים פספסו את המקום הראשון בבית המוקדמות ואת הכרטיס הישיר לברזיל, רק בגלל הפרש שערים נחות מזה של בוסניה בבית ג'. יוון נמצאת במומנטום חיובי והיא ניצחה בשמונה מתוך עשרת המשחקים האחרונים שקיימה, רצף שבמהלכו היא ספגה רק ארבע פעמים וסיימה כסגנית הטובה ביותר. סנטוס זימן לצמד המפגשים הזה את פאניס גקאס, החלוץ הוותיק בן ה-33 שמשחק בקוניאספור הטורקית, כשגם גיורגיוס קאצוראניס בן ה-34 וגיורגיוס קראגוניס בן ה-36 מעטרים את הסגל המבוגר של סנטוס.

בצד השני, הרומנים מחפשים הופעה ראשונה במונדיאל מאז 1998 ואת קמפיין המוקדמות שלהם הם סיימו כסגנים של הולנד החזקה. ויקטור פיצורקה המאמן הרומני ייאלץ להסתדר במשחק הראשון לפחות ללא הקפטן ולאד קיריקש, הבלם המצוין שעבר העונה מסטיאווה בוקרשט לטוטנהאם וזה בהחלט חיסון משמעותי. אדריאן מוטו, החלוץ הותיק והבעייתי של הרומנים, נופה על ידי פיצורקה ומי שיובילו את החוד יהיו צ'יפריאן מאריצ'ה חלוצה של חטאפהה ובוגדאן סטאנקו חלוצה של גנצ'לבירליג'י.

שחקני נבחרת איסלנד עם גילפי סיגורדסון (משמאל). AP
ימשיכו את החלום? סיגורדסון חוגג/AP

איסלנד - קרואטיה (21:00, ספורט 2)

אחרי קמפיין מוקדמות חלומי מבחינתם, האיסלנדים ממשיכים לחלום ושואפים להיות האומה הקטנה ביותר שמשחקת אי פעם במונדיאל. אבל בדרך לברזיל, לאיסלנדים מחכה משוכה לא קלה בדמותה של קרואטיה המנוסה. בניגוד לשנים קודמות, לאיסלנדים יש מספר שחקנים מוכשרים מאוד כמו גילפי סיגורדסון מטוטנהאם, אבל השחקן שנמצא בכושר הטוב ביותר הוא קולביין סיגת'ורסון, כוכב של אייאקס שכבש 13 שערים ב-19 הופעות עבור מדינתו. מי שיחמיץ את המשחק הראשון מבין השניים הוא המגן בירקיר סאברסון המושעה.

בצד השני, קרואטיה מגיעה למשחק הזה אחרי שפתחה את בית המוקדמות שלה בצורה מצוינת עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים, אבל, השיגה נקודה אחת בלבד בארבעת משחקיה האחרונים במוקדמות, כולל שני הפסדים די מבישים לסקוטלנד. היכולת החלשה והתוצאות המאכזבות גרמו לפיטוריו של המאמן איגור סטימאץ', ומי שידריך את הקרואטים בצמד המשחקים הגורלי יהיה ניקו קובאץ' קפטן הנבחרת לשעבר. קובאץ' לא יוכל להנות מהמגן השמאלי איבן סטריניץ' הפצוע, אבל לוקה מודריץ', מריו מנדז'וקיץ' וניקו קראנצ'יאר החלימו בזמן וצפויים לפתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully