וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-4 יוצא 1: מי ימונה לפרקליט המדינה בחודש הבא?

גלעד גרוסמן

13.11.2013 / 16:55

ועדת האיתור למשרה הנחשקת החליטה לזמן לראיון ארבעה מתוך שמונה משפטנים שהגישו את מועמדותם. ההערכה: את מקומו של משה לדור יתפוס עו"ד שי ניצן או עו"ד יהושע למברגר

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה לזמן ארבעה מועמדים לראיון לפני שייבחר הפרקליט שיחליף בחודש הבא את משה לדור. הארבעה הם שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אבי זמיר, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר עו"ד יהושע (שוקי) למברגר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד שי ניצן, ושופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל.

שמונה משפטנים הציגו את מועמדותם למשרת הפרקליט, כאשר הוועדה החליטה לבסוף שלא לזמן לראיונות את שני האקדמאים שהציגו מועמדות - דיקאן בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, פרופ' יורם רבין, ופרופ' גבריאל (גבי) הלוי מהקריה האקדמית אונו. כמו כן, הוחלט שלא לזמן שני עורכי דין מהמגזר הפרטי שהגישו מועמדות לתפקיד - עורך הדין יהושע רזניק, שהיה בעברו בכיר בפרקליטות, ועורך הדין עופר ברטל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעת המועמדים הסופיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההערכה היא כי גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שעומד בראש ועדת האיתור, וגם חברים אחרים בוועדה, מעוניינים בבחירתו של מועמד מתוך הפרקליטות, במיוחד לאור העובדה כי היועץ בא מחוץ לפרקליטות. לכן, נראה שבסופו של יום הבחירה תהיה בניצן או בלמברגר, ששניהם זוכים להערכה רבה בפרקליטות.

לצד וינשטיין, חברים בוועדה נציב שירות המדינה משה דיין, מנכ"ל משרד המשפטים ד"ר גיא רוטקופף, נציג האקדמיה פרופ' אריאל בנדור, ונציגת הציבור, עורכת הדין רחל תורן. עם תום מועד הגשת המועמדות לפני כמה ימים, בחנו חברי הוועדה את המועמדים השונים והחליטו מי הארבעה שיזומנו לראיון בפני הוועדה. בסוף ההליך תמליץ הוועדה בפני שרת המשפטים על מועמד אחד.

הקרב על הפרקליטות נפתח: מי יחליף את לדור?

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully