וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן - אורוגוואי: "אין דבר בלתי אפשרי בכדורגל"

הירדנים חולמים להפתיע בפלייאוף את אורוגוואי (ד', 17:00, יורוספורט) ולהעפיל לראשונה למונדיאל. טבארס: "זו לא טהיטי"

וידאו: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הרגע הגדול ביותר של הכדורגל הירדני יגיע מחר (רביעי, 17:00, יורוספורט) כאשר הנבחרת המקומית תארח בעמאן את אורוגוואי החזקה, במשחק הראשון מבין שניים על הזכות להשתתף בגביע העולמי בברזיל. ירדן, שספגה שישייה מיפן ורביעייה מאוסטרליה במוקדמות באסיה, ידעה להתאושש בהמשך והפתיעה את אוזבקיסטן בפלייאוף האסייתי, כדי להיות מרחק יריבה אחת מהופעה היסטורית במונדיאל. כדי להגשים את החלום, עליה לעבור משוכה בדמות אלופת דרום אמריקה. אורוגוואי היא כמובן הפייבוריטית הברורה, אך המלך עבדאללה שהבטיח להגיע למשחק תרם 500 אלף דולרים להכנות של נבחרתו והממלכה בטירוף. האם השכנה ממזרח מסוגלת להדהים את העולם?

שחקני נבחרת ירדן בכדורגל. AP
ימשיכו את החלום? שחקני נבחרת ירדן/AP

בעמאן מקווים קודם כל שהפעם התאורה לא תקרוס, כפי שקרה בהארכה במשחק הגומלין מול האוזבקים לפני כחודשיים. המאמן המצרי חוסאם חסן, אבי ההצלחה הירדנית, יחסר במשחק לא מעט שחקנים, ביניהם השוער עאמר שאפי, גיבור המשחק מול אוזבקיסטן, שהורחק מהנבחרת, ככל הנראה בגלל סכסוך עם המאמן. גם הקפטן עאמר דיאב והקשר חסן עבדול פתאח ייעדרו.

למרות זאת, בירדן מאמינים. "אין דבר בלתי אפשרי בכדורגל", הצהיר הקשר באהה סולימאן. "יש לנו את הזכות לחלום". לחלום הזה שותף, כאמור, גם המלך, כאשר החברים מאיחוד האמירויות הציעו להטיס את הנבחרת הירדנית למשחק הגומלין באורוגוואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוסאם חסן מאמן נבחרת ירדן. GettyImages
אבי ההצלחה. חוסאם חסן/GettyImages

אורוגוואי, פעמיים אלופת העולם ומי שסיימה רביעית בדרום אפריקה 2010, עברה קמפיין מוקדמות לא פשוט, שהתחיל טוב, המשיך רע מאוד ולבסוף הסתיים עם המקום החמישי שהוביל לשלב הפלייאוף. לסלסטה כבר יש ניסיון עם השתתפות בפלייאוף, אחרי שעברה את אוסטרליה לפני מונדיאל 2002 ואת קוסטה ריקה לפני מונדיאל 2010, אך כשלה בתווך מול אוסטרליה בפלייאוף 2006 (הפסד 4:2 בפנדלים). למאמן אוסקר טבארס עומד סגל כמעט מלא, פרט לשוער פרננדו מוסלרה הפצוע. אדינסון קבאני ולואיס סוארס צפויים לפתוח יחד בהתקפה.

"אין לי ספק שמצפה לנו משחק קשה מול ירדן", אמר טבארס. "למדנו את היריבה שלנו. לכל מי שחושב שירדן זו טהיטי יש בעיה. לא ננצח אותם 0:8". כריסטיאן "סבוז'ה" רודריגס הוסיף: "כנראה יש בנו משהו מזוכיסטי, הרי זו הפעם הרביעית שלנו בפלייאוף. אנחנו מאוד רוצים להגיע לברזיל, כולם כאן מדברים על הגביע העולמי. זה חלק מההיסטוריה שלנו ותמיד יהיה. האוהדים מאחורינו, אנחנו חייבים לנצח".

חלוץ נבחרת אורוגוואי אדינסון קבאני. רויטרס
אורוגוואי רגילה לשלב הפלייאוף. אדינסון קבאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully