וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה ואקוודור במונדיאל 2014, אורוגוואי בפלייאוף

הסלסטה ניצחו את ארגנטינה 2:3 אך זה לא הספיק כשצ'ילה גברה על אקוודור 1:2, ושלחה אותם להתמודד בפלייאוף נגד ירדן

המחזור האחרון של בית מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה נערך הלילה (בין שלישי לרביעי). במוקד, אורוגוואי נאבקה על המקום הרביעי שמעניק כרטיס אוטומטי למונדיאל, אולם למרות שניצחה במונטבידאו את ארגנטינה 2:3, זה לא הספיק לה והיא סיימה חמישית. הסלסטה ישחקו בפלייאוף נגד נבחרת ירדן. ארגנטינה כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית הדרום אמריקאי וכמובן את הכרטיס לברזיל 2014, כך שתוצאת המשחק לא שינתה לה.

האורוגוואים היו צריכים הכרעה במשחק בין צ'ילה לאקוואדור וניצחון שלהם בסכום שערים מסוים, ואכן צ'ילה ניצחה בביתה את אקוודור 1:2, אולם אורוגוואי הייתה זקוקה להכרעה במשחק זה בהפרש שערים גדול וזה לא קרה. הסלסטה יגיעו כפייבוריטים ברורים מול ירדן, ויצטרכו לא למעוד.

טבלת הבית הסופית:

1. ארגנטינה, 32 נקודות
2. קולומביה, 30 נקודות
3. צ'ילה, 28 נקודות
4. אקוודור, 25 נקודות

___
5. אורוגוואי, 25 נקודות
6. ונצואלה 20 נקודות
7. פרו, 15 נקודות
8. בוליביה, 12 נקודות
9. פרגוואי 12 נקודות

שחקן נבחרת ארגנטינה מקסי רודריגס (ימין) עם חלוץ נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס (שמאל). רויטרס
יצטרך להגיע לברזיל בדרך הקשה. סוארס עם רודריגס/רויטרס

אורוגוואי - ארגנטינה 2:3

הדרבי הדרום אמריקאי היה כאמור חשוב רק למארחת, שאמנם עשתה את העבודה אבל לא שמעה חדשות טובות מכיוון צ'ילה. אורוגוואי הייתה עולה אוטומטית בשני מצבים: ניצחון שלה והפסד של צ'ילה בסך כולל של חמישה שערים בשני המשחקים, או אם תנצח ואקוואדור תפסיד בסך כולל של שישה שערים.

ארגנטינה, ללא ליאונל מסי הפצוע, שיחקה על הכבוד כי בכל זאת מדובר באחת היריבויות העתיקות בעולם הכדורגל והמשחק הזה היה ה-178 בין הנבחרות. בסיבוב הקודם ארגנטינה ניצחה 0:3 ולמעשה, זהו הניצחון הראשון של אורוגוואי על ארגנטינה ב-90 דקות מאז 2005.

אורוגוואי פתחה נהדר, ובדקה ה-7 הגנת ארגנטינה התקשתה להרחיק כדור חופשי שהגביה לואיס סוארס, מה שאפשר לכריסטיאן רודריגס להפציץ ברגל שמאל מצד שמאל של הרחבה ולקבוע 0:1. הרבבות ביציעים נרגעו די מהר, כי בדקה ה-10 הגיע השוויון, כשהתקפה ארגנטינאית הסתיימה בבעיטה של מקסי רודריגס מקרוב וקבעה 1:1. אורוגוואי המשיכה לחפש את שער האלביסלסטה ובדקה ה-34 לואיס סוארס תרגם הכשלה של אדינסון קבאני לשער מהנקודה הלבנה והחזיר את הצבע ללחיים של אורוגוואי עם 1:2. ארגנטינה התעקשה והקשתה על המארחת ובדקה ה-41 מקסי רודריגס כבש את השני שלו ושל נבחרתו, כשקיבל כדור על סף הרחבה, חדר פנימה ושחרר בעיטה לפינה הרחוקה שקבעה 2:2 במחצית.

אורוגוואי פתחה מצוין גם את המחצית השנייה ובדקה ה-49 החזירה לעצמה את היתרון עם השער היפה במשחק. לואיס סוארס קיבל מסירת עומק, מסר לקבאני שהגיח מאחור והחלוץ המצוין בעט מתוך הרחבה פצצה לחיבורים של ארגנטינה וקבע 2:3. בדקה ה-67 אורוגוואי פספסה הזדמנות להגדיל את היתרון כשהכדור של כריסטיאן סטואני פגע בקורה. אורוגוואי ניצחה בסיום ויכולה לשאוב אופטימיות מכך שגם למונדיאלים ב-2002 ו-2010 עלתה דרך משחקי הפלייאוף.

חלוץ נבחרת אורוגוואי אדינסון קבאני מבקיע מול ארגנטינה. רויטרס
לפחות זה נגמר עם ניצחון מתוק. קבאני כובש מול ארגנטינה/רויטרס

צ'ילה - אקוודור 1:2

תיקו היה מספיק לשתי הנבחרות על מנת להבטיח את העפלתן, אבל הלה רוחה לא התחשבה בחישובים וארגנה לאוהדיה סימות בטעם טוב לקמפיין מוקדמות שהסתיים בכרטיס למונדיאל. שלוש דקות מטורפות במחצית הראשונה הספיקו לצ'יליאנים כדי להבטיח את הניצחון. בדקה ה-35 אלכסיס סאנצ'ס הפך הגבהה מאגף שמאל לשער נגיחה מצוין וקבע 0:1 למארחים, ושלוש דקות אחר כך גארי מדל דחק מקרוב כדור קרן שהגיע אליו והעלה את צ'ילה ל-0:2. פיליפה קאיסידו צימק לאקוודור בדקה ה-66.

משחקים נוספים:

פראגוואי - קולומביה 2:1
לפרגוואי: חורחה רוחאס (8), לקולומביה: מריו ייפס (38, 57)

פרו - בוליביה 1:1
לפרו: יושימאר יוטון (19), לבוליביה: דייגו בחראנו (45)

שחקני נבחרת צ'ילה חוגגים עלייה למונדיאל 2014. רויטרס
יצבעו את ברזזיל באדום. שחקני צ'ילה חוגגים את ההעפלה למונדיאל/רויטרס
חלוץ נבחרת קולומביה מריו ייפס (שמאל). רויטרס
גם ייפס וקולומביה סיימו את הקמפיין בטעם טוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully