וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: צפון אירלנד הדהימה עם 0:1 על רוסיה

בשורה לנבחרת ישראל? החבורה של קאפלו איבדה נקודות יקרות בקרב על המקום השני. מרטין פטרסון כבש (43) והצטיין

נבחרת ישראל רשמה עוד משחק חלש הערב (רביעי) מול אוקראינה, אך קיבלה בשורות טובות ממקור לא צפוי: צפון אירלנד גברה הערב 0:1 על נבחרת רוסיה וסיבכה עוד יותר את העניינים בבית ו' של הנבחרת של אלי גוטמן. כעת רוסיה, שכבר עשתה את חצי הדרך להבטחת ההעפלה לגביע העולמי, נותרה עם 12 נקודות במקום השני, כשפורטוגל מחזיקה בראשות הבית עם 14 נקודות. הצפון אירים, לעומת זאת, רושמים ניצחון ראשון בקמפיין דווקא מול רוסיה החזקה, שמשאיר את ישראל בתמונת הסיכויים להעפיל לגביע העולמי בברזיל 2014.

שחקן צפון אירלנד מרטין פטרסון חוגג. GettyImages
קאפלו המום. שחקני צפון אירלנד חוגגים/GettyImages
שחקני צפון אירלנד חוגגים. AP
הישג גדול. שחקני צפון אירלנד חוגגים/AP

לישראל 11 נקודות, אחת פחות מרוסיה, ועם האחרונה תמעד פעם נוספת בצמד המשחקים שנותרו לה מול לוקסמבורג ואזרבייג'אן, גוטמן וחבורתו יוכלו לנצל את זה כדי לעקוף אותה. רוסיה הגיעה במצב רוח מרומם למשחק, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, אך נראתה רדומה ותשושה כבר מן הפתיחה במשחק שנדחה למשך כמעט חמישה חודשים ביחס למועדו המקורי. החבורה של קאפלו סיימה את המשחק עם נתון עלוב - 0 בעיטות למסגרת לאורך המשחק כולו. הצפון אירים הנלהבים, היו חדים יותר, הגיעו ליותר מצבי הבקעה, ובדקה ה-43 באו על שכרם,כשמרטין פטרסון - המצטיין במגרש - נגח מצוין לפינה והכניע את איגור אקינפייב. פטרסון מצא את הרשת בשנית בדקה ה-57, שוב בנגיחה, אך השער נפסל שלא בצדק בטענה לנבדל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מייקל אוניל מאמן נבחרת צפון אירלנד. רויטרס
ניצחון ראשון בקמפיין. אוניל/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 94: זהו, שריקת הסיום נשרקה, האוהדים בבלפסט בטירוף. צפון אירלנד כבר ניצחה את ספרד הגדולה בעבר, אבל זה ללא ספק נכנס לרשימת הנצחונות הגדולים.

דקה 90: פאיזולין בנסיון אחרון נואש להציל את כבודה של רוסיה בועט כדור חופשי החוצה.

דקה 77: רוסיה מנסה לעקוץ, אך לא מצליחה להגיע למצבי הבקעה ממשיים. האוהדים הנלהבים בווינדזור כבר מרגישים שהם מתקרבים לסנסציה.

דקה 73: שוב אותו הטריק, שוב רוסיה מובכת: אירלנד תקפה, הפעם מאגף שמאל, ופטרסון שוב הגיע למצב קורץ, אך אקינפייב קלט את הכדור ממש לפני שהחלוץ הפעלתן דחק אותו פנימה.

דקה 60: רוסיה מנסה להשיב מלחמה. כדור קרן יצר ערבוביה ברחבה של צפון אירלנד, ופאיזולין כמעט הצליח לדחוק את הכדור לרשת, אך נבלם ברגע האחרון.

דקה 57: צפון אירלנד לא עוצרת, וכמעט כובשת בהעתק מדויק לשער הראשון. הגבהה נוספת שוב מצאה את הראש של פטרסון שדחק מקרוב לרשת, אך השער נפסל בטענה לנבדל. בהילוכים החוזרים נראה שהשריקה הייתה שגויה.

דקה 50: קאפלו מנסה לעורר את הנבחרת הרדומה שלו, ומוציא את אלכסנדר קרז'אקוב שלא היה חד. בוגדן שירוקוב מוכשל כ-20 מטרים מהשער, ומנסה לבעוט בעיטה מתחכמת שחולפת ליד הקורה.

שחקן נבחרת רוסיה אלן דזגוייב מול שחקן צפון אירלנד קרייג קת'קרט. GettyImages
עכשיו רוסיה בלחץ. דזגוייב/GettyImages

דקה 45: מחצית בבלפסט. האם הבשורה לישראל תגיע דווקא מכאן? במצב העניינים הנוכחי, רוסיה תישאר במקום השני בבית עם 12 נקודות, ולישראל יהיה סיכוי סביר יותר להדביק את הפער ממנה.

דקה 43: גול! צפון אירלנד עולה ליתרון מפתיע במיוחד. לא חלפו שתי דקות, והפעם מרטין פטרסון מוצא את הרשת לאחר שעלה לנגיחה מצוינת, ספק בעבירה על בלם רוסיה, וממרכז הרחבה שלח את הכדור מדויק לפינה. 0:1 לצפון אירלנד, שיכול לעשות שירות מצוין לנבחרת ישראל.

דקה 41: כמעט שער מפתיע של צפון אירלנד. ג'יימי וורד התקדם עם הכדור ושלח בעיטה חזקה ושטוחה מ-25 מטרים. הכדור פגע בקורה, פטרסון עט על הכדור אך נבלם ברגע האחרון. מזל גדול לקאפלו וחבורתו.

דקה 30: רוסיה לוחצת. מתפרצת מהירה החלה במסירה של דזאגוייב לקרז'אקוב, שנותר במצב קורץ וניסה לבעוט לשער מתוך הרחבה, אך נבלם ברגע האחרון בידי ההגנה.

דקה 22: המשחק הולך ומתאזן. קומבארוב בועט בעיטה חופשית גובה מעל השער.

דקה 10: רוסיה נכנסת לקצב. קרז'אקוב נשלח בכדור עומק ורוי קארול יצא וקלט את הכדור, ספק מתוך הרחבה ספק מחוצה לה.

דקה 6: גם פטרסון מנסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לשער, אך בועט למרכז השער ואקינפייב קולט.

דקה 1: צפון אירלנד פותחת חזק. נורוורד ומק'גין כבר מסכנים את השער, אך אקינפייב הדף.

שחקן נבחרת רוסיה דימיטרי קומבארוב מול שחקן צפון אירלנד ניל מקגין. AP
הפסד מפתיע. קומבארוב מול מק'גין/AP

הרכבים

צפון אירלנד: רוי קארול, ארון יוז, קרייג קת'קרט, דניאל לפרטי, גארת' מקאולי, שיין פרגוסון, אוליבר נורווד, סטיבן דייויס, ג'יימי וורד, מרטין פטרסון, נייל מק'גין (קורי אוונס, 82).

רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', ואסילי ברזצוזסקי, אלן דזגוייב, דימיטרי קומבארוב, איגור דניסוב, רומן שירוקוב, דניס צ'רישב (אלכסנדר סמדוב, 52), ויקטור פאיזולין, אלכסנדר קרז'אקוב (דזיובה, 46).

מאמן נבחרת רוסיה פאביו קאפלו. GettyImages
יש מקום לדאגה. קאפלו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully