וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד שנה מהיום: הגביע העולמי בברזיל ייצא לדרך

הנבחרות עדיין נלחמות כדי להבטיח את מקומן, הבנייה מתנהלת בעצלתיים והמלחמה בפשע ובאלימות עולה מדרגה. תמונת מצב

זה הולך ומתקרב: היום (רביעי) בעוד שנה בדיוק יצא לדרך הגביע העולמי וברזיל המארחת כבר רוגשת ורועשת. בעוד ארבעה ימים יחל בברזיל גביע הקונפדרציות, שאמור להוות הכנה ומקרה מבחן לדבר האמיתי, ופיפ"א עוקבת בדריכות על מנת שתוכל להסיק את המסקנות לשנה הקרובה. במהלך המשחקים של גביע הקונפדרציות תיבדק איכותם של שישה איצטדיונים אשר יארחו גם משחקים במהלך המונדיאל.

אצטדיון מראקנה בריו דה ז'נרו ברזיל. רויטרס
פיפ"א עדיין לא התרצתה. המראקנה המחודש/רויטרס

לעת עתה, גם ההכנות והבנייה הנמרצת עוד לא ענתה על הציפיות. רק לפני מספר ימים קיומו של משחק הידידות בין ברזיל לאנגליה עמד בספק גדול ולמעשה היה בסכנת ביטול לאחר שאותרו כשלים בטיחותיים באיצטדיון המראקנה המיתולוגי, שעבר שיפוץ כללי רק לאחרונה. המראקנה אמור על פי התוכנית לארח את משחק הגמר של הטורניר, אך הפולמוס סביבו עדיין גדול ומחוצה לו יש עדיין פיגומים חשופים. שישה מתוך 12 הערים שיארחו משחקים בנו איצטדיונים חדשים והיתר שדרגו איצטדיונים קיימים, אך חלקם עוד לא מוכנים.

אחד הנושאים שמדירים שינה מעיני המארגנים הוא רמת הפשיעה והאלימות הגבוהה בברזיל, ובייחוד בריו דה ז'ניירו. לקראת הגביע העולמי מונתה ועדת מומחים מיוחדת על מנת לנסות ולמגר את התופעה ככל שניתן עד המשחקים, והכריזו על תוכנית בת שלושה שלבים.

ראשית הוכנסו לרחובות יחידת קומנדו צבאית המתמחה בלחימה בשטח אורבני, שמגבירה את האכיפה על סחר בנשק ובסמים. בשלב השני והשלישי הוכנסו כוחות משטרה מיוחדים שיאבטחו אזורים נרחבים בעיר. לא פחות מ-32 יחידות משטרתיות הוקמו במיוחד לקראת הגביע העולמי, ובמשטרת ריו מקווים כי עד פתיחת המשחקים יפעלו 40 יחידות כאלה שימנו 12,500 שוטרים (שיתפרסו על פני שטח המונה 1.5 מיליון איש).

האיצטדיון הלאומי בברזיליה, הגביע העולמי 2014. AP
הבנייה מתנהלת בעצלתיים. האיצטדיון על שם גארינצ'ה, שהוקם מחדש לכבוד הטורניר/AP
המשטרה והצבא של ברזיל פושטים במבצע נרחב על שכונת העוני "רוסיניה", ריו דה ז'נרוף במסגרת המאבק בפשיעה, 13 בנובמבר 2011. רויטרס
32 יחידות משטרתיות חדשות. שוטרים בפעולה בריו/רויטרס

הנבחרות עדיין נלחמות בשלבי המוקדמות על מנת להבטיח את מקומן בטורניר היוקרתי. הנה תמונת המצב המלאה בכל יבשת.

אירופה:

לרוב הנבחרות נותרו ארבעה משחקים עד לסיום בית המוקדמות. לחלקן הקטן שלושה או חמישה. איטליה, גרמניה, הולנד ושוויץ נראות בינתיים הכי קרובות לזכות בבתים שלהן ולהבטיח את הכרטיס הישיר, אבל עוד נותר זמן לשינויים ומהפכות. הראשונה מכל בית תלך ישירות למונדיאל. מבין הסגניות, השמונה הטובות ביותר יוגרלו לארבעה משחקי פלייאוף כפולים, החלשה תישאר בחוץ.

אוקיאניה:

בישבת הקטנה, המצב הכי פשוט. ניו זילנד חיסלה את הבית שכלל את ניו קלדוניה, טהיטי ואיי סולומון עם מאזן מושלם משישה משחקים והיא כבר ממתינה למפגש הפלייאוף הכפול מול הנבחרת שתסיים רביעית בבית של צפון ומרכז אמריקה.

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד. Ian Walton, GettyImages
קרוב להבטיח השתתפות באירוע. אריאן רובן/GettyImages, Ian Walton

צפון ומרכז אמריקה:

שש נבחרות נותרו והן משחקות בימים אלה בבית אחד בן עשרה מחזורים, מתוכו שוחקו ארבעה בלבד. קוסטה ריקה, ארצות הברית ומקסיקו מובילות את הבית נכון להיום, כאשר בסיומו, שלוש הראשונות יעפילו ישירות למונדיאל ואילו הרביעית (פנמה כרגע), תשחק במפגש פלייאוף כפול מול נציגת אוקיאניה, שכבר נקבעה: ניו זילנד. המשחקים ב-15 וב-19 בנובמבר.

דרום אמריקה:

אולי טורניר המוקדמות המתיש מכולם. כל נבחרת משחקת 16 פעמים, בית וחוץ מול כל יריבה. ארגנטינה מובילה בביטחה ותעלה, מצבן של קולומביה ואקוואדור נראה טובו על הכרטיס הרביעי הישיר נאבקות צ'ילה, ונצואלה, פרו ואלופת היבשת אורוגוואי, שנראית בצרות רציניות. היתרון בדרום אמריקה הוא שחצי מהנבחרות עולות למונדיאל, כאשר זו שתסיים חמישית את הבית תשחק במפגש פלייאוף כפול מול נציגת אסיה בנובמבר.

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
הוא כבר יכול לחייך, ארגנטינה קרובה לברזיל. מסי/AP

אסיה:

שני בתים של חמש נבחרות נותרו כרגע. יפן כבר הבטיחה את עלייתה וגם דרום קוריאה קרובה מאוד. על שני הכרטיסים הישירים שנותרו נאבקות בבית א' אירן ואוזבקיסטן ובבית ב' אוסטרליה ועומאן. שתי הנבחרות שיגיעו למקום השלישי בבתים האלה, ייפגשו למשחק פלייאוף כפול בספטמבר והמנצחת בו, תשחק בנובמבר במפגש כפול מול נציגת דרום אמריקה.

אפריקה:

40 נבחרות נאבקות כרגע בעשרה בתים של ארבע נבחרות כל אחד. ארבעה מחזורים בכל בית כבר נערכו, שניים עוד נותרו ובסיומם, הראשונה מכל בית תעלה לסיבוב האחרון. שם, ייערכו חמישה מפגשים כפולים (באוקטובר ונובמבר) ובסיומם, חמש נבחרות תעפלנה למונדיאל. לא מעט נבחרות כבר הודחו, חלק מהגדולות כמו דרום אפריקה, מרוקו וקמרון עדיין מסובכות ולא מובילות את הבתים שלהן כרגע. אולם כאמור, יש עוד מקום לתקן.

שחקן נבחרת חוף השנהב, דידייה דרוגבה. רויטרס
גם הוא כבר לא יכול לחכות. דידייה דרוגבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully