וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: אוליגרך רוסי, ממבקרי פוטין, "התאבד" בביתו

האוליגרך בוריס ברזובסקי, ממבקריו החריפים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נמצא מת בביתו שבבריטניה. חותנו טען כי היה שרוי בדיכאון. הוא שרד מספר ניסיונות התנקשות בעבר

בוריס ברזובסקי, איל הון רוסי בן 67 שנחשב למבקר חריף של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נמצא מת בביתו שבלונדון – כך דיווחה הערב (שבת) סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי ברזובסקי,ששרד מספר ניסיונות התנקשות בעבר, "התאבד". חותנו של האוליגרך אשר נמלט לבריטניה בשנת 2000 כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בתקופה האחרונה הוא היה שרוי בדיכאון, הסתגר בביתו ומיעט להיפגש עם מכריו. משטרת בריטניה חוקרת את נסיבות מותו.

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר בשידור בטלוויזיה הרוסית כי לפני כמה חודשים, העביר ברזובסקי מכתב לנשיא ובו הוא הודה שעשה שגיאות רבות, ביקש למחול לו על שגיאות אלה ולאפשר לו לשוב לרוסיה, כך דווח באתר החדשות הרוסי lenta.ru. הדובר לא אמר אם פוטין השיב למכתב.

בוריס ברזובסקי, אוליגרך שהתנגד לפוטין ונמצא מת בביתו בלונדון. רויטרס
בוריס ברזובסקי. משטרת בריטניה חוקרת את נסיבות מותו/רויטרס

ברזובסקי, לשעבר ממקורבי הקרמלין, הואשם בהונאה של הרשויות ברוסיה בהיקף של 1.9 מיליארד דולר. הוא היה חבר בחוג הפנימי של נשיא רוסיה לשעבר, בוריס ילצין, ושימש כיועצו הבכיר. הוא שימש כסגן מזכיר המועצה הרוסית לביטחון לאומי ומילא תפקיד מפתח ביישום הסכם השלום מ-1996, שהביא לסיום המלחמה הראשונה של רוסיה נגד המורדים בצ'צ'ניה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מוסקבה, דצמבר 2012. רויטרס
ברזובסקי ביקר את התנהלותו. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין/רויטרס

כמה שנים אחר כך, תוך ניצול שליטתו ברשת הטלוויזיה הארצית הגדולה ברוסיה ואמצעי תקשורת אחרים, סייע ברזובסקי לתכנן את מסע הבחירות שהביא לניצחונו של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה ב-2000. מאוחר יותר נעכרו היחסים בין האישים וברזובסקי עזב את רוסיה. מאז חקרו תובעים רוסים את עסקיו ובתי המשפט פירקו את אימפריית התקשורת שלו. עם השנים הפך ברזובסקי למבקר חריף של פוטין ולתומך בקיום משא ומתן מדיני בסוגיית צ'צ'ניה. ברזובסקי נולד כיהודי, עלה לישראל ב-1993 וקיבל אזרחות ישראלית. הוא עזב את הארץ ב-1994 וכמה שנים אחר כך ויתר על אזרחותו הישראלית ואף התנצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully