וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג חזר בו - מרתון ניו יורק לא יתקיים

3.11.2012 / 0:58

על רקע "סנדי" ובעקבות ביקורת כלפי ראש העיר, האירוע הגדול והרשמי של ניו יורק, אליו מגיעים כ-47,000 בני אדם, לא יתקיים לבסוף. מניין ההרוגים מהסופה בארה"ב עומד על 98

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שבתחילת השבוע הודיע ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, כי למרות הנזק הכבד שגרמה הסופה "סנדי" לעיר - המרתון הרשמי של ניו יורק ייערך כמתוכנן ביום ראשון הקרוב, אמש (שישי) הוא חזר בו. בלומברג הסביר כי הסיבה לביטול המרתון, שמארח מדי שנה כ-47.00 רצים מרחבי העולם ונחשב לאחד מאירועי הספורט הפופולריים בעיר ובארה"ב בכלל, היא המחלוקת שהתעוררה בעקבותיו וכן ביקורת שהופנתה כלפיו.

העיר ניו יורק מתאוששת מפגיעת הוריקן סנדי. ארה"ב, 31 באוקטובר 2012 – 1 בנובמבר 2012. AP
מנסים להתאושש. תושבי ניו יורק מתמודדים עם נזקי הסופה "סנדי"/AP

המבקרים טענו כי תשומת לבם של כוחות השיטור והחילוץ תופנה בעיקר לרצי המרתון וניווט נהגי תושבי העיר, זאת על חשבון שיקום העיר וסיוע לאנשים נצרכים בשל נזקי הסופה. בלומברג אמנם אמר כי התחרות לא תגזול את כוחות החילוץ מלטפל בנזקי הסופה, אך ציין כי "אי אפשר לתת למחלוקת על אירוע ספורטיבי – גדול ככל שיהיה – להסיח את תשומת הלב מהעבודה החשובה שצריכה לעשות בעקבות נזקי 'סנדי'".

מיד לאחר ההודעה בשבוע שעבר על קיום המרתון כסדרו, פורסמו באינטרנט עצומות הקורות לרצים להחרים את המרוץ, או לפקוד אותו אך לרוץ דווקא בכיוון ההפוך לאות מחאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הצפות ברחבי העיר ניו יורק בשולי הוריקן סנדי. ארה"ב, 30-31 באוקטובר 2012. רויטרס
עיקר הטענות היו כי כוחות השיטור והחילוץ יתעסקו במרתון במקום בשיקום העיר וסיוע לנזקקים/רויטרס

בינתיים, מניין ההרוגים כתוצאה מהסופה "סנדי" בקנדה ובארצות הברית עלה ל-98. ממשטרת ניו יורק נמסר כי בעיר נהרגו 40 בני אדם, כשלפחות מחציתם נהרגו באי סטייטן איילנד. בסופה נהרגו לפחות 69 אזרחי האיים הקריביים, 54 אזרחי האיטי ו-11 אזרחי קובה. במקביל, עדיין ארבעה מיליון בתים מנותקים מהחשמל, וייאלצו לחכות עוד שבוע עד לחיבורם מחדש. חברת החשמל הודיעה כי החשמל ישוב לרוב הלקוחות רק בסוף השבוע הבא בעקבות נזק בלתי צפוי שגרמה הסופה. במנהטן, צפוי החשמל לחזור ללקוחות שנותקו עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully