וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ענק: גרמניה הוליכה 0:4, שבדיה השוותה ל-4:4

קאמבק דרמטי לשבדים: כבשו רביעיה בחצי שעה והשוו בתוספת הזמן. שער של ז'ירו סידר לצרפת 1:1 בספרד. איטליה-דנמרק 1:3

שלושת המחזורים הראשונים במוקדמות גביע העולם בברזיל 2014 ממש לא הכינו אותנו לסערה הגדולה. מה שקרה הערב (שלישי) במחזור המשחקים היה סנסציוני/דרמטי/הירואי, תבחרו את המילה אתם. שבדיה חזרה מ-4:0 ל-4:4 מדהים מול גרמניה בברלין, כשהמארחת מוליכה עד הדקה ה-63, והשבדים משווים בתוספת הזמן.

עוד הערב: אלופת העולם ספרד שמטה יתרון בעצמה וסיימה ב-1:1 ביתי מול צרפת, שנהנתה משער של אוליבייה ז'ירו בדקה ה-93. איטליה ניצחה 1:3 את דנמרק, הולנד עשתה את שלה עם 1:4 ברומניה, ורק המשחק של אנגליה מול פולין בוורשה נדחה בשל מזג האוויר הסוער בבירת פולין.

שחקני נבחרת שבדיה עם רסמוס אלם (מימין). Frank Augstein, AP
פשוט מדהים! אלם חוגג/AP, Frank Augstein

בית א'

קרואטיה - ווילס 0:2

הנבחרת של איגור שטימץ הצליחה לעשות את העבודה שלה, די כצפוי יש לומר. הקרואטים ניצחו די בקלות 0:2 את ווילס החלשה ושיפרו את מאזן הנקודות שלהם ל-10 נקודות אחרי ארבעה מחזורים, בזכות שערים של מריו מנדז'וקיץ' ואדוארדו. ווילס החלשה עם שלוש נקודות בלבד עד כה.

בדקה ה-27 הצליחו הקרואטים לעלות ליתרון אחרי שער מוזר מאוד. שוער ווילס יצא לכדור ובעט אותו היישר על גופו של מריו מנדז'וקיץ'. חלוץ באיירן נותר לבד מול שער ריק ובעט פנימה את ה-0:1. אדוארדו הכפיל את היתרון הקרואטי בדקה ה-57 לאחר שנגיחה של איבן פרישיץ' לא נהדפה טוב והחלוץ ממוצא ברזילאי דחק פנימה את ה-0:2.

מקדוניה - סרביה 0:1

הנבחרת האורחת ממשיכה להידרדר. סרביה, שספגה תבוסת 3:0 ביתי לבלגיה במחזור האחרון, הפסידה הפעם 1:0 למקדוניה המתקדמת והיא עם ארבע נקודות בלבד אחרי ארבעה משחקים. אגים איבראימי כבש את השער היחיד במשחק מפנדל בדקה ה-59. מקדוניה עם ארבע נקודות גם היא אחרי ארבעה מחזורים, אבל מעבר לכל נראה שהיא פשוט שמחה לשבש את התכניות של סרביה, שאיבדה גם את ננאד טומוביץ' בכרטיס אדום בדקה ה-58.

בלגיה - סקוטלנד 0:2

אמנם זה הלך לה מעט יותר קשה הפעם, אבל גם כך החבורה של מארק וילמוטס הצליחה לעשות את העבודה ולרשום עוד ניצחון יקר מאוד בדרך אולי למונדיאל 2014. כריסטיאן בנטקה בדקה ה-69 ו-וינסנט קומפאני בדקה ה-71 סידרו לבלגיה את הניצחון השני תוך ארבעה ימים והיא כרגע עם 10 נקודות, כמו קרואטיה ושתיהן בפסגה.

אדוארדו דה סילבה, נבחרת קרואטיה. רויטרס
ניצחון קל וחלק. אדוארדו/רויטרס

בית ב'

צ'כיה - בולגריה 0:0

הנבחרת האורחת ממשיכה להיות אחת מההפתעות החיוביות של מוקדמות מונדיאל 2014. אחרי שהוציאה 2:2 מאיטליה ו-1:1 מדנמרק, הצליחה בולגריה לחזור גם מפראג עם נקודה אחת יקרה ועדיין יש לה סיכוי לאיים על המקום הראשון, מה שנראה פחות סביר, אבל בעיקר על המקום השני. לבולגריה יש כרגע שש נקודות מארבעה משחקים, בעוד צ'כיה עם חמש אחרי שלושה משחקים.

איטליה - דנמרק 1:3

האזורי הצליחו לפרק עוד מוקש שעמד בפניהם בדמות משחק לא פשוט בכלל מול הנבחרת המוכשרת של מורטן אולסן. איטליה הצליחה לנצח 1:3 בבית את דנמרק, ושיפרה את המאזן שלה ל-10 נקודות בארבעה משחקים הרבה בזכות עוד הופעת ענק של אנדראה פירלו המצוין. דנמרק עם שתי נקודות בלבד אחרי שלושה מחזורים ובצרות קשות.

בדקה ה-32 הצליחה איטליה לעלות ליתרון אחרי שמריו באלוטלי הסתבך ואיכשהו הצליח להעביר את הכדור לריקארדו מונטוליבו, וקשר מילאן בעט כדור מצוין מ-18 מטר לפינה הקרובה כדי להכניע את השוער הדני ולשמח את הקהל הביתי שלו. האזורי הכפילו את היתרון בדקה ה-37 כשהגבהה של אנדראה פירלו מאגף ימין מצאה את דניאלה דה רוסי, שנגח מצוין פנימה את ה-0:2. דנמרק הצליחה לאזן ממש בירידה לחדרי ההלבשה לאחר שכדור רוחב הגיע לוויליאם קביסט וקשר שטוטגרט בעט מהאוויר נהדר לפינה כדי לקבוע 1:2. כבר בתחילת המחצית השנייה הורחק פאבלו אוסבלדו אחרי ששלח מרפק לעבר פניו של אחד משחקני דנמרק וראה אדום. בדקה ה-54 כבשה איטליה את השלישי אחרי הקפצה מצוינת קדימה של פירלו שמצאה את באלוטלי, שהמשיך בנגיעה אחת פנימה וזה 1:3.

מסוט אוזיל שחקן נבחרת גרמניה. Martin Rose, GettyImages
הלם. אוזיל בשוק/GettyImages, Martin Rose

בית ג'

גרמניה - שבדיה 4:4

דקה 62 באצטדיון האולימפי בברלין, הנאציונל מנשאפט מובילים 0:4 על שבדיה ונראים בדרך לטיול קל. מי היה מאמין באותם הרגעים שאנחנו בדרך לצפות באחת הסנסציות הגדולות שנראו בכדורגל העולמי בשנים האחרונות? שבדיה הצליחה לחזור מהקבר עם 4:4 הירואי אחרי שער של ראסמוס אלם בדקה ה-93. גרמניה, שכבר ראתה איך היא שומרת על המאזן המושלם, איבדה לראשונה נקודות במשחק מוקדמות אחרי 13 משחקים ברציפות, ויש לה עכשיו רק 10 נקודות, בעוד לשבדים יש שבע משלושה משחקים. לא פלא שבסיום המשחק האוהדים הגרמנים קראו קריאות בוז וגם הקנצלרית אנגלה מרקל נראתה בהלם מוחלט.

גרמניה עלתה ליתרון כבר בדקה השמינית כשמסירת עומק של פיליפ לאהם למרקו רויס נגמרה במסירה של קשר דורטמונד למירוסלב קלוזה, שבנגיעה אחת בעט טיל לחיבורים וכבש את ה-66 שלו בנבחרת גרמניה, שניים פחות משיאו של גרד מילר. בדקה ה-15 הגיע השני ושוב זה היה מירו קלוזה. הפעם אחרי מהלך פשוט גאוני שנגמר במסירת רוחב של רויס לקלוזה, שבעט ונבלם, אך בעט שוב ודחק פנימה את ה-0:2. עוד שער אחד כדי להפוך לכובש המצטיין בתולדות נבחרת גרמניה. בדקה ה-39 כבשו הגרמנים את השלישי כשתומאס מולר הוריד בנגיחה לפר מרטסאקר, שבעט מהאוויר פנימה את שערו השני בנבחרת אי פעם.

בדקה ה-56 כבשה גרמניה את הרביעי כשהגבהה של מולר מצאה את אוזיל, שבעט נהדר מהאוויר את ה-0:4 הענק. ואז התחיל השיגעון. בדקה ה-62 הצליחה שבדיה לצמק מעט כשמסירת עומק של קים קלסטרום מצאה את איברהימוביץ', שבעט מצוין פנימה את ה-1:4. בדקה ה-65 קיבלנו פתאום משחק. מיקאל לוסטיג קיבל מסירה ארוכה, שעברה מעל באדשטובר, והגיע לשחקן סלטיק שבעט מזווית חזקה, כדור שחדר פנימה אחרי טעות של מנואל נוייר וזה 2:4. לא להאמין, אבל בדקה ה-76 אנחנו כבר ב-3:4. אלכס קצ'ניקליץ' העביר מסירת רוחב ליוהאן אלמנדר, שבעט בנגיעה לפינה הרחוקה וקבע 3:4. בדקה ה-93 הצליחה שבדיה לאזן אחרי שזלאטן איברהימוביץ' שלח מרפק אל עבר ראשו של פר מרטסאקר, הכדור הגיע לראסמוס אלם, שבעט נהדר פנימה. 4:4 ענק.

משחקים נוספים:
איי פארו - אירלנד 4:1
לאירלנד: מרק ווילסון (46), ג'וני וולטרס (53), פול יוהאנס יוסטינוסן (עצמי, 73), דארן אודיי (83), לאיי פארו: אמביורן האנסן (63)

אוסטריה - קזחסטן 0:4
לאוסטריה: מרק יאנקו (24 ו-63), דויד אלאבה (71), מרטין הרניק (90)

רפאל ואן דר וארט שחקן נבחרת הולנד. Vadim Ghirda, AP
נמצא בכושר נהדר. ואן דר וארט/AP, Vadim Ghirda

בית ד'

רומניה - הולנד 4:1

נכון ששתי הנבחרות הגיעו למשחק עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות בשלושה משחקים, אבל אף אחד לא באמת חשב ששתיהן באותה הרמה. הולנד הגיעה לבוקרשט ורשמה משחק פשוט נהדר ו-1:4 ענק מול הנבחרת הרומנית, שנותרה חסרת אונים אבל עדיין במקום השני עם תשע נקודות מתוך 12 אפשריות.

בדקה החמישית בעט גבריאל טורג'ה כדור חופשי אדיר מ-22 מטר היישר למשקוף ההולנדי. חמש דקות חלפו והולנד הענישה. קרן של רפאל ואן דר וארט נהדפה לא טוב על ידי ציפריאן טטארושאנו, זה חזר לג'רמיין לנס שנגח מ-18 מטר כדור שפגע בבורצ'אנו וחדר פנימה, 0:1 להולנד. בדקה ה-29 הצליחה הולנד להכפיל את היתרון כשכדור חופשי של ואן דר וארט מצא את מרטינס אינדי לבד מול שער ריק והוא דחק פנימה את ה-0:2. בדקה ה-40 הצליחה רומניה לצמק כשמסירת עומק מצאה את ציפריאן מאריקה, שבעט מ-20 מטר כדור מצוין פנימה וקבע 1:2. אך בדקה ה-47 הצליחה הולנד לכבוש את השלישי לאחר שנרסינג הוכשל ברחבה. ואן דר וארט בעט את הפנדל טוב וקבע 1:3 לפני המחצית. בדקה ה-86 כבשה הולנד את הרביעי בזכות שער של רובין ואן פרסי אחרי בישול של לוסיאנו נרסינג והשלימה את החגיגה.

משחקים נוספים:
הונגריה - טורקיה 1:3
להונגריה: אדם שלאי (31 ו-50), זולטאן גרה (57, פנדל), לטורקיה: מלבוט ארדינק (22)

אנדורה - אסטוניה 1:0
לאסטוניה: אנדרס אופר (67)

רפאל ואן דר וארט שחקן נבחרת הולנד (ימין) מול בוגדאן סטאנצ'ו שחקן נבחרת רומניה. רויטרס
הרומנים כבר לא מושלמים/רויטרס

בית ה'

איסלנד - שוויץ 2:0

הנבחרת של אוטמר היצפלד ממשיכה לממש את הפוטנציאל שלה. שוויץ רשמה ניצחון שלישי בארבעה מחזורים במוקדמות והיא כבר עם 10 נקודות אחרי 0:2 מרשים מאוד באיסלנד. טרנקילו בארנטה משאלקה כבש את השער הראשון בדקה ה-66 אחרי בעיטה נהדרת מ-15 מטר זווית אלכסונית אחרי ערבובייה ברחבה. מריו גברנוביץ', שהיה שייך עד לא מזמן לשאלקה, כבש את השני בדקה ה-79 ולמעשה השלים שני משחקים ברציפות בהם הוא כובש בדקה ה-79. לאיסלנד יש כרגע 6 נקודות.

משחקים נוספים:
קפריסין - נורבגיה 3:1
לנורבגיה: ברדה האנגלנד (44), טריק אליונוסי (81, פנדל), ג'ושוע קינג (83), לקפריסין: אפסטטיוס אלונפטיס (42)

אלבניה - סלובניה 0:1
לאלבניה: אודיסה רושי (36)

שחקני בוסניה ודאד איביסביץ', אדין דז'קו. רויטרס
אחרי התיקו ביוון, חייבים לנצח בבית. דז'קו/רויטרס

בית ז'

בוסניה - ליטא 0:3

הנבחרת המקומית הגיעה למשחק אחרי פתיחת קמפיין מוצלחת מאוד, שכללה ניצחון 1:8 על ליכטנשטיין ו-1:4 על לטביה ו-0:0 מול יוון במחזור האחרון.

הבוסנים עלו ליתרון בדקה ה-28 כשמסירת עומק של מיראלם פיאניץ' מצאה את ודאד איבישביץ' וחלוץ שטוטגרט בעט מצוין פנימה את ה-0:1. בדקה ה-35 כבש אדין דז'קו את השני לאחר שקיבל מסירת רוחב מצוינת ובעט מ-12 מטר פנימה. פיאניץ' כבש את השלישי של בוסניה לאחר שקיבל מסירת רוחב מדז'קו, נותר חופשי לחלוטין בתוך הרחבה ובעט מ-10 מטר פס מצוין פנימה.

סלובקיה - יוון 1:0

הנבחרת היוונית ממשיכה לעשות שמות. פרננדו סנטוס ושחקניו יצאו למשחק חוץ קשה מאוד בסלובקיה והצליחו לחזור עם 0:1 מרשים במיוחד בזכות שער של לא אחר מאשר דימיטריוס סאלפינגידיס בדקה ה-63. ליוון יש עכשיו 10 נקודות אחרי ניצחון החוץ היקר הזה, וחשוב מכך, היא משאירה את סלובקיה עם שבע נקודות הרחק מאחוריה ומאחורי בוסניה המוליכות. אל תתפלאו אם נראה את יוון גם במונדיאל 2014.

משחק נוסף:
לטביה - ליכטנשטיין 0:2
ללטביה: נאוריס בולביטיס (29), אדגר גאורקס (77)

אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת (שמאל) עם פרנק ריברי. Daniel Ochoa De Olza, AP
איזה שער דרמטי. ז'ירו וריברי חוגגים/AP, Daniel Ochoa De Olza

בית ח'

אוקראינה - מונטנגרו 1:0

אנדריי באל עמד על הקווים במקומו של אולג בלוחין החולה, אבל לא רשם משחק שהוא ירצה לזכור יותר מדי. אוקראינה, שסיימה ב-0:0 אומלל מול מולדובה החלשה בשישי האחרון, שוב לא הצליחה לנצח ואפילו הפסידה בבית למונטנגרו שנהנתה משער של דיאן דמיאנוביץ' בדקה ה-45 ולאורחת יש כעת שבע נקודות.

סרחיו ראמוס, נבחרת ספרד. רויטרס
איבדו יתרון, ויש לומר שבצדק מוחלט. ראמוס/רויטרס

בית ט'

ספרד - צרפת 1:1

24 ניצחונות ברציפות במשחקי מוקדמות, תשעה משחקים ללא ספיגה, ובסופו של דבר מסתבר שגם אלופת העולם ואולי הנבחרת הטובה בעולם היא פגיעה. ספרד סיימה ב-1:1 מול צרפת בעקבות שער של אוליבייה ז'ירו עמוק בתוספת הזמן. אם לומר את האמת, צרפת הייתה בהחלט ראויה לנקודה בוויסנטה קלדרון ואולי אפילו לכל השלוש, אחרי שנראתה הרבה יותר טוב מהמארחת לאורך רוב שלבי המשחק, ואף נפסל לה שער חוקי לחלוטין.

בדקה ה-10 נכנסה ספרד לבעיה רצינית כשדויד סילבה נפגע ונאלץ לבקש חילוף. סנטי קאסורלה מארסנל החליפו. בדקה ה-25 הצליחה אלופת העולם לעלות ליתרון לאחר שסרחיו ראמוס הגיע ראשון לכדור קרן ונגח לקורה. הכדור חזר אליו אחרי מסירת רוחב והוא בעט טיל פנימה וזה 0:1.

בדקה ה-39 הצליחה האורחת לאזן כשנגיחת רוחב של בנזמה הגיעה למנז, שנגח פנימה. השופט פסל את השער שלא בצדק וקיפח את צרפת. בדקה ה-41 קיבלה ספרד פנדל לאחר שלורן קוסיינלי הכשיל ברחבה את פדרו. פברגאס בעט את הפנדל בצורה אומללה והוגו לוריס הדף. צרפת לחצה בכל המחצית השנייה, הגיעה לאינספור הזדמנויות והצליחה למצוא את השוויון בדקה ה-90. חואנפראן איבד למוסא סיסוקו, ששעט קדימה, הכניס מסירת עומק לפרנק ריברי, הקוסם של באיירן מינכן מצא את אוליבייה ז'ירו המחליף בהגבהה נהדרת, וחלוץ ארסנל המשיך בנגיחה מושלמת לפינה כדי לקבוע 1:1 דרמטי.

בלארוס - גאורגיה 0:2
לבלארוס: רנאן ברסאן (6), סטניסלב דראגון (23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully