וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: 1:2 לארגנטינה בצ'ילה

מסי והיגואין כבשו תוך שלוש דקות לאלביסלסטה, שמתקרבים ל-2014. אורוגוואי הושפלה עם 4:1 בבוליביה, פרגוואי-פרו 0:1

אחרי הדרמות שסיפקו משחקי המוקדמות ברחבי אירופה, הגיע תורם של הנבחרות הדרום אמריקאיות להמשיך במאבק על ארבעת הכרטיסים הישירים לטורניר שייערך בברזיל ב-2014. במוקד המחזור התשיעי, ארגנטינה השיגה 1:2 גדול בצ'ילה, משערים של ליאונל מסי וגונסאלו היגואין. עוד קודם לכן אורוגוואי הושפלה עם תבוסה 4:1 בבוליביה והמשיכה לאבד גובה במאבק על הכרטיס לגביע העולמי. ונצואלה נפרדה ב-1:1 מאקוואדור ואילו פרגוואי ניצחה 0:1 את פרו.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. luis hidalgo, AP
עוד ניצחון בדרך לברזיל. מסי/AP, luis hidalgo

צ'ילה - ארגנטינה 2:1

האלביסלסטה עשו עוד צעד בדרך להבטחת מקומם במונדיאל, בפעם ה-11 ברציפות. הנבחרת של אלחנדרו סאבלה רשמה משחק שביעי ברציפות ללא הפסד ולמרות שהיא שוב לא הציגה יכולת מדהימה, נראה שארגנטינה סופסוף פיתחה מעט אופי.

האורחים עקצו פעמיים תוך 150 שניות, וזה הספיק. בדקה ה-28, כדור עומק נהדר של פרננדו גאגו מצא את ליאונל מסי ברחבה. הפרעוש עצר, התעלם משני מגנים צ'ילאנים ושלח לרשת את שערו ה-31 בנבחרת והשלישי תוך ימים ספורים אחרי הצמד מול אורוגוואי.

בדקה ה-31 זה כבר היה 0:2, עם מהלך תוצרת ריאל מדריד. אנחל די מריה מצא את חברו לקבוצה גונסאלו היגואין הרחק באגף ימין ו'פיפיטה' חתך למרכז, עבר צמד שחקנים ושלח כדור נהדר בשמאל אל החיבורים. שער גדול לחלוץ, שכבש שלושער מול צ'ילה בסיבוב הראשון והיה בכלל בספק למשחק בשל פציעה.

המארחים התאוששו אחרי צמד הספיגות המהירות וניסו לחזור למשחק, אבל ללא ארתורו וידאל המורחק, זה היה גדול עליהם. אלכסיס סאנצ'ס וחבריו נותרו מתוסכלים, עד שדקה וחצי בתוך תוספת הזמן פליפה גוטיירס מצא את הרשת בבעיטה מקרוב.

השער המצמק לא עזר לצ'ילה, שספגה הפסד שלישי רצוף במוקדמות וירדה למקום השישי בבית, עם 12 נקודות, בדיוק כמו לרביעית ונצואלה ולחמישית אורוגוואי. ארגנטינה משייטת בצמרת, עם 20 נקודות.

קרלוס סאוסדו שחקן נבחרת בוליביה. Juan Karita, AP
השפיל את אורוגוואי. סאוסדו/AP, Juan Karita

בוליביה - אורוגוואי 1:4

אלופת דרום אמריקה ממשיכה בצניחה החופשית שלה, והפעם התבזתה עם תבוסה בלה פאס מול בוליביה, שמצידה חגגה ניצחון ראשון בכל מפגשיה מול אורוגוואי מאז קופה אמריקה 1997. הבוליביאנים לא יעפילו למונדיאל קרוב לוודאי, אך ראויים לכל המחמאות על הופעה נפלאה שהותירה את הסלסטה אומללה עם נקודה אחת מארבעת המשחקים האחרונים (יחס שערים מביך של 12:2) וכשהכרטיס לברזיל, שנראה כל כך בטוח במחזורי המוקדמות הראשונים, נמצא בסכנה מוחשית. גם היעדרותם של דייגו לוגאנו, דייגו גודין ומרטין קאסרס מההגנה לא יכולה להוות תירוץ לתצוגה העלובה.

קרלוס סאוסדו גלש כדי לדחוק קרן של רודי קרדוסו כבר בדקה השישית והעניק יתרון מהיר למארחים, אשר בהגנתם פתחו רונלד ראלדס (אקס מכבי תל אביב) ולואיס גוטיירס (אקס עירוני קרית שמונה). הלחץ נמשך, ובדקה ה-27 היה זה גואלברטו מוחיקה שהפציץ כדור חופשי לרשת של פרננדו מוסלרה חסר האונים. סאוסדו המשיך להיות במקום הנכון ובזמן הנכון גם במחצית השנייה, כשדחק בדקה ה-50 לאחר עוד מצב נייח והשלים שלושער אדיר בנגיחה בדקה ה-55 מבישול שלישי של קרדוסו. לואיס סוארס צימק בבעיטה חופשית בדקה ה-81, אך לא עשה יותר מזה יחד עם דייגו פורלאן ואדינסון קבאני שנכנכס כמחליף. איזה ערב משפיל לוושינגטון טבארס ושחקניו.

חוליו דה סילבה (משמאל) איבן פיריס שחקני נבחרת פרגוואי. jorje saenz, 551
סופסוף ניצחון לפרגוואי. חואן דה סילבה/551, jorje saenz

פרגוואי - פרו 0:1

משחק בין שתי נועלות הבית, שהיו זקוקות נואשות לנקודות על מנת לשמור לעצמן סיכוי כלשהו לעלות למונדיאל, הלך לאלבירוחה, בזכות שער נגיחה בודד של פבלו אגילאר בדקה ה-53. סגנית אלופת היבשת קטעה רצף של חמישה הפסדים במוקדמות וגם נקמה בנבחרת שניצחה אותה 0:2 בסיבוב הקודם. זה עדיין רחוק מלהספיק, שכן פרגוואי נועלת את הבית עם שבע נקודות, אחת פחות מפרו.

חואן ארנגו נבחרת ונצואלה חוגג שער עם רוברטו רוסאלס. Fernando Llano, AP
שער ענק של ארנגו לא הספיק לונצואלה/AP, Fernando Llano

ונצואלה - אקוואדור 1:1

אכזבה גדולה לונצואלה, שקיוותה לצבור שלוש נקודות ולהתקדם בטבלה במשחק הצמרת המפתיע הזה, אבל נאלצה להסתפק בתיקו בלבד. זה נפתח בצורה מדהימה עבור המארחת, כשחואן ארנגו הניף בדקה השישית את הרגל ומ-30 מטרים ירה כדור אדיר אל בין החיבורים. אלא שבדקה ה-24, ההגנה לא הסתדרה היטב עם כדור קרן וסגונדו קסטיו ניצל זאת כדי לכבוש מתוך הרחבה ולקבוע חלוקת נקודות. אקוואדור במקום השני בבית עם 17 נקודות, ונצואלה רביעית עם 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully