וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דידייה דשאן: "אנחנו יכולים לחזור עם משהו מספרד"

מאמן צרפת אופטימי לקראת אלופת העולם (21:00, ספ' 1 ו-HD). גרמניה מול שבדיה, קלוזה מפרגן לרויס, איטליה-דנמרק

שלושה מחזורים כבר מאחרינו, העניינים מתחילים להתחמם וכבר מחר (שלישי) נקבל כמה משחקים משמעותיים מאוד ולוהטים במוקדמות הגביע העולמי 2014 בברזיל. במוקד יעמוד כמובן הקרב בין ספרד לצרפת בבית ט', אבל גם מעבר לכך יהיו משחקים מסקרנים מאוד. בבית ג', תארח גרמניה את שבדיה, בבית ב' תארח איטליה את דנמרק, צ'כיה תשחק מול בולגריה. בבית ד', תצא הולנד למשחק חוץ קשה מול רומניה. בבית ח' תצא אנגליה למשחק חוץ קשה מאוד מול פולין.

שחקני נבחרת ספרד צ'אבי, ג'ורדי אלבה. Claudio Villa, GettyImages
מצפה להם קרב קשה. צ'אבי ואלבה/GettyImages, Claudio Villa

בית א'

קרואטיה - ווילס (ג', 20:00)

הנבחרת של איגור שטימץ השיגה ניצחון 1:2 קשה מאוד במקדוניה במחזור האחרון ויש לה כרגע שבע נקודות מתשע אפשריות, ממש כמו בלגיה שמוליכה את הבית. קרואטיה תנסה לרשום ניצחון במשחק בו היא מגיעה כפייבוריטית ברורה, מול ווילס הבינונית ועוד בבית. הנבחרת של גארת' בייל, ארון ראמזי וחבריהם. ווילס אמנם הצליחה לחזור מפיגור במשחק הטעון מול סקוטלנד ולנצח 1:2 בזכות צמד של כוכב טוטנהאם, אבל אלו שלוש הנקודות היחידות שלה בקמפיין עד כה לאחר שהובסה 6:1 על ידי סרביה והפסידה 2:0 לבלגיה.

מקדוניה - סרביה (ג', 20:30)

סטירת לחי מצלצלת קיבלה הנבחרת הסרבית במחזור האחרון, כשהובסה בבית 3:0 על ידי בלגיה ונותרה עם ארבע נקודות בלבד אחרי שלושה משחקים בשלב הבתים. סרביה תנסה לחזור לעצמה במשחק חוץ לא פשוט בכלל מול מקדוניה בחוץ. אמנם הנבחרת של צ'דומיר יאנבסקי צברה נקודה אחת בלבד משלושה משחקים, אבל היא נבחרת בכלל לא רעה שהפסידה פעמיים בתוצאות דחוקות לקרואטיה (1:0 בחוץ ו-2:1 בבית) וסיימה ב-1:1 בחוץ מול סקוטלנד. החיים של סרביה ממש לא הולכים להיות פשוטים.

בלגיה - סקוטלנד (ג', 20:45)

כמה שנים כבר שאנחנו שומעים על הכישרונות הגדולים שצומחים בבלגיה, ועכשיו נראה שסוף סוף העניינים מתחברים שם. בלגיה רשמה את אחד מניצחונות החוץ הגדולים שלה בשנים האחרונות במחזור האחרון, כשחזרה מבלגרד עם 0:3 מרשים מאוד על סרביה, ותנסה להמשיך במומנטום הזה ולשפר את מאזן הנקודות שלה ל-10 גם מול סקוטלנד החלשה, שהשיגה עד כה שתי נקודות, שתיהן בבית, והיא נמצאת במקום האחרון.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. Marko Drobnjakovic, AP
ימשיכו בכושר המצוין? שחקני בלגיה/AP, Marko Drobnjakovic

בית ב'

צ'כיה - בולגריה (ג', 20:00)

אחד הבתים הכי מסקרנים ואיכותיים באירופה הוא בית ב', שמספק לנו קרבות חזקים מאוד בכל מחזור. אחד מהם הולך להיות בפראג, במשחק בו צ'כיה תארח את בולגריה. הנבחרת המקומית מגיעה למפגש עם ארבע נקודות משני משחקים, אחרי שסיימה ב-0:0 בחוץ מול דנמרק וניצחה 1:3 בבית את מלטה החלשה. מנגד, בולגריה מרשימה בינתיים ויש לה חמש נקודות משלושה משחקים, כשהיא מסיימת ב-2:2 ביתי מול איטליה וב-1:1 מול דנמרק, כשלכך היא מוסיפה 0:1 על ארמניה. האורחת תיאלץ להסתדר ללא איבן בנדלובסקי, שהורחק ב-1:1 מול דנמרק.

איטליה - דנמרק (ג', 20:45)

אחד המשחקים המסקרנים ביותר שצפויים לנו במחזור הרביעי ייערך בסן סירו. איטליה, שהשיגה עד כה שבע נקודות מתוך תשע אפשריות כשהיא שומטת שתי נקודות ב-2:2 בבולגריה במחזור הראשון, תארח את דנמרק. לסקנדינבים יש עד כה שתי נקודות, לאחר שסיימה ב-1:1 בחוץ מול בולגריה במחזור האחרון וב-0:0 ביתי מול צ'כיה במחזור הפתיחה. האזורי ודאי מקווים שפאבלו אוסבלדו המצוין ימשיך בכושר הטוב שלו וגם אנדראה פירלו יספק עוד משחק לפנתאון.

שוער איטליה ויובנטוס ג'אנלואיג'י בופון עלול להחמיץ את המשחק בשל מתיחה במפשעה. "זו מתיחה קלה כמו רבות אחרות, אז אני רגוע", אמר השוער, "אני אמור להחלים תוך יום או יומיים". מי שעשוי לתפוס את מקומו של בופון הוא מורגן דה סאנקטיס מנאפולי, כמה ימים לפני מפגש הענקיות בין השתיים בליגה. "יובנטוס נגד נאפולי? אני מרוכז רק במשחק הנבחרת ורק מיום רביעי אחשוב על המשחק מול נאפולי", אמר בופון.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים שער עם דניאלה דה רוסי (במרכז). רויטרס
מפגש מסקרן מול דנמרק. שחקני איטליה/רויטרס

בית ג'

גרמניה - שבדיה (ג', 20:45)

הנאציונל מנשאפט רשמו משחק חוץ מדהים ביום שישי האחרון, כשחזרו מדאבלין עם 1:6 ענק על אירלנד. לגרמניה יש עד כה מאזן מושלם של תשע נקודות משלושה משחקים, כולל ניצחון חוץ באוסטריה וניצחון ביתי מול סן מרינו ועכשיו הם ינסו לשמור על מאזן מושלם גם מול זלאטן איברהימוביץ' וחבריו בברלין. לשבדים אמנם יש שני ניצחונות בשני משחקים עד כה, אבל הם רחוקים מלהרשים עם 1:2 בחוץ על איי פארו אחרי שכבר חזרו מפיגור וניצחו 0:2 קשה מאוד את קזחסטן במשחק הראשון שלהם.

"זלאטן הוא חלוץ מדהים, שחקן שלם ומנהיג של הנבחרת שלו", אמר קפטן גרמניה פיליפ לאהם. מאמן גרמניה יואכים לב הוסיף: "שבדיה משחקת בסגנון אחר מאירלנד. היא מסוגלת לשחק כדורגל ולא רק להשתמש בכדורים ארועים". חלוץ גרמניה מירוסלב קלוזה בחר להחמיא לחברו מרקו רויס ואמר: "טכניקת הבעיטה שלו מדהימה. אם הייתי מסוגל לבעוט כמוהו, היו לי עוד שערים רבים".

משחקים נוספים:
איי פארו - אירלנד (ג', 19:00)
אוסטריה - קזחסטן (ג', 20:35)

מרקו רויס שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
ישמור על המומנטום? רויס/GettyImages

בית ד'

רומניה - הולנד (ג', 20:00)

איזה מפגש לוהט מצפה לנו בבוקרשט, בין שתי הנבחרות המושלמות היחידות שנותרו בבית ד'. רומניה המפתיעה הצליחה לחזור מאיסטנבול עם 0:1 מרשים במיוחד, כשלפני כן ניצחה 0:4 את אנדורה וגברה 0:2 בחוץ על אסטוניה. עכשיו הרומנים ינסו להפתיע גם את נבחרת האורנג', שבינתיים רק מטיילת והשיגה בעצמה תשע נקודות מתשע אפשריות, כשהיא עם מאזן שערים של 1:9 עד כה. הולנד יודעת שניצחון חוץ ייתן לה דחיפה משמעותית מאוד לקראת המשך הקמפיין, וינטרל את מי שמסתמנת כיריבה הכי גדולה שלה על עלייה למונדיאל.

"הייתי חותם על ההתחלה הזו עם שלושה ניצחונות, אבל אני מעט מאוכזב מהתוצאה בין טורקיה לרומניה", אמר ואן חאל, "קיוויתי שיהיה שם תיקו כי עכשיו אחרי שרומניה ניצחה, יהיה לנו קשה יותר נגדה". אריאן רובן כמובן ימשיך להיעדר, כשגם רובן שאקן שהחליף אותו במשחק האחרון צפוי להחמיץ את המשחק בבוקרשט, שצפוי להיות לעיני 55 אלף צופים.

משחקים נוספים:
הונגריה - טורקיה (ג', 20:30)
אנדורה - אסטוניה (ג', 19:00)

רפאל ואן דר וארט שחקן נבחרת הולנד (מימין) עם קלאס יאן הונטלאר. AP
ימשיכו לחייך? הונטלאר ו-ואן דר וארט/AP

בית ה'

איסלנד - שוויץ (ג', 20:30)

גם בבית ה' צפוי קרב מסקרן מאוד בין שתי המוליכות ואלו שנראות כמו המועמדות ללכת עד הסוף ולהילחם על המקום הראשון והכרטיס לגביע העולמי. שוויץ שמטה שתי נקודות יקרות מאוד מול נורבגיה במחזור האחרון כשכבשה בדקה ה-79 וספגה שוויון כבר אחרי שתי דקות וכרגע יש לאוטמר היצפלד ונבחרתו שבע נקודות. עכשיו, שרדאן שאקירי וחבריו ינסו להוציא שלוש נקודות מול איסלנד המפתיעה ברקוויאק. הסקנדינבים מגיעים למשחק עם שש נקודות ואחרי ניצחונות על נורבגיה ואלבניה, אבל גם אחרי הפסד חוץ מאכזב מאוד מול קפריסין החלשה.

משחקים נוספים:
קפריסין - נורבגיה (ג', 20:00)
אלבניה - סלובניה (ג', 20:45)

שרדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ מול טאריק אליונוסי שחקן נבחרת נורבגיה. רויטרס
רוצים לשמור על הפסגה. שאקירי מימין/רויטרס

בית ז'

בוסניה - ליטא (ג', 20:00)

הנבחרת המקומית מגיעה למשחק אחרי פתיחת קמפיין מוצלחת מאוד, שכללה ניצחון 1:8 על ליכטנשטיין ו-1:4 על לטביה ו-0:0 מול יוון במחזור האחרון. בוסניה, שמוליכה את הבית עם שבע נקודות ומאזן שערים מעולה, תנסה לשמור על המקום שלה גם אחרי משחק הבית בו היא תארח את ליטא. האורחת נמצאת במקום הרביעי עם ארבע נקודות אחרי שלושה מחזורים.

סלובקיה - יוון (ג', 20:30)

הנבחרת המקומית בסך הכל עומדת בציפיות ממנה עד כה בטורניר וגם לה יש שני ניצחונות צפויים (ליכטנשטיין ולטביה) ותיקו אחד. עכשיו סלובקיה מגיעה לעימות חזיתי מול אחת המתחרות שלה על אחד משני המקומות הראשונים בבית. גם ליוון יש בינתיים שבע נקודות, אחרי שניצחה פעמיים וסיימה ב-0:0 ביתי מול בוסניה בשישי.

משחק נוסף:
לטביה - ליכטנשטיין (ג', 19:00)

שחקני סלובקיה חוגגים עם מארק האמשיק (במרכז). רויטרס
משחק מסקרן מאוד. שחקני סלובקיה/רויטרס

בית ח'

אוקראינה - מונטנגרו (ג', 20:00)

הנבחרת המקומית אכזבה מאוד במחזור האחרון כשסיימה ב-0:0 מול מולדובה בחוץ, שהגיע דווקא אחרי שהציגה משחק ראשון מצוין והובילה לאורך כל המשחק מול אנגליה בחוץ וספגה שוויון רק בדקה ה-87 מפנדל של פרנק למפארד. אוקראינה תנסה להשיג ניצחון ראשון במשחק בית לא פשוט בכלל בקייב מול מונטנגרו, לה יש בינתיים ארבע נקודות אחרי שני משחקים. המונטנגרים סיימו ב-2:2 מול פולין במחזור הפתיחה וטיילו ל-0:6 בסן מרינו במחזור השני.

פולין - אנגליה (ג', 21:00)

נבחרת שלושת האריות מגיעה למשחק החוץ הקשה בוורשה עם שבע נקודות מתשע אפשריות, אותן השיגה עם שני ניצחונות צפויים למדי (מולדובה בחוץ וסן מרינו בבית) ותיקו ביתי מול אוקראינה. עכשיו, אנגליה תנסה להשיג ניצחון חוץ במגרש קשה מאוד, ניצחון שייתן לה דחיפה משמעותית לקראת המשך המוקדמות. רוי הודג'סון ייאלץ להסתדר ללא תיאו וולקוט, שנפצע בדקות הראשונות מול סן מרינו ושוחרר מסגל הנבחרת. מנגד, פולין מגיעה מעודדת אחרי ניצחון על דרום אפריקה במשחק ידידות ביום שישי האחרון. לפולנים יש עד כה ארבע נקודות אחרי תיקו במונטנגרו וניצחון ביתי צפוי על מולדובה והם יחפשו ניצחון מול אנגליה אחרי 39 שנים. למעשה ב-17 המפגשים האחרונים בין שתי הנבחרות, ניצחה אנגליה ב-10, בעוד שבעה הסתיימו ללא הכרעה.

"העובדה שלא הכנעתי את ג'ו הארט בליגת האלופות לא אומרת שלא אכניע אותו במשחק הנבחרות", אמר חלוץ פולין ודורטמונד רוברט לבנדובסקי על השוער האנגלי, "זה לא מדאיג אותי. זה משחק אחר והזדמנות נוספת לכבוש מול הארט. הוא שוער מצוין, אבל ניתן להכריע אותו כמו כל אחד אחר. אין ספק שאנגליה פייבוריטית, אבל אנחנו רוצים להפתיע ולנצח. זה הולך להיות קשה מאוד, אבל לפעמים יש דברים לא צפויים בכדורגל".

קפטן נבחרת אנגליה סטיבן ג'רארד. רויטרס
הנה הוא חוזר. ג'רארד/רויטרס

בית ט'

ספרד - צרפת (ג', 21:00)

אין ספק שזה המפגש הכי מסקרן במחזור המשחקים, אולי המרתק ביותר בכל שלב הבתים של מוקדמות הגביע העולמי. אלופת העולם ואירופה מארחת את הטריקולור בשחזור רבע גמר יורו 2012, בו ניצחו הלה רוחה 0:2. שתי הנבחרות מגיעות למשחק עם מאזן מושלם של שש נקודות אחרי שני משחקים. ספרד טיילה בשישי האחרון עם 0:4 קל מאוד במינסק על בלארוס, בעוד צרפת זייפה במשחק אימון והפסידה 1:0 ליפן.
אם מעיפים מבט על הסטטיסטיקה לקראת המשחק, אין ספק שהנבחרת המקומית יכולה להיות מעודדת. ספרד ניצחה את צרפת בכל אחד משלושת המפגשים האחרונים בין השתיים ולא הפסידה בתשעת המשחקים האחרונים שקיימה באצטדיון ויסנטה קלדרון של אתלטיקו מדריד.

"אני לא חושב שהיריבה שלנו תגיע מדוכדכת או משהו בכלל הפסד שלה ליפן", אמר בלם ריאל מדריד ראול אלביול לקראת המשחק, "הם שיחקו במשחק הזה כשהראש שלהם במשחק נגדנו. אנחנו מודעים לכך שצרפת תגיע במצב אחר לגמרי למשחק נגדנו. אין ספק שנתמודד מול צרפת בגרסה הכי טובה שלה". מאמן צרפת דידייה דשאן אמר: "נגד בלארוס, ספרד הצגה איכות מדהימה. אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לחזור עם משהו ממדריד. ברור שספרד היא הנבחרת הכי טובה בעולם, אבל אסור לנו לצאת לשם במחשבה שניצחון הוא בלתי אפשרי".

בלארוס - גאורגיה (ג', 18:00)

מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן באימון. רויטרס
"אסור לנו לחשוב שניצחון הוא בלתי אפשרי בספרד". דשאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully