וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצה שנדרסה: "אולי עוד חצי שנה אוכל לרוץ שוב"

2.9.2012 / 0:02

רדאיט בלטה, הרצה בת ה-19 שנחשבה להבטחה לקראת אולימפיאדת ריו, נפצעה יחד עם חברתה לריצה כשנהג טרקטורון פגע בה וברח. "הוא פגע בנו בכוונה", סיפרה כששוחררה לביתה

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

"אני לא יכולה ללכת, או לזוז. הרופאים אמרו לי שאולי עוד חצי שנה אוכל לחזור לרוץ" – כך אמרה אמש (שבת) רדאיט בלטה, הרצה בת ה-19 שנפגעה יחד עם חברתה לקבוצת הריצה בקיבוץ גבעת ברנר, מנהג טרקטורון שדרס אותן ונמלט מהמקום. בראיון לקול ישראל שחזרה בלטה את רגעי האימה: "אני וחברה שלנו היינו מקדימה. הוא בא מאחורינו, פגע וברח. אני וחברה שלי כשנפגענו לא דיברנו ולא כלום. זה היה אחרי ריצה של ששה קילומטרים. היינו בהלם. נפלנו". אמש שוחררה בלטה לביתה לאחר שמצבה השתפר והוא מוגדר כעת קל. "אני חושבת שהוא דרס אותנו בכוונה, כי הוא עשה סיבוב, חזר - והעיף אותנו", סיפרה אמש בלטה.

דראיט בלטה, הרצה שנפגעה מטרקטורון שנמלט מהזירה. דרור עינב
"היינו בהלם, נפלנו". בלטה בביתה/דרור עינב

לדבריה, הקריירה המבטיחה שלה, שהיעד שלה היה המשחקים האולימפיים בריו 2016, עומד כעת בסכנה. "אני לא יודעת אם אוכל לרוץ. אולי המצב ישתפר, אני רוצה לחזור לרוץ". מוקדם יותר שוחח מאמנה של בלטה, מבכירי רצי המרתון בישראל אי פעם, וודג' זבדיה, עם וואלה! חדשות. "אני לא מגדיר את הדורס בן אדם בכלל, אחרי שפגע בחפים מפשע וקטע חיים של נערה בת 15", אמר זבדיה. "אנחנו אף פעם לא רצים בכביש, רק בשטחים פתוחים עם ראייה טובה. אבל מי שמתכוון לפגוע ולהרוג – זה לא משנה לו".

מצבה של טיגסט ביטאו, בת ה-15, שנפגעה באורח בינוני עד קשה, השתפר והוא מוגדר כעת בינוני, ורדאיט בלטה, כאמור, שוחררה הערב לביתה. מנהל המחלקה לכירורגיה דחופה וטראומה בבית החולים קפלן ברחובות, ד"ר יורם קליין, אמר לוואלה! חדשות כי "בלטה סובלת משבר מרוסק ברגל ומחתכים. היא מתאוששת כעת מניתוח שעבר בהצלחה. היא צעירה ויש לה סיכוי לצאת מזה, אבל מדובר בשבר חמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האירוע התרחש ביום שישי סמוך לשעה 19:00, בשטח פתוח. "יצאנו בשש וחצי לאימון שגרתי, כמו בכל יום שישי", נזכר זבדיה. "בחזית רצו שתי נשים, אחריהן שתי הבנות שנפגעו, ומאחור רצתי עם שישה נערים. אחרי 20 דקות של ריצה בא מולנו מכיוון צפון טרקטורון בנסיעה מהירה. אנחנו, שרצנו מאחור, סימנו לו עם הידיים להאט. לא התנהלה בינינו שום שיחה, הכול נעשה בתנועות ידיים. הבנות שנפגעו אפילו לא סימנו לו".

הטרקטורון עבר את הרצים ואז, לדברי זבדיה, שב על עקבותיו. "מסיבה לא ברורה הוא עשה פרסה וחזר במהירות יותר גדולה. הוא האיץ לקראתנו בכוונה וניסה לדרוס את כולנו. שמענו את רעש המנוע והספקנו להסתובב ולרדת לשוליים של שטח הכורכר שהיינו בו, וכך הצלחנו לברוח. אבל הבנות שהיו כ-50 מטר לפנינו לא הספיקו והוא העיף אותן באוויר. במה שהוא הספיק הוא פגע ואז ברח", שחזר זבדיה.

כאמור, שתי הנערות נפצעו בגפיים. "הייתי בהלם, אז לא ראיתי הרבה, וגם היה מסביב המון אבק. הנערה שאני מאמן נפצעה ברגל, השוק שלה פשוט נשברה לשניים בין הברך לקרסול. הזעקנו מהר את מגן דוד אדום ואת המשטרה". לדברי זבדיה, בגלל המהירות ותנאי השטח הוא לא הספיק לראות מי הנהג הפוגע. "הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שהוא בעל מבנה גוף רזה וחבש קסדה לבנה. הוא היה לבד בטרקטורון".

"רק שמח שהיא יצאה בחיים"

זבדיה ביקר את הנערה שהוא מאמן ביום שישי בבית החולים. "היא לא זוכרת שום דבר מהתאונה. אני מאמן אותה כבר שש שנים, מאז שהייתה בת תשע. רק בחודש מרץ היא ייצגה את ישראל בלטביה בתחרות מרוץ שדה. צפינו שתגיע רחוק, והיא מתוכננת להגיע למשחקים האולימפיים ב-2016". לדברי זבדיה, הוא עדיין לא שאל את הרופאים האם היא תוכל לחזור לרוץ. "אני לא מתעסק בזה עכשיו. ניתן לזמן לעשות את שלו. כרגע אני רק שמח שהיא יצאה בחיים".

(עדכון ראשון: 18:42, 01.09.12)

מאמן אחת הנערות שנדרסו: ”הן לא הספיקו לברוח”
חשד לפגע וברח בכוונה תחילה: נהג טרקטורון נמלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully