וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע זיקוקי הדינור הגדול בכל הזמנים נעל את אולימפיאדת סידני

1.10.2000 / 16:25

בטקס השתתפו הזמרת קיילי מינו, להקת אינקסס והדוגמנית אל מקפירסון; ארה"ב הגיעה למקום הראשון עם 97 מדליות; לישראל מדליית ארד אחת של החותר מיכאל קלגנוב; החלה הספירה לאחור לקראת אתונה 2004

בטקס מרשים הסתיימה היום אולימפיאדת סידני במופע זיקוקים מרהיב, שתוכנן ובוצע על ידי מומחים מכל חמשת היבשות ועלותו נאמדת בכ-1.7 מיליון דולר. במשך דקות ארוכות נורו הזיקוקים מעל הגשר המפורסם של סידני והאירו את כל העיר בחגיגה מרשימה של צורות וצבעים.

שני מפציצים של חיל האוויר האוסטרלי חגו בשמי האיצטדיון ופיזרו להבה ענקית מעל 110 אלף הצופים ועשרת אלפים הספורטאים, שסיימו את השתתפותם במשחקים האולימפיים הראשונים במילניום החדש.

נשיא הוועד האולימפי, חואן אנטוניו סמראנש, שחווה טרגדיה אישית כשרעייתו נפטרה ביום הראשון למשחקים, נעל את האולימפיאדה "אני גאה ושמח לומר שהצגתם לכל העולם את המשחקים האולימפיים המוצלחים ביותר אי פעם". אמירה החוזרת על עצמה, ולו מטעמי נימוס, בסיום כל אולימפיאדה.

במופע האמנותי, בו נטלו חלק 7,000 איש, השתתפו מיטב הסלבריטאים האוסטרלים, בהם הדוגמנית אלי מקפירסון, שחקן הקולנוע פול הוגן, וכוכבי המוסיקה: הזמרת קיילי מינו, להקות אינקסס, סלים דאסטי ומידנייט אויל. יוון הוכרזה רישמית כמארחת של האולימפיאדה בעוד ארבע שנים - אתונה 2004.

ביום האחרון הצליח החותר הישראלי, מיכאל קלגנוב, לזכות במדליית הארד האולימפית הראשונה במשחקים. לאחר דחייה של שש שעות, בשל רוחות חזקות, התקיים שיוט הקיאקים ל-500 מטרים. קלגנוב פתח את השיוט בפער גדול, אותו הצליח לשמור כמעט עד לסוף התחרות, אך סיים בסופו של דבר רק במקום השלישי. בכך הפך לספורטאי הישראלי היחיד שזכה במדליה באולימפיאדת סידני. בעקבות הישגו נבחר קלגנוב לשאת את דגל ישראל בטקס הנעילה של המשחקים האולימפיים.

ארה"ב סיימה את אולימפיאדת סידני במקום הראשון בטבלה עם 97 מדליות, מתוכן 39 זהב, 25 כסף ו-33 ארד. מדליית הזהב האחרונה של ארה"ב הושגה על ידי ביום הנעילה של המשחקים על ידי נבחרת החלומות בכדורסל.

רוסיה סיימה במקום השני עם 88 מדליות בסך הכל, סין שלישית עם 59 מדליות, אוסטרליה רביעית עם 58 מדליות וגרמניה חמישית עם 57 מדליות. צרפת, איטליה, הולנד, קובה ובריטניה צברו כל אחת למעלה מעשר מדליות זהב במשחקים האולימפיים. ישראל מדורגת במקום ה-70 יחד עם עוד מדינות שהשיגו מדליית ארד בלבד. בסך הכל נכנסו לטבלת המדליות 80 מדינות.

זיקוקים, זיקוקים וקיילי מינו

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully