וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "לעשות הכל כדי שערוץ 10 יישאר"

אמילי גרינצווייג

6.12.2011 / 21:04

"אסור להחשיך מסך במדינת ישראל", אמר שר התקשורת בכנס אילת לעיתונות. השר כחלון אף רמז גם על היתכנות המיזוג בין רשת לערוץ 10: "נעשה הכל כדי לסייע"

"אסור לנו להחשיך מסך במדינת ישראל, זו טעות גם אם יש ויכוחים", כך אמר הערב (שלישי) שר התקשורת משה כחלון בערב הרדיו של כנס אילת לעיתונות. "צריך לעשות הכל כדי שערוץ 10 ישאר וימשיך לשדר. אסור לנו לשכוח שהוא לפעמים, הוא וערוץ 2 הם מקור הבידור היחידי שיש לאנשים והקשר שלהם לעולם, הדבר היחידי שיש לחלק מהציבור".

כחלון התייחס גם לפרסומים על משא ומתן מתקדם למיזוג בין זכיינית ערוץ 2 רשת וערוץ 10, כמו גם המעבר של קשת לשידור ברישיון ואמר :”נעשה הכל כדי לסייע. יש לנו עניין בזה ואנו מאמינים שהרישיונות יכולים לפתור את הבעיה. בין אם מיזוג כזה או אחר יקרה, צריך לזכור שהשוק הזה הוא מוגבל ויש לו תקרת זכוכית". כמו כן, ציין השר כחלון את כפיפות הנושא לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

כחלון התייחס גם לנושא התמלוגים ואמר כי בכוונת המשרד לנסות ולהקל עם התשלומים הללו גם על תחנות הרדיו האיזורי כמו גם על שוק הטלוויזיה: "כל אמצעי התקשורת בארץ ובעולם נמצאים היום במשבר, זה לא רק בישראל. יש משבר ואתם כמנכ"לים, אם זה בשידור הציבורי או ברדיו, זה עסק כל דבר, אתם עוברים תקופה לא קלה ולא צריך להיות כלכלן גדול בשביל לדעת שתעברו תקופה עוד יותר קשה גם אצל המפרסמים. מבחינת משרד התקשורת נעשה הכל כדי להקל ברגולציה כמה שרק אפשר. התמלוגים צריכים להיות אפס, אין שום טעם להם. גם חלק מהאוצר חושב שאין צורך בזה ונעשה הכל כדי להוריד את התמלוגים ועמלות תדרים".

אורי רוזן: "לא בטוח לגבי המשך קיומנו"

כחלון אמר את דבריו בפתח "ערב הרדיו" של כנס אילת, בו הוענקו גם פרסי רחל פרימור של הרשות השנייה וכן פרסי הרדיו של הכנס. הרשות השניה העניקה את הפרס על שם רחל פרימור לעיתונאיות הילה אלרואי ורעות מישור על סדרת הכתבות "קריסת מערכות". הכתבות שודרו בהמלך השנה במהדורה המרכזית של חדשות 10 והתייחסו לבעיות המערכת הרפואית הציבורית בישראל. במקום השני זכה העיתונאי בן שני על הסרט התיעודי "תיכון ההזדמנות האחרונה", ששודר במסגרת התכנית "עובדה" בשידורי קשת בערוץ 2. במקום שלישי זכה צוות תחנת הרדיו קול הים האדום על התחקיר "מחירי החוגים במתנ"ס העירוני", ששודר בתחנה. אות הערכה הוענק לתחנת רדיו ירושלים ולשדר מוטי פרנסיס על הפעלת פרויקט משותף עם עמותת צמי"ד.

"בשבועות האחרונים אנחנו מדברים על המתקפה על התקשורת", אמר בן שני. "בתחום החברתי הבעיה אצלנו בתוך המערכות אנחנו שומעים על מה קורה לעיתונאים שמתעסקים בתחומים האלה: אביב לביא, רותי סיני וקרן נויבך. כשאני מסתכל מהצד על הנושאים שמתעסקים בנושאי חברתיים, חינוך ובריאות – הכתבים האלו מגיעים לעורך המהדורה שלא רוצה לראות את הסיפור שלהם ודוחק אותו מכיוון שהסיפורים האלו לא מביאים רייטינג. אני רוצה לומר לחברים שלי ולמי שמחליט מה לשדר – בשנה האחרונה מאז הסרט הזה שודר אני לא מפסיק לשמוע על הסרט הזה תגובות, מכל מיני מקומות שאני לא מצפה להם. הוא משודר בבה"ד 1, בבתי ספר והגמול שיש לך על זה שאתה מתעסק בנושאים האלו – זה נוגע בחיים של אנשים. בעקבות הסרט הזה אנשים באו להתנדב והקימו בתי ספר אחרים והדבר הזה הוא הגמול הכי גדול שאפשר לקבל".

אורי רוזן, ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, שקיבל את הפרס בשמן של אלרואי ומישור אמר: ”אני מקווה שנמשיך לזכות בפרס בשנים הבאות אבל אני לא בטוח בכך, לא לגבי הפרס ולא לגבי המשך קיומנו. בחודש שעבר סגרנו את מחלקת הפיתוח במסגרת קיצוץ כואב שאנו עושים ברוח הימים האלו ובמיוחד מכיוון שאנו נאלצים לנתב את הכספים למעבר בירושלים אבל 14 מיליון השקלים שנוציא בכל שנה היו יכולים להגיע לתוכן. זה במסגרת החוק לחיזוק מעמדה של נווה אילן כבירת ישראל".

רוזן התייחס גם לפרסומים בנושא המיזוג בין רשת לערוץ 10 ואמר: “קראתי על תסריט מאוד אפשרי שמכל הבלגן יקרה שלבסוף שלושה זכיינים יתמזגו לשני ערוצים שישדרו בשעה שמונה מהדורת חדשות אחת. כרגע זה מאוד אפשרי אבל אני מקווה שמישהו בכנסת יתעשת. אם לא בשנה הבאה נראה שחדשות 2 תתמודד על כל הפרסים האלו מול עצמה".

ועדת הרדיו העניקה את פרס ההוקרה לשדרן המצטיין לרזי ברקאי. באות הוקרה בעבור פעילות למען הקהילה והעלאת תחום השמירה על הסביבה לסדר היום זכתה תחנת ECO 99FM. את פרס תוכנית האקטואליה קיבלה "מדברים ברדיו", תוכנית יומית ברדיו קול רגע המוגשת על ידי חיים הכט, אביטל גונן ועמי כברי. את פרס תוכנית המלל הטובה שאינה אקטואליה קיבלו שי גולדן ושרון כידון על תוכניתם "מייבשים את הביצה" המשודרת ברדיו תל אביב 102FM. בפרס תוכנית המוזיקה זכתה "דואט" בהנחיית יורם סוויסה ברדיו דרום. פרס על פרויקט מיוחד הוענק לתוכנית "קול השלום – מפליגים בזמן" של רדיו 100FM בהגשת מייק ברנד, גיל קציר וטים שפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully