וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כחלון: "חופש הביטוי לא נפגע, התקשורת לא חלשה"

6.12.2011 / 16:44

שר התקשורת יצא נגד המחאה על חוק לשון הרע ואמר: "אם אתם מנסים למנוע ויכוח ציבורי אז לדעתי אתם חוטאים לתפקידכם. אנחנו זקוקים להגנה מכם, לא אתם להגנה מאתנו"

"התקשורת אינה נמצאת במצב של חולשה, וטוב שכך. אל תסתמו פיות לפוליטיקאים והפוליטיקאים לא יסתמו לכם פיות", כך אמר היום (שלישי) שר התקשורת והרווחה משה כחלון, בדברים שנשא בכנס אילת לתקשורת, לפני פאנל שכותרתו "רדיו דבר אליי".

השר כחלון התייחס למחאת התקשורת כלפי התיקון לחוק לשון הרע, הדחת קרן נויבך מהגשת "מבט שני", והתחושה של אנשי התקשורת כי בכנסת מנסים לפגוע בחופש הביטוי. "אתם מעמידים את עצמכם במקום הזה ורק גורמים נזק", אמר השר, והתייחס לכך שעיתונאי רשות השידור מוטי אמיר בחר להיעדר מהפאנל משום ש"הפחד דיבר בעיניו", כלשונו של מנחה הדיון העיתונאי חיים הכט. "אל תספר שעיתונאי בכיר לא בא לפאנל, הוא עבר לעבוד בקטיף? אם הוא לא ישב פה אז הוא יישב במקום אחר ושם ישמעו את דבריו. אני לא קונה את הסיסמאות האלה. יש מתחים, מציפים אותם, מדברים עליהם, פותרים אותם – זו מהות הדמוקרטיה".

"לא ראיתי שחופש הביטוי נפגע", הוסיף השר והתייחס להליכי החקיקה בכנסת. "אין פגיעה בדמוקרטיה. לבוא ולומר שחופש התקשורת נפגע? אני מופתע. נכון, יש דיבורים מכל קצות הקשת, אבל דבר לא קרה. אנשי קדימה המציאו את התיקון המדובר לחוק לשון הרע. אתם יושבים פה ועושים קציצות מכל שר, כל משרד ממשלתי, ומראש הממשלה, מבקרים כמה שאתם רק רוצים. מישהו מנע מכם את זה? אם אתם מנסים למנוע ויכוח ציבורי אז לדעתי אתם חוטאים לתפקידכם. יש ממשלה והיא יודעת לאזן. אנחנו זקוקים להגנה מכם, לא אתם להגנה מאיתנו".

בהמשך הוסיף השר כי להערכתו החקיקה הקיימת בכנסת עוד תשתנה. לדבריו, "החקיקה בצורתה הסופית תהיה מרוככת יותר וכולם יוכלו לחיות איתה".

בהמשך נשאל השר על הפיטורים והמינויים ברשות השידור ואמר כי "יש ועדת מינויים שבודקת, ויש בג"ץ שהוגש, זה לא במגרש שלי ולכן איני יכול לענות. אינני אחראי על רשות השידור. עקבתי אחרי המינויים – אישרו אותם. אלה מנגנונים שעלינו לתמוך בהם ולא לכפור בהם. עצם ישיבתנו פה והעובדה שאנו דנים בזה, הכל חשוף לאור השמש, הכל שקוף לוויכוח ציבורי ודיון משפטי – אני עדיין אוחז בדבריי ששום דבר לא קרה ושום דבר לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully