וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף החקירות, יואב סגלוביץ': "נגד הסדרי טיעון"

יעל געתון

6.12.2011 / 13:54

בפאנל שנערך בכנס אילת לעיתונות בנושא הדלפות מחדרי חקירות, אמר סגלוביץ' כי את הביקורת על הרשויות צריכה להעביר מערכת המשפט. ציון אמיר: "הליך תקין - ללא תקשורת"

ראש אגף חקירות במשטרת ישראל, ניצב יואב סגלוביץ' יצא נגד הסדרי הטיעון במערכת המשפט. "אני נגד הסדרי טיעון", אמר ניצב סגלוביץ' בפאנל "מחדר החקירות לכותרת הראשית", שעסק בהדלפות מחקירות משטרה רגישות לתקשורת. בפאנל, שהנחה גיא פלג, כתב חדשות ערוץ 2, השתתפו גם עורך הדין ציון אמיר, עדי מאירי מקול ישראל, פרופסור עמנואל גרוס מאוניברסיטת חיפה ואחרים.

"יש שופטים וזה תפקידם. בסופו של דבר צריך לבדוק על מה הורשעה מרגלית צנעני. במקומות בהם יש ויכוח לגבי התנהלות רשויות בתיקים פלילים – הם צריכים להיבחן בבתי משפט. אם אנו לא בסדר, המערכת השיפוטית צריכה להגיד לנו איפה טעינו, והיא עושה זאת לא פעם".

סגלוביץ' הגן גם על תרגילים שמבצעת המשטרה, לעתים דרך התקשורת: תרגילי חקירה הם לגיטימיים, צריך להעצים אותם וללכת עד הקצה. עם זאת, אמר סגלוביץ', "תרגיל החקירה הכי משמעותי הוא להמעיט בדיבור, את כל השאר תעשו אתם".

עו"ד ציון אמיר, שהגן בין השאר על הנשיא לשעבר והמורשע באונס, משה קצב, תקף את תרבות ההדלפות: "כולם מדליפים מהרגע הראשון". אמר אמיר. "ברגע שעולה חשד, במלחמת האינטרסים, מתחילה תעשייה שלמה של הדלפה. למי מותר יותר או פחות אפשר להתווכח. אני חושב שזה מדרון חלקלק. חקירה זה לא מפגש רעים, אלא מפגש של אנשים שרוצים להגיע לחקר האמת. אני דואג ממניפולציות אחרות שפוגעות בהליך המשפטי, אני חושש שמשתפים את השופט. מי שרוצה הליך נקי צריך להדיר עצמו מהתקשורת, ובראש ובראשונה אלו גורמי האכיפה, בוודאי בשלבים האלה כשהנחקר בשליטה מוחלטת שלהם".

"המשטרה לא מדליפה מספיק". התריסה מאירי בהתייחס לדבריו של אמיר. עוד סיפרה שפלג, מנחה הפאנל, דיווח על עסקת הטיעון בפרשת מרגלית צנעני ו"המשטרה הופתעה", לדבריה. "היא שמעה את זה אצלך לראשונה"

לסיכום, שאל פלג את סגלוביץ 'האם הוא צפוי לפרוש מתפקידו בקרוב: "אני רואה פה את המפכ"ל ואת השר לבטחון פנים מולי, אני לא אדבר לפני שאדבר איתם" ענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully