וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: קימי רייקונן חוזר

ירון אדרי

29.11.2011 / 14:47

אלוף הפורמולה 1 שפרש לפני שלוש שנים לטובת קריירת ראלי כושלת ב-WRC חוזר. "הרעב שלי לפורמולה 1 גבר לאחרונה והכריע את ההחלטה"

קימי רייקונן חוזר לנהוג בסבב מירוצי פורמולה 1. הנהג הפיני שהוכתר לאלוף סבב המירוצים היוקרתי בעולם ב-2007 עם פרארי, הודיע רשמית כי החל מעונת 2012 ולמשך שנתיים ינהג עבור קבוצת לוטוס-רנו. רייקונן חוזר שלוש שנים לאחר שפרש לטובת קריירת ראלי בסבב אליפות העולם WRC, שנים בהן נחל בעיקר כשלונות. לאחרונה ניסה גם מזלו בנאסקאר ונראה היה כי הסבב האמריקני קרץ לו יותר.

שאלת חזרתו של רייקונן לפורמולה 1 עלתה חדשות לבקרים מאז פרש, ובחודש האחרון נקשר שמו כמועמד אפשרי לקבוצת וויליאמס. אלא שכעת, בווידאו רשמי שצולם, מתברר כי הקבוצה הבריטית-צרפתית תזכה להתחזק עם שירותיו. בעבר נקשר שמו של רייקונן עם רנו עוד טרם הצטרפותה של לוטוס. המעבר אליה נראה הגיוני יותר מאשר לקבוצת וויליאמס שמתקשה לספק תוצאות, זאת לאחר שהפיני הצהיר בעבר כי יחזור לנהוג רק בשורותיה של קבוצה שתעמיד לרשותו מכוניות שמסוגלת להשיג נצחונות.

לאחר עונת 2010 המוצלחת, איבדה לוטוס-רנו את הנהג המוביל שלה רוברט קוביצה לאחר שזה נפצע קשה בתאונת ראלי. במקומו הגיע ניק היידפלד שהוחלף מאוחר יותר בברונו סנה, שניהם נהגו לצידו של ויטלי פטרוב הצעיר. קוביצה לא יחזור לנהוג בקרוב כפי שפורסם לאחרונה למרות השיפור הגדול במצבו ושיקום היד שהתרסקה, ועל מנת לצמצם את הפערים מול רד בול, מקלארן ופרארי הקבוצה חייבת נהג מנוסה ברמתו של רייקונן.

"הזמן שהעברתי ב-WRC היה יעיל מאוד לקריירת הנהיגה שלי, אבל אני לא יכול להכחיש את העובדה שהרעב שלי לפורמולה 1 גבר לאחרונה והכריע את ההחלטה", כך הסביר רייקונן את הקאמבק המיוחל. כאמור, קריירת הפורמולה 1 שלו כוללת אליפות אחת וכן 18 נצחונות ו-62 הופעות על הפודיום. בשלב זה, לוטוס-רנו טרם הודיעה אם פטרוב ימשיך לנהוג בשורותיה.

עונת 2011 של סבב הפורמולה 1 הסתיימה ביום ראשון האחרון עם הגרנד פרי הברזילאי. קבוצת רד בול שלטה במסלול לכל אורכה והשיגה הן אליפות נהגים עם סבסטיאן ווטל והן אליפות יצרניות. לוטוס-רנו כמו גם מקלארן, פרארי ומרצדס הן הקבוצות היחידות שבאפשרותן להדביק את הפערים מהשליטה המוחלטת של השוורים האדומים.


עוד על פורמולה 1 בוואלה! רכב

בואו לדבר על ספורט מוטורי בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully